سلامت جسم و روان
درباره وبلاگ


با سلام فرشته نريماني هستم به وبلاگم خوش آمديدیاد بگیرید که از خود مراقبت کنید و از سلامتی لذت ببرید. و به خاطر بسپارید که به دنبال سلامتی و لذت از خود ... موفقیت ..ثروت...خوشبختی و عشق خواهند آمد :)
آخرین مطالب
نويسندگان
چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, :: 21:26 :: نويسنده : فرشته


 

با ویتامین D چربی بسوزانید + ویژگی های مهم این ویتامین

آیا یك برنامه غذایی عادی و روزمره می‌تواند پادزهری برای مشكل اضافه وزن در سراسر جهان باشد؟ با كمك ویتامین‌D می‌توان به این هدف دست یافت

2 سال قبل در دانشگاه «مینه سوتا» دكتر «شالمار‌سیبلی» در حال آزمایش این فرضیه بوده كه چطور كاهش كالری می‌تواند روی مسیرهای هورمونی تاثیرگذار باشد. تحقیقات او نشان داد، در افرادی كه در ابتدای مطالعه سطح ویتامین D آن‌ها كافی بوده بیشتر از افراد با سطح پایین ویتامین D وزن كم كرده‌اند؛ این در شرایطی بود كه مقدار كالری دریافتی هر 2 دسته یكسان بوده است. در واقع حتی یك افزایش ناچیز در پیش سازهای ویتامین D باعث شده بود شركت‌كنندگان در مطالعه 200 گرم بیشتر چربی بسوزانند.

پرسش اینجاست كه ویژگی مهم ویتامین D چیست؟ آیا نور خورشید و شیر ویتامین D دارند؟

شاید ندانید كه بسیاری از مردم دچار كمبود ویتامین D هستند بدون این‌كه خودشان از این مسئله اطلاع داشته باشند. واقعیت این است كه كمبود ویتامین D یكی از شایع‌ترین كمبودهایی است كه در بدن انسان ناشناخته باقی می‌ماند. این كمبود روی تمام سلول‌های بدن تاثیر منفی دارد از جمله روی سلول‌های چربی.


نکته : تركیب امگا3 و ویتامین D باعث كاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. سعی كنید ماهی‌های غیرپرورشی و وحشی را انتخاب كنید چون تا 25 درصد بیشتر ویتامین D دارند


آیا كمبود ویتامین D دارید؟
اگر هر یك از علائمی كه در مطلب می‌آید در مورد شما صدق می‌كند ممكن است دچار كمبود ویتامین D باشید. برای اطمینان از پزشك خود بخواهید در یك آزمایش مقدار 25-هیدروكسی ویتامین D را درخواست كند. این مقدار باید در هر میلی لیتر بیشتر از 40 نانوگرم باشد.

میانسال یا مسن هستید
هر چه سن بالاتر باشد ساخت ویتامین D برای پوست سخت‌تر است. در مطالعه دانشگاه بوستون 36 درصد از مردان و زنان زیر 30 سال كمبود ویتامین D داشتند اما این رقم در مورد افراد بالای 50 سال بیش از 42‌درصد بود.

پوست شما تیره است
رنگدانه ملانین در پوست شما به منزله یك ضدآفتاب طبیعی عمل كرده و جلوی اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش را می‌گیرد. هر چه پوست شما تیره‌تر باشد مقدار این SPF طبیعی بیشتر بوده و پوست برای ساخت ویتامین D كار دشوارتری را پیش رو خواهد داشت.
BMI شما بالای 30 است
چاق بودن نیاز شما به ویتامین D را 2 تا 5 برابر افزایش می‌دهد. اگر مقدار ایندكس بالای 30 باشد آن وقت احتمال كمبود ویتامین D در مورد شما بسیار بالا خواهد بود. بنابراین سعی كنید بیشتر از غذاهای حاوی ویتامین D استفاده كنید.


فراتر از یك ویتامین
یكی از دلایلی كه ویتامین D به‌مدت طولانی مورد توجه محققان بوده این است كه این ماده صرفا یك ویتامین نیست بلكه یك هورمون نیز هست. هورمونی كه در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیك بدن نقشی اساسی بر عهده دارد. به گفته محققان طی 20 سال گذشته گیرنده‌های ویتامین D در 40 بافت مختلف بدن كشف شده است از جمله در قلب، لوزالمعده، عضلات، سلول‌های سیستم ایمنی و مغز. در واقع كشف گیرنده‌های ویتامین D در سلول‌های روده به سال 1969 باز می‌گردد. بنابراین باید به ویتامین D نگاهی فراتر از یك ویتامین صرف داشت، مثلا مقدار كافی از ویتامین D می‌تواند معادل ورزش در كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر باشد. در مورد فشار خون ویتامین D می‌تواند باعث كاهش آن بیماری شود.

تحقیقات نشان داده، ویتامین D در مقابله با دیابت نیز موثر است. حالا به این سیاهه، كاهش خطر زوال عقل، مقابله با برخی انواع سرطان(مثل سرطان پروستات) و پیشگیری از سرماخوردگی را هم اضافه كنید. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم ویتامین D می‌تواند پادزهری برای بسیاری از سموم باشد از جمله برای چاقی. حال با برخی از تاثیرات ویتامین D بیشتر آشنا می‌شویم.


1. كمتر می‌خورید، سیرتر می‌مانید
وقتی سطح ویتامین D بدن شما كافی باشد، بدن مقدار لپتین بیشتری آزاد خواهد كرد. لپتین هورمونی است كه حامل این پیام به مغز است: تو سیر شده‌ای، دیگر نخور. از سوی دیگر كمبود ویتامین D به معنی لپتین كمتر و افزایش هر چه بیشتر دور كمر است. نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده اشتهای افرادی كه موقع صبحانه مقدار زیادی ویتامین D و كلسیم می‌خورند به‌مدت 24 ساعت كاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین كمبود ویتامین D باعث مقاومت نسبت به انسولین شده كه نتیجه آن پرخوری و اضافه وزن است.

2. چربی كمتری ذخیره خواهید كرد
وقتی مقدار ویتامین D در خون شما كافی باشد، عملكرد سلول‌های چربی برای ذخیره چربی كندتر خواهد شد اما وقتی مقدار ویتامین D كم باشد سطح هورمون پاراتیروئید و كلسیترول افزایش یافته كه عواقب خوشایندی دربر ندارد. سطح بالای این هورمون‌ها بدن شما را تشویق می‌كند تا به‌جای سوزاندن چربی آن را ذخیره كند. نتایج تحقیقات دانشمندان نروژی نشان داده سطح بالای هورمون پاراتیروئید یك خطر بالقوه برای اضافه وزن به‌خصوص در مردان بالای 40 سال است.

3. شما چربی شكمی بیشتری خواهید سوزاند
ویتامین D به شما كمك می‌كند تا در سراسر بدن چربی بسوزانید ولی این ماده در كاهش مقدار چربی‌های شكم از بقیه مناطق موثرتر است. نتایج مطالعات صورت گرفته در دانشگاه مینه سوتا نشان داده، ویتامین D اساسا باعث چربی سوزی در ناحیه شكم می‌شود. توضیح این عملكرد این است كه ویتامین D در كنار كلسیم تولید كورتیزول را كاهش می‌دهند؛ كورتیزول هورمون استرس است كه باعث تجمع چربی در شكم می‌شود.

4. هم وزن كم می‌كنی، هم قلبت سلامت می‌ماند
نتیجه مطالعه دیگری نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از مواد لبنی(یعنی مقدار زیادی كلسیم و ویتامین D) به افراد كمك می‌كند تا 70درصد بیشتر از افرادی كه همین مقدار كالری را از مواد دیگر دریافت كرده‌اند وزن كم كنند. علاوه بر این، مطالعه دیگری كه توسط دانشمندان آلمانی انجام شده نشان می‌دهد، سطح بالای ویتامین D در واقع با تشدید مزایای كاهش وزن، خطرات بیماری‌های قلبی- عروقی را نیز با كاهش مقدار ‌ترگلسیرید كاهش می‌دهد.


با خانواده ویتامین D آشنا شوید:

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ مثل ماهی چرب حاوی ویتامین D، امگا3 و پروتئین است. تحقیقات دانشمندان دانشگاه سن لوئیس نشان داده، خوردن تخم‌مرغ موقع صبحانه تا 65 درصد باعث كاهش كالری دریافتی و كاهش كلی اشتها در طول روز می‌شود.

ماهی چرب
ماهی‌های چرب منبع غنی از ویتامین D هستند كه بهترین آن‌ها ماهی سالمون است. علاوه بر این ماهی‌های چرب، سطح بالایی از اسید چرب امگا3 دارند. تركیب امگا3 و ویتامین D باعث كاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. سعی كنید ماهی‌های غیرپرورشی و وحشی را انتخاب كنید چون تا 25 درصد بیشتر ویتامین D دارند.

لبنیات
اغلب فرآورده‌های شیر غنی از كلسیم و ویتامین D هستند. در همین مطلب توضیح داده‌ایم كه كلسیم به كاهش ذخیره شدن چربی در بدن كمك می‌كند، همچنین لبنیات غنی از اسید آمینه لوسین است كه در تحریك عضله‌سازی و چربی‌سوزی نقشی اساسی بر عهده دارد. به‌دلیل همین تركیب ویتامین D و لوسین است كه منابع لبنی كلسیم، 2 برابر بیشتر از مكمل‌های كلسیم باعث كاهش وزن می‌شود.


مكمل‌های ویتامین
D
خوردن مكمل ایده خوبی است. در واقع برخی از متخصصان مقدار هزار تا 2 هزار واحد ویتامین D را به‌صورت مكمل در كنار یك رژیم غذایی غنی از ویتامین D روزانه پیشنهاد می‌كنند. این فرضیه بیشتر از دید هورمونی مورد حمایت متخصصان است. اگر شما اضافه وزن داشته باشید یعنی BMI شما بالای 25 باشد، به احتمال زیاد به مقدار بیشتری ویتامین D نیاز دارید. چربی بدن ویتامین D را به دام انداخته و مانع استفاده آن در بدن می‌شود. هر چه وزن شما بیشتر باشد مقدار بیشتری ویتامین D به دام افتاده و كمتر وارد جریان خون می‌شود. افراد چاق(با BMI بالای 30) 2 تا 5 برابر بیشتر از افراد لاغر ویتامین D احتیاج دارند. واضح است كه این مقدار ویتامین D باید با نظارت پزشك تجویز شود، چون ممكن است مضر باشد. هنوز متخصصان به‌طور دقیق مشخص نكرده‌اند كه اگر كسی اضافه وزن داشته باشد ولی چاق نباشد چقدر ویتامین D نیاز دارد ولی به گفته پروفسور هالیك این رقم احتمالا چیزی بین 2 تا 4 هزار واحد خواهد بود.

مشكلی كه در مورد خوردن مقدار زیادی قرص حاوی ویتامین D وجود دارد این است كه این فرم مصرف ویتامین D باعث چربی‌سوزی مطلوبی نمی‌شود. منابع غذایی ویتامین D معمولا سایر مواد‌غذایی مفید در كاهش وزن را هم در خود جای داده است.

نور خورشید و ویتامین D
حتما شنیده‌اید كه نور خورشید باعث تولید ویتامین D می‌شود. وقتی نور خورشید به پوست برخورد می‌كند كارخانه تولید ویتامین D در بدن فعال شده و فرمی از این ماده می‌سازد كه تا 2 برابر بیشتر در جریان خون دوام می‌آورد(در مقایسه با ویتامین D مكمل‌ها یا مواد‌غذایی.) تنها مشكل یك بیماری مهلك به نام سرطان پوست است. برای این‌كه در بدن ویتامین D به حد كافی ساخته شود لازم است فرد در اوج شدت نور آفتاب یعنی در ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر بدون ضد‌آفتاب در معرض نور خورشید قرار گیرد اما اگر سرطان را هم كنار بگذاریم مقدار ویتامین D تولید شده در بدن به واسطه تابش نور خورشید بستگی به موقعیت شما دارد. حتی زندگی در شهرهای پرنور نیز تضمینی بر ساخت مقدار كافی ویتامین D نیست چون آلودگی هوا جلوی رسیدن نور كافی به پوست را می‌گیرد.

سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 23:23 :: نويسنده : فرشته

شایع ترین علت مراجعه زنان به متخصص بیماری های زنان، عفونت های ناحیه واژن و با شیوع کمتر رحم و لوله هاست. این بیماران اغلب به دلیل علائم همراه و گاه تکرار این علائم یا طولانی شدن علائم مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  گروهی از این بیماری‌ها مانند سوزاک و سیفلیس و تبخال‌های تناسلی که معمولا عوارض و درمان‌های بیشتری دارند، صرفا از طریق تماس‌های جنسی منتقل می‌شوند اما آنچه مدنظر ماست گروهی از بیماری‌های عفونی هستند که اکثر خانم‌ها در طی زندگی، حداقل یک بار به یکی از آنها دچار شده و عوارض و درمان‌های ساده‌تری دارند. به التهاب و عفونت مجرای تناسلی، واژینیت می‌گویند.

جهت جلوگیری از عفونت تناسلی در زنان به نکات زیر توجه نمایید :

۱ـ پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به طرف عقب، توصیه بهداشتی برای جلوگیری از عفونت دستگاه تناسلی خانم ها خود را بشویید، این کار از رانده شدن باکتری های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه ی تناسلی جلوگیری می کند.
۲ـ در طی روز لباس های زیر با جنس الیاف نخی به تن کنید. از پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوار جین، جوارب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید. لباس های گشاد و راحت به تن کنید و برای شستشوی لباس های زیر خود شوینده های غیرمعطر و ملایم بکار ببرید.
۳ـ کاندوم ها و دیافراگم های از جنس لاتکس و ژل های اسپرم کش در برخی از زنان حساسیت و تحریک ایجاد می کنند، این افراد باید از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنند. همچنین در حین مقاربت از لغزنده کننده های محلول در آب غیر معطر استفاه کنید.
۴ـ لباس های زیر خود را حداقل هر یک روز در میان عوض کنید.
۵ـ از پودر تالک در اطراف ناحیه ی تناسلی استفاده نکنید، زیرا پودر تالک رطوبت را در خود نگه می دارد.
۶ـ در صورتی که از تامپون در دوران قاعدگی استفاده می کنید، حداکثر آن را هر سه تا چهار ساعت یک بار عوض کنید. پیش از گذاشتن تامپوت دست های خود را کاملاً بشویید. در طی خواب شبانه هیچ گاه از تامپون استفاده نکنید و به جای آن از نوارهای بهداشتی(پد) استفاده کنید.
۷ـ نوار بهداشتی را باید هر چهار تا شش ساعت یک بار(حداکثر هشت ساعت) عوض کرد. پیش از گذاشتن پد نیز دست های خود را با آب و صابون بشویید.
۸ـ از تامپون، نوارهای بهداشتی و دستمال توالت معطر استفاده نکنید.
۹ـ حین استحمام از صابون و شامپوهای غیرمعطر و ملایم استفاده کنید. از وان کف صابون نیز استفاده نکنید.
۱۰ـ همیشه نواحی تناسلی و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید، رطوبت رشد میکروب ها را سرعت می بخشد.
۱۱ـ بطور منظم سطح خارجی نواحی تناسلی را با آب ولرم شستشو دهید. برای شستن نواحی تناسلی نیازی به استفاده از صابون نیست.
۱۲ـ هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام ، سر خود را به سمت جلو خم کنید تا شامپو با ناحیه ی تناسلی تماس نیابد.
۱۳ـ پس از استحمام با یک حوله ی نرم ناحیه تناسلی را به ملایمت خشک کنید. برای این کار می تواند از سشوار (با درجه ی باد سرد) نیز استفاده کنید.
۱۴ـ پس از استحمام ادرار کنید.
۱۵ـ هیچ گاه ادرار خود را نگه ندارید.
۱۶ـ از دوش مخصوص دستگاه تناسلی استفاده نکنید. چرا که این عمل ترشحات و باکتری های طبیعی و محافظ این ناحیه را می شوید.

دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 16:8 :: نويسنده : فرشته


 

 توصیه های مهم متخصصان برای پوست شما
 

با وجود شکل گرفتن روش‌های فراوان برای زیبایی و تاکیدهای فراوان متخصصان، هنوز هم گاهی اوقات خانم‌ها شب‌ها با آرایش می‌خوابند، از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده نمی‌کنند یا مراجعه سالانه خود به دکتر پوست را فراموش می‌کنند. برای همین ما از متخصصان مجرب پوست درخواست کردیم تا بهترین و مهم‌ترین نصایح و توصیه‌ها را برای داشتن پوستی زیبا، با ما درمیان بگذارند.
توصیه متخصصان برای پوست شما

لوسیون‌ها را در حمام بگذارید

پوست خود را پس از استحمام مرطوب کنید

احتمالا می‌دانید که حمام آب گرم چربی پوست را می‌گیرد. کرم‌های صورت و لوسیون‌های بدن جایگزین‌های بسیار خوبی برای این چربی از دست رفته هستند، البته به شرطی که به درستی آن‌ها را به کار ببریم اما شاید این کار بسیار خسته‌کننده باشد. یک راه حل ساده برای این مسئله وجود دارد، لوسیون بدن خود را در حمام قرار دهید. خواهید دید که پوست ظرف ۱۰ دقیقه پس از بستن دوش و اتمام استحمام، به محض این‌که رطوبت خود را از دست بدهد، استفاده از لوسیون را به شما یادآور خواهد شد. فرانسیسکا فیوسکو، دستیار بالینی متخصص پوست در دانشکده پزشکی ماونت سینای در نیویورک سیتی در این‌باره می‌گوید اگر کمی معطل کنید، رطوبت پوست شما شروع به تبخیر شدن می‌کند. بهتر است لوسیون‌هایی را انتخاب کنید که درپوش پرشی داشته باشند. قوطی‌هایی که در پمپی دارند اجازه می‌دهند آب وارد آن‌ها شود و این امر سبب به‌وجود‌آمدن باکتری‌ها در آن می‌شود.

ضد‌آفتاب به شکل اسپری

هر روز از ضد‌آفتاب استفاده کنید

همه دکترها بر به کارگیری روزانه ضد‌آفتابی با SPF حداقل ٣٠ و تجدید مرتب آن تاکید فراوانی دارند. بزرگ‌ترین چالش موجود این است که کرمی پیدا کنیم که به اندازه کافی محافظ پوست ما باشد و در عین حال احساس نکنیم لایه سنگینی مانند یک پتو روی پوست ما را پوشانده است. بهتر است به‌دنبال کرم‌هایی باشید که روی برچسب آن‌ها عبارت فاقد چربی (Oil Free) یا Sheer درج شده باشد. دکتر رائول هیرش، متخصص پوست در بوستون، می‌گوید به تازگی اسپری‌های مایعی هم به نام Shaka‌Shaka به بازار آمده که قبل از مصرف باید خوب آن را تکان داده و روی پوست اسپری کنیم البته برای برخی افراد این مانند یک بازی سرگرم‌کننده است. دکتر هیرش می‌گوید: «خانم‌هایی که از ضد‌آفتاب‌های معمول خود شکایت دارند، اکنون باید مطمئن شوند که با این اسپری‌ها آیا مقدار ضد‌آفتاب برای‌شان کافی است یا خیر؟»

آخرین کاری که طی روز باید انجام دهید

شب‌ها آرایش خود را پاک کنید

از زمانی که یک بچه دبیرستانی بودیم می‌دانستیم که لوازم آرایش می‌تواند با چربی پوست و آلودگی‌های موجود در هوا ترکیب شده و لایه‌ای از کثیفی را شکل ‌دهد که سبب به‌وجود آمدن جوش شوند طبق گفته زوئی درالئوس، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، مواد آرایشی می‌توانند رادیکال‌های آزاد معلق در هوا را روی پوست شما به دام انداخته و آسیب‌های پوستی را به‌وجود آورند. شما یک روز طولانی را با آرایش روی پوست‌تان گذرانده‌اید و حالا که موقع استراحت شماست، فقط چند قدم کوتاه بردارید و خود را به دست‌شویی برسانید. به محض این‌که به خانه رسیدید صورت خود را بشویید و از شر آلودگی‌های سطح پوست خود رها شوید.هایدی والدورف، یک متخصص پوست در دانشکده پزشکی ماونت سینای، به بیماران خود توصیه می‌کند «اگر شب‌ها خیلی خسته هستید و حوصله شستن آرایش خود را ندارید، با یک دستمال آغشته به شیرپاک‌کن به آرامی پوست خود را پاک کنید و به ته مانده آن روی پوست‌تان نیز توجه نکنید زیرا این در واقع به‌عنوان مرطوب‌کننده عمل می‌کند.» پاتریشیا وکسلر، متخصص پوست در مرکز پزشکی ماونت سینای، توصیه می‌کند، صورت خود را با پاک کننده‌های فاقد چربی پاک کنید و همیشه یکی از آن‌ها را در کنار سایر لوازم آرایشی خود داشته باشید. ابتدا با کمی پنبه آغشته به شیرپاک کن آرایش چشم خود را پاک کنید و سپس راحت بخوابید.

عجله نکنید

به برنامه بهبود پوست خودتان اهمیت دهید

انتظار برای رویت نتایج درمان‌های پوستی می‌تواند آزمایش خوبی برای تعیین میزان صبر و شکیبایی شما باشد. دکتر دیوید بنک، متخصص امراض پوستی در دانشگاه کلمبیا و بیمارستان پروتستانی نیویورک، بیان داشت: «یک کرم ضد‌پیری خوب می‌تواند در مدت ۳ هفته تاثیر خود را نشان دهد، پس زود ناامید نشوید. این نکته در مورد روشن کننده‌های پوست و محصولات ضد‌جوش نیز صادق است.» دکتر بنک در ادامه افزود: «اما اگر در طول ۶‌هفته هیچ تغییری حاصل نشد، این محصول دیگر برای پوست شما مفید نخواهد بود و زمان آن است که آن را عوض کنید.»

باشگاه ورزشی تان را به دقت انتخاب کنید

پس از ورزش دوش بگیرید

اجازه ندهید به‌دلیل این‌که ورزش و تمرینات جدیدی را کشف کرده‌اید، پوست‌تان خراب شود. کارین گروسمن، سرپرست امراض پوستی در مرکز پزشکی سنت جان در سانتامونیکای کالیفرنیا، ابراز داشت؛ بسیاری از خانم‌ها برای انجام حرکات نرمشی و ورزش‌های کششی به سالن‌های ورزشی و باشگاه‌هایی می‌روند که اغلب آن‌ها محلی برای دوش گرفتن ندارند. در نتیجه بیشتر افراد که بلافاصله خود را نمی‌شویند، همگی دچار آکنه و حساسیت‌های پوستی می‌شوند. او همچنین تاکید می‌کند، لباس‌هایی که رطوبت را به‌خود جذب می‌کنند بپوشید و حتما پدهای استریدکس سالیسیلک اسید را در ساک ورزشی خود داشته باشید. اگر نمی‌توانید در باشگاه دوش بگیرید پس از اتمام کلاس صورت، پشت و بالاتنه خود را خشک کنید و یک تی‌شرت خشک و تمیز بپوشید. وقتی به خانه رسیدید هم خیلی سریع و بدون معطلی دوش بگیرید.

سالی یک بار

هر سال خال‌های خود را بررسی کنید

سالی یک بار بدن خود را توسط یک متخصص پوست بررسی کنید. این امری ضروری است حتی اگر هر ماه خودتان شخصا این کار را انجام می‌دهید. دکتر وکسلر می‌گوید: «ما همه برآمدگی‌ها و شکاف‌های پوست را بهتر از آنچه خودتان انجام می‌دهید، بررسی می‌کنیم.» برای آسودگی بیشتر زمان معینی را برای آزمایش‌ها و چک‌آپ‌های سالانه خود اعم از تست‌های جسمی، ماموگرافی و معاینات پوستی انتخاب کنید، مثلا قبل از تعطیلات سال نو یا پس از آن یا هنگامی که مدرسه فرزندتان باز شد. وکسلر اظهار داشت: «پیش از خارج شدن از مطب دکتر، برای معاینات سال آینده خود وقت بگیرید و برای یادآوری تاریخ آن را در گوشی تلفن همراه خود ثبت کنیدو از منشی دکتر هم بخواهید که آن را به شما یادآوری کند.»

پوست‌تان را نو کنید

انجام منظم لایه برداری پوست

هووارد سوبل، متخصص بیماری‌های پوستی در بیمارستان لینوکس هیل در نیویورک می‌گوید: «پوست یک نوزاد هر ۱۴ روز یک بار خودبه‌خود دوباره تازه می‌شود اما در ۳۰ سالگی، ۲۸ روز طول می‌کشد تا پوست دوباره نو شود. با توجه به این مدت زمان طولانی، سلول‌های پوست هم خشک می‌شوند و هم درخشندگی خود را از دست می‌دهند. مگر این‌که شما خودتان با روش‌های فیزیکی به وسیله لایه‌برداری فرآیند تازه‌سازی‌ پوست را انجام دهید.»

دکتر فیوسکو به بیماران خود استفاده از اسکراپ‌های ملایم صورت را توصیه می‌کند. این ماده چسبناک سلول‌های مرده باقی مانده روی پوست شما را در خود حل می‌کند. این کار را باید هر ۲ هفته یک بار انجام دهید. پس از استفاده از لایه‌بردارهای صورت، نگذارید باقی مانده آن هدر برود. به گفته دکتر والدورف، بهتر است اضافه آن را روی آرنج‌های خود بمالید. برای لایه برداری راحت‌تر و تاثیرگذارتر صورت، می‌توانید برای شست‌وشو از یک پاک‌کننده تخصصی استفاده کنید.

ناخن شما در بازکن نیست

با دست‌های خود مهربان باشید

از ناخن‌های خود به‌عنوان ابزار استفاده نکنید. دکتر گروسمن می‌گوید:
« باز‌کردن در جعبه و بسته‌های مختلف با ناخن‌ها سبب شکسته شدن و لایه لایه شدن آن‌ها می‌شود.» برای حفظ ناخن‌ها و پوست دست‌ها از خشکی، ژل‌های ضدعفونی‌کننده ضد‌باکتری را دور بیندازید و به جای آن از مرطوب‌کننده‌های مختلفی که وجود دارد استفاده کنید. این در مورد صابون‌ها هم صدق می‌کند؛ در خانه از کرم‌های مخصوص دست حاوی SPF استفاده کنید. دکتر گروسمن می‌گوید: «دست‌ها هم مانند صورت پوششی نداشته و نیاز به محافظت دارند.» این پزشک می‌گوید همیشه یک قوطی کرم حاوی SPF را در ماشین خود دارد. او می‌گوید: «حتی با داشتن اتومبیلی با شیشه‌های محافظ در برابر اشعه UV، اشعه‌های آسیب زننده به داخل سرایت می‌کنند و پوست دستان شما را پیر می‌کنند.»

با دوست موهای‌تان دوست باشید

برس‌های لوازم آرایشی خود را مرتب بشویید

ممکن است تا به حال متوجه نشده باشید که وقتی برس‌های خوب شما خراب می‌شوند چه اتفاقی می‌تواند رخ دهد؛ حالا ما به شما می‌گوییم: وقتی لوازم آرایشی با چربی‌های پوست روی برس‌های لوازم آرایش جمع شوند، محلی مناسب برای پرورش باکتری‌ها خواهند شد که باعث بروز ناراحتی‌های پوست می‌گردند. دکتر فیوسکو می‌گوید: «در شرایط ایده‌آل، شما موظفید هفته‌ای یک مرتبه برس‌های خود را بشویید اما برای خیلی‌ها این کار کمی مشکل است. در این صورت، حداقل ماهی یک بار آن‌ها را با صابون مایع یا شامپو بچه و آب ولرم بشویید (آب داغ می‌تواند باعث ریزش موهای برس شود.) سپس به‌ خوبی آن‌ها را آبکشی کرده، آب اضافی آن را بگیرید و دوباره آن‌ها را حالت داده و اجازه دهید کاملا خشک شوند. می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه از اسپری‌های ضد‌باکتریال مخصوص برس‌های آرایشی روی آن‌ها بپاشید و سپس با یک دستمال کاغذی تمیز آن‌ها را خشک کنید.»

دست نزن

به‌صورت خود دست نزنید

بله، فشار دادن جوش‌ها عملی وسوسه‌انگیز است اما دست مالیدن به پوست صورت با انگشتان، چربی و کثیفی‌های زیر منافذ پوست را روی سطح آن می‌آورد. با این وضعیت حتما انتظار دارید جوش هم نزنید؟! خود را در آینه‌هایی که بزرگنمایی می‌کنند نگاه نکنید و یادداشت دست نزن را همه جای خانه نصب کنید تا یادتان نرود به‌صورت خود دست نزنید. به جای فشار دادن جوش‌ها از اسباب‌بازی‌های فشاری برای سرگرم کردن خود استفاده کنید. به گفته ماکربن الکسیارس – آرمناکاس، متخصص پوست در دانشکده دانشگاه‌یل، وقتی که این عادت بد را ترک کردید، از کرم‌های هیدروکورتیزون که بدون نسخه هم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، استفاده کنید، البته بهتر است پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. این کرم می‌تواند در کاهش التهاب و اثرات بلندمدت آن موثر باشد.

دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 1:12 :: نويسنده : فرشته


 

چند توصيه مفيد براي پيشگيري از عفونت ادراري

عفونت ادراري يك اصطلاح عمومي است كه به جايگزيني و رشد عامل بيماري‌زا مانند باكتري در كليه، مثانه و يا مجاري ادراري اطلاق مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اين عامل بيماري‌زا متناسب با عضوي كه آلوده مي‌كند با عناوين "پيلونفريت" يا عفونت كليه، "سيستيت" يا عفونت مثانه و "اورتريت" يا عفونت پيشابراه ناميده مي‌شود البته در برخي موارد دو يا سه عضو همزمان به يك عامل بيماري‌زا آلوده مي‌شوند. عامل بيماري‌زا اغلب يك باكتري به ويژه از نوع باكتري‌ ايكولي است.

به گزارش سايت مركز تخصصي مايوكلينيك، علائم باليني در اين بيماري بستگي به عضوي دارد كه آلوده شده است اما شايع‌ترين علائم شامل سوزش ادرار، تكرر ادرار، احساس فوريت در دفع ادرار و گاه تب و بروز درد در پهلوها هستند. كشت ادرار اغلب مي‌تواند عامل بيماري‌زا را تشخيص دهد و نشان دهد كه چه دارويي براي درمان آن مناسب‌تر است.

پزشكان تاكيد كردند كه براي جواب صحيح آزمايش، بيمار نبايد قبل از اخذ نمونه براي تست از داروهاي آنتي بيوتيك استفاده كرده باشد.

به توصيه متخصصان مركز مايوكلينيك، براي پيشگيري از عفونت ادراري مي‌توان اقدامات زير را انجام داد:

- هيچگاه احساس دفع ادرار را ناديده نگيريد و سعي كنيد هر بار مثانه كاملا خالي شود.
- نوشيدن مقادير زيادي آب را فراموش نكنيد. روزانه حداقل هشت ليوان آب بنوشيد.

- بعد از اجابت مزاج، موضع را از جلو به عقب تميز كنيد تا از ورود باكتري‌هاي مدفوع به پيشابراه پيشگيري شود.
- رعايت بهداشت در اندام‌هاي توليدمثلي را جدي بگيريد.

- عصاره شاتوت بنوشيد. مطالعات نشان داده است كه آب عصاره شاتوت ميزان باكتريها را كاهش داده و از جايگزيني باكتري‌هاي جديد در دستگاه ادراري پيشگيري مي‌كند. البته اين بدان معني نيست كه نوشيدن عصاره شاتوت منجر به درمان عفونت ادراري مي‌شود چون در صورت ابتلا، حتما بايد به پزشك مراجعه كرده و آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

- از به كار بردن فرآورده‌هاي بهداشتي براي تميز كردن دستگاه توليدمثلي، شامل اسپري يا پودر و نيز صابون‌هاي قوي، خودداري كنيد چون مواد فوق پيشابراه و ساير بخش‌هاي اين دستگاه را ملتهب مي‌كنند و محيط كشت مناسبي براي رشد باكتري‌ها بوجود مي‌آورند.

- حتما لباس‌هاي زير را از جنس نخي استفاده كنيد.


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : فرشته

 

 

قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کازیبایی و لطافت پوست صورت:


عسل طبیعی بهتر از هر ماده غذایی دیگر می تواند زیبایی را به صورت شما بازگردانده و یا آن را زیباتر از همیشه کند.

مصرف عسل برای زیباتر نمودن پوست صورت به دو روش می تواند باشد:
1-مصرف عسل طبیعی بصورت روزانه و دائمی
2-مصرف عسل طبیعی بصورت استفاده خارجی(استفاده موضعی روی پوست بصورت ماسک، مالیدن و...)

یک ماسک فوری برای صورت
این ماسک در حین اینکه به مواد ارزان قیمت ودر دسترس نیاز دارد اثری قوی وتاحدودی به دور از انتظار خواهد داشت.
مواد لازم: 40گرم عسل طبیعی 10گرم آب پیاز سفید

طرز تهیه: ابتدا عسل را بر روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود 10 دقیقه آن را داغ نمایید. سپس آب پیاز را به آن اضافه نمایید وحدود 5دقیقه آنها را با هم هم بزنید.سپس حرارت را بسته وصبر کنید تا مواد حاضر سرد شوند .

طرز استفاده : به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به
پوست صورت خود بزنید ونیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود .سپس با آب گرم صورتتان را بشویید واز اثر آن لذت ببرید.
ر به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد


مواد لازم: 40گرم عسل طبيعي 10گرم آب پياز سفيد

طرز تهيه: ابتدا عسل را بر روي حرارت بگذاريد و در دماي پايين حدود 10دقيقه آن را داغ نماييد. سپس آب پياز را به آن

اضافه نماييد وحدود 5دقيقه آنها رابا هم هم بزنيد.سپس حرارت را بسته وصبر کنيد تا مواد حاضر سرد شوند .

طرز استفاده : به اندازه يک لايه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنيد ونيم ساعت صبر کنيد تا ماسک خشک

شود .سپس با آب گرم صورتتان را بشوييد و از اثر آن لذ ت ببرید.

دو قاشق ماست و يك قاشق عسل را با هم مخلوط كنيد. اين مايع را به نحو ذكر شده روي پوست خود بگذاريد و بعد از 20-15 دقيقه شست‌وشو دهيد.

عسل علاوه بر خاصيت ضدعفوني باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش‌هاي سرسياه خواهد شد. همچنين ماست با حفظ تعادل اسيدي پوست به شادابي آن و جلوگيري از جوش‌هاي چركي كمك خواهد كرد.

يك سفيده تخم‌مرغ را كاملا بزنيد. يك قاشق عسل، يك قاشق جوانه گندم و چند قطره گليسيرين و يكي، دو قطره آب ليموترش براي بهتر شدن عطر ماسك به آن اضافه كنيد. اين مايع به صورت مخلوط كرم رنگي در مي‌آيد كه اثرات فوق‌العاده‌اي در نرمي و لطافت پوست دارد.

مخلوط يك موز له شده و دو قاشق عسل، ماسك بسيار مناسبي جهت پوست‌هاي خشك است. در زمستان كه دست‌ها نيز اغلب پوسته‌پوسته و خشك مي‌شوند مي‌توانيد از اين ماسك براي دستان خود استفاده كنيد. همچنين اضافه كردن يك قاشق پودر جوانه گندم به اين ماسك اثر آن را بيشتر خواهد كرد.

خيار را با پوست رنده كنيد. دو عدد ليموترش را درون آن بچكانيد و يك قاشق عسل نيز به ماسك خود اضافه كنيد. مي‌توان از رنده شدن پوست ليموترش هم در اين ماسك استفاده كرد. خيار باعث سفتي پوست و جلوگيري از افتادگي، خنك‌كنندگي و كاهش چين و چروك مي‌شود.

سيب را بشوييد و همراه پوست رنده كنيد. يك قاشق عسل را روي آن بريزيد، كاملا مخلوط كنيد و به عنوان ماسك روي صورت بگذاريد. اين ماسك نيز اثرات نرم‌كنندگي و ضداكنه دارد.

 

موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل

اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

 


 

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید!

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید.

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید. در ذیل از 8 غذایی نامبرده می شود که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که متخصصین تغذیه به افرادی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند نیز توصیه نمودند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری کنند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.
1- نمک
از خوردن بیش از اندازه نمک خودداری کنید. همچنین غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند چرا که نمک موجود سبب جذب بیشتر آب شده و درنتیجه میزان احتباس آب در بدن شما افزایش یافته و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن می گردید.
2- کربوهیدرات ها
کربوهیدرات(برنج،نشاسته ها،نان،قندها...) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن هستند و نباید شما بیش از اندازه مصرف نمایید چرا که درصورت عدم فعالیت مناسب و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب را جذب می نماید درنتیجه شما دچار افزایش وزن خواهید شد.
3- سبزیجات خام
نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام مواد غذایی لازم را دارد اما هویج پخته میزان حجم کمتری را در معده اشغال نموده و هضم آن را آسانتر می نماید و در نتیجه از ایجاد نفخ زیاد در دستگاه گوارش شما پیشگیری می نماید. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که با خوردن سبزیجات خام دچار نفخ شدید می گردید توصیه می کنیم که حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده کنید.
4- غذاهای نفاخ
بعضی از غذاها هستند که به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می نمایند که می توان موارد ذیل را نام برد: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.
5- آدامس جویدن
زمانی که شما آدامس می جوید هوای زیادی را می بلعید که در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می گردد.
6- غذاهای سرخ کردنی
غذاهای خیلی چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر هضم می گردند لذا سبب ایجاد احساس سنگینی و دم در شما می گردد. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می کنید توجه بیشتری نمایید برای مصال سعی کنید از روغنهایی مثل روغن زیتون و روغن آرکادو، و همچنین از مواد چربی موجود در آجیل ها و حتی شکلات تلخ استفاده نمایید.
7- غذاهای تند و تیز
اگر ادویه های افزودنی مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و... سبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می گردند از مصرف بیش از اندازه آنها بپرهیزید.
8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
از نوشیدن نوشابه هایی که قند فراوان دارند و یا نوشیدنی هایی مثل قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری کنید. بهتر است یک رژیم مناسب را انتخاب نموده و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل گردد.

     


 

این‌ها را بخورید تا چربی‌هایتان راحت‌تر آب شود

از چربی‌هایی که به پوستتان چسبیده خسته شده‌اید؟ با وجود این که نمی‌توان ادعا کرد با خوردن یک ماده‌ی غذایی مانکن می‌شوید اما باید بدانید مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارد که کمک خواهند کرد شما راحت‌تر چربی‌هایتان را آب کنید.

--------------------------------------------------------------------------------
برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی چربی سوز با ما همراه شوید.


شیر، ماست و پنیر کم چرب
مصرف کلسیم تأثیر زیادی روی سلامت بدن دارد. اگر کلسیم کافی از طریق مواد غذایی دریافت نکنید هر کاری هم بکنید برای لاغر شدن دچار مشکل خواهید شد.

واقعیت این است زمانی که میزان کلسیم کم باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند تا بهتر بتواند از کلسیم مواد غذایی استفاده کند. مشکل اینجاست که در این حالت بدن به سلول‌ها اعلام می‌کند تا چربی‌ها را ذخیره کنند. محصولات لبنی مثل شیر، پنیر و ماست منبع کلسیم هستند. هر روز و به طور مداوم از محصولات لبنی استفاده کنید. شاید یکجا 45 کیلو لاغر نشوید! اما اگر مراقب کالری‌های دریافتیتان باشید تا 7 کیلو را می‌توانید کم کنید!


چای سبز
بر اساس نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است، چای سبز باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شود. البته به شرط این که پیاده‌روی هم داشته باشید.

در این پژوهش شرکت کننده‌ها یک نوشیدنی حاوی کاتچین (آنتی اکسیدان قوی موجود در چای سبز) مصرف کردند و گروه دیگر یک نوشیدنی فاقد این آنتی اکسیدان دریافت داشتند. هر دو گروه هر هفته به مدت 180 دقیقه ورزش و به ویژه پیاده‌روی کردند. بعد از 12 هفته محققان مشاهده کردند که شرکت کننده‌های گروه اول 7.4 درصد بیشتر از شرکت کننده‌های گروه دوم چربی‌های دور شکم خود را آب کردند.

واقعیت این است که کاتچین، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند و باعث می‌شود بدن چربی‌های بیشتری بسوزاند. برای استفاده از خواص لاغری چای سبز لازم است که روزانه بین 4 تا 6 فنجان چای سبز بدون کافئین بنوشید و هر هفته حداقل 180 دقیقه ورزش کنید.


تخم مرغ
برای کاهش وزن و خوش اندام شدن لازم است که میزان کالری‌های دریافتی را کاهش دهید اما نباید خود را از مصرف پروتئین‌های لازم محروم کنید.

نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که یک رژیم غذایی حاوی میزان مناسبی پروتئین داشته‌اند ( 40 درصد پروتئین و 30 درصد گلوسید) بعد از یک سال نسبت به افرادی که رژیم غذایی‌شان سرشار از گلوسیدها بوده است (55 درصد گلوسید و 15 درصد پروتئین)، 38 درصد چربی بیشتری سوزانده‌اند.

پروتئین باعث کاهش وزن می‌شود چون بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌ها از انرژی و بنابراین کالری بیشتری استفاده می‌کند. از طرف دیگر پروتئین‌ها نسبت به گلوسیدها احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. تخم مرغ نیز یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که می‌تواند به لاغری شما کمک کند.


گردو و بادام
این مواد غذایی به آب شدن چربی‌های دور شکم کمک می‌کنند. در طول پژوهشی که نتایجش در Archives of Internal Medicine به چاپ رسید شرکت کننده‌ها همچنان به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول رژیم مدیترانه‌ای را دنبال کرده و روزانه نیز 30 گرم گردو مصرف کردند. گروه دوم نیز همین رژیم را دنبال کردند اما هر هفته یک لیتر روغن زیتون مصرف کردند.

محققان مشاهده کردند اگر گردو و دیگر دانه‌های روغنی بیش از حد مصرف نشود اثرات مثبتی ایجاد می‌کند. به خاطر اینکه این مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند و این‌ها حساسیت بدن را نسبت به انسولین افزایش داده و برای همین به لاغر شدن کمک می‌کنند.


ماهی آزاد
محققان معتقدند امگا 3 ها توده‌ی چربی بدن را کاهش می‌دهند. البته هنوز برای آن‌ها مکانیسم دقیق این اثر مشخص نشده است. یعنی محققان به طور دقیق نمی‌دانند امگا3‌ها با چه مکانیسمی چربی‌ها را آب می‌کنند.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که امگا3ها جلوی اشتها را می‌گیرند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب مفید احساس سیری ایجاد می‌کنند. تا جایی که امکان دارد ماهی آزاد و یا ماهی‌های چرب دیگر مثل ماکرو، تن و غیره میل کنید.

 


سیب، گلابی و فلفل دلمه‌ای
این مواد غذایی مفید سرشار از فلاوونوئیدها هستند. این ترکیبات شیمیایی به طور طبیعی در مواد غذایی گیاهی وجود دارند و روی چربی‌ها تأثیر می‌گذارند.

بر اساس نتایج پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده، در طول 14 سال شاخص توده‌ی بدن زن‌هایی که مواد غذایی سرشار از فلاوونوئیدهای بیشتری مصرف کرده‌اند نسبت به زن‌های دیگر کمتر بالا رفته است.

آزمایش‌هایی که روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد فلاوونوئیدها مصرف انرژی را بالا می‌برند و باعث می‌شوند که عضلات گلوکزهای بیشتری جذب کرده و چربی‌های بیشتری بسوزانند. پیاز، تره فرنگی، چای سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند.

 


تخم کتان
این دانه‌های ریز که طعم فندق نیز دارند سرشار از لیگنان هستند و نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که این ترکیبات باعث کاهش توده‌ی چربی‌های زنان یائسه می‌شوند. واقعیت این است که لیگنان‌ها شما را لاغرتر می‌کنند. توصیه می‌کنیم روزانه یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده در غذاهایتان بریزید و میل کنید.

از این گذشته کنجد، سیر، زردآلوی خشک، لوبیای سویا، تخمه آفتاب گردان و پسته نیز جزو منابع خوب لیگنان هستند.

 


سرکه
به نظر می‌رسد که سرکه به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند.

نتایج پژوهشی که در Bioscience Biotechnology and Biochemistry به چاپ رسیده نشان می‌دهد افراد چاقی که یک نوشیدنی حاوی 15 تا 30 میلی لیتر سرکه مصرف کرده‌اند بعد از 12 هفته بیشتر از بقیه‌ی شرکت کننده‌ها چربی آب کردند.

محققان معتقدند که سرکه باعث فعال شدن ژن‌ها و تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که به بدن کمک می‌کنند تا چربی‌ها را بیشتر تجزیه کنند. می‌توانید روزانه 15 میلی لیتر سرکه را در شیر یا نوشیدنی‌های دیگر حل کرده و میل کنید. این کار باعث می‌شود حالت اسیدی سرکه گرفته شود و شما راحت‌تر بتوانید آن را مصرف کنید.

پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 15:7 :: نويسنده : فرشته


 

روش‌های موثر در پاکسازی کبد و خون
 

منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای داروها و موادزائدی که در بدن ذخیره می‌شوند، تحریک و آماده کنیم. مطمئناً هیچ کار دیگری (حتی پاکسازی روده) نمی‌تواند چنین تاثیرات شگرفی در سلامت شما داشته باشد.

نکته: ضروری است که قبل از پاکسازی کبد، حتماً پاکسازی روده انجام دهید. وقتی کبد پاک می‌شود، از طریق مجرای صفرا و به سمت روده خالی می‌شود. اگر روده بسته باشد، موادزائد دوباره به سمت خون برگشته و موجب مریض شدن جدی‌تان می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان معمولاً با پاکسازی روده شروع می‌کنند. پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد.

پاکسازی 5 روزه کبد

این روش پاکسازی کبد از طرف دکتر ریچارد شولز پیشنهاد شده است و یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور است. این کار به مدت 5 روز صبح‌ها به صورت ناشتا انجام می‌شود.

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان کار بیفتد.

یک ساعت بعد، یک لیوان از هر نوع آب مرکبات تازه (یک آب سیب یا انگور تازه نیز مناسب است)، یک عدد لیمو، یک حبه سیر (روزی یک حبه اضافه کنید)، یک قاشق غذاخوری روغن‌‌زیتون (روزی یک قاشق اضافه کنید) و یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب خالص را در مخلوط‌کن، میکس کنید و بنوشید.
15 دقیقه بعد از نوشیدن آن، 2 فنجان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید همچنین باید 6-3 مرتبه در روز، دو قطره از قطره مخصوص پاکسازی کبد مصرف کنید و مصرف آن را حتی بعد از 5 روز نیز ادامه دهید تا تمام شود. . (این چای و قطره را می توانید از عطاریهای معتبر تهیه کنید.)

رژیم‌غذایی پاکسازی کبد

خیلی خوب است که بتوانید دو روز مصرف موادغذایی خام و 3 روز آبمیوه را به برنامه پاکسازی کبد خود اضافه کنید. اما برای آندسته که توانایی آن را دارند، بهترین روش رژیم 5 روز آبمیوه است. در زیر به دستورالعمل‌های لازم اشاره می‌کنیم:

- روز 1 برنامه پاکسازی کبد

طی صبح (بعد از نوشیدن نوشیدنی پاکسازی و یک ساعت قبل از ناهار)، تا جاییکه می‌توانید از بهترین آبمیوه‌ها و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. مخصوصاً آب چغندر بسیار عالی است. میوه‌ها و آبمیوه‌های خود را با هم مخلوط نکنید و رقیق کردن آبمیوه‌ها هم اشکالی ندارد.

برای ناهار می‌توانید از آبمیوه‌های رقیق بیشتر یا میوه‌ها و سبزیجات خام و سالاد استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده کنید. بهترین چاشنی می‌تواند روغن‌زیتون تازه، لیمو تازه و سرکه سیب و ادویه‌های مختلف باشند. اگر در طول روز گرسنه‌تان شد، می‌توانید به هر میزان که دوست داشتید میوه و سبزیجات بخورید.

- روز 2 تا 4 برنامه پاکسازی کبد

بعد از نوشیدن آب در اول صبح، تا هر چقدر که می‌توانید در طول روز از آبمیوه‌های رقیق و چای گیاهی استفاده کنید. سعی کنید آن را به 16 لیوان برسانید.

چیز دیگری که مصرف آن در طول روز پیشنهاد می‌شود، سوپ پتاسیم است. سوپ پتاسیم از این واقعیت استفاده می‌کند که بیرون سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی پتاسیم است. برای این منظور فقط پوست چند سیب‌زمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید. چند سبزیجات دیگر مثل هویج، کرفس، چغندر، جعفری و مقدار زیادی پیاز و سیر (تا 50 حبه) به آن اضافه کنید.

آن را به مدت 60-40 دقیقه در یک قابلمه در بسته بجوشانید. سبزیجات را بیرون آورده و سوپ را سرد کرده و مصرف کنید. باقیمانده آن را در یک ظرف شیشه‌ای گذاشته و در یخچال قرار دهید و تا دو روز بعدی استفاده کنید.

- روز 5 پاکسازی کبد

شبیه به روز اول

 

یک روش دیگر پاکسازی کبد (30 روزه)

برای آنها که نمی‌خواهند پاکسازی کامل کبد را انجام دهند، یک روش کُندتر و آرام‌تر هم وجود دارد که 70 تا 80 درصد فواید پاکسازی کبد را بدون مشکل به شما می‌رساند. فقط کافی است 30 روز بعنوان بخشی از رژیم‌غذایی روزانه‌تان یک فنجان چغندر تازه رنده‌شده مخلوط با روغن‌زیتون آب‌لیمو بخورید. مصرف روزانه چای مخصوص پاکسازی کبد نیز الزامی است.

از پاکسازی کبد چه انتظاراتی باید داشته باشید

اگر تمایل داشتید می‌توانید آنچه در توالت دفع می‌کنید را بررسی کنید. به دنبال سنگ باشید. صفرای موجود در کبد به بعضی از این سنگ‌ها رنگی سبز و نخودی شکل می‌دهد. اما باید دنبال سنگ‌های سیاه و قرمز و قهوه‌ای هم باشید. همچنین سنگ‌هایی که داخل آن خون است. اگر چیزی پیدا نکردید به این معنی نیست که این عمل پاکسازی برایتان موثر نبوده است.

دفع تا 2000 عدد از این سنگ‌ها در طول این دوره پاکسازی کاملاً طبیعی است. خوشحال باشید. هرچه سنگ بیشتری دفع کنید، سالم‌تر می‌شوید. همچنین ممکن است کریستال‌های ریز و سفیدرنگ کلسترول هم دفع کنید.

چای پاکسازی کبد

چای به روند پاکسازی و تصفیه کمک می‌کند اما در کاهش ناراحتی یا حالت‌تهوع نیز موثر است. گیاه اصلی موجود در این چای، ریشه قاصدک است که یکی از قوی‌ترین گیاهان شناخته‌شده می‌باشد. این گیاه اندوخته‌های چربی را از کبد دفع می‌کند. گیاهان دیگری که در چای‌های پاکسازی کبد یافت می‌شوند، زنجبیل، دارچین، میخک و ریشه باباآدم می‌‌باشد.

تصادفاً بسیاری گیاهان دیگری که در این چای‌ها یافت می‌شوند (مثل ریشه جعفری و توت درخت عر‌عر) بسیار برای کلیه‌ها مفید هستند.

دو فنجان از این چای را باید 15 دقیقه بعد از نوشیدن آب مرکبات و روغن‌زیتون مصرف کنید. اما در طول روز چندین فنجان دیگر نیز بنوشید. درواقع، مصرف این چای بعنوان یک عنصر همیشگی در برنامه‌غذای روزانه راهی خوشمزه و دلپذیر برای تقویت همیشگی سلامتیتان است. (می‌توانید چای را با عسل یا شیره شیرین کنید)

عصاره مخصوص پاکسازی کبد

این عصاره از این جهت مهم است که حاوی گیاهانی است که به کبد کمک می‌کنند خود را بازسازی کند. فایده دیگر آن این است که به طور قابل‌توجهی ترشح کلسترول بد (LDL) را در کبد کاهش می‌دهد. گیاهان اصلی موجود در آن شامل ریشه قاصدک، خار مریم، و گیاه چندساله picrorhiza kurooa که گاهی کوکتین نامیده می‌شود و کنگر فرنگی می‌شود.

عصاره پاکسازی کبد همچنین محل خوبی برای گذاشتن گیاهان ضدانگل مثل برنجاسف کوهی و سیاه‌گردو می‌باشد. همراه با سیری که در طول روز مصرف می‌کنید، این همه انگل‌های موجود در بدنتان را دفع خواهد کرد.

6-3 مرتبه در طول روز 2 قطره از این عصاره را مصرف کنید تا بطری آن تمام شود.

پاکسازی خون

راه‌های زیادی برای پاکسازی خون وجود دارد. یکی از موثرترین آنها این است که بین وعده‌های غذایی و قبل از خواب از آنزیم‌های گوارشی استفاده کنید. طی چند دقیقه این آنزیم‌ها وارد جریان خون می‌شوند و شروع به پاکسازی خرابی‌های خون و تحریک سلول‌ها ایمنی بدن برای مصرف ترکیبات ایمنی موجود در خون می‌کند. این تغییری شگرف در سلامت عمومی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

اما چیزی که اینجا درمورد آن حرف می‌زنیم متفاوت است. ما درمورد استفاده از پاک‌کننده‌های خون گیاهی برای از بین بردن پس‌مانده‌های سمی در خون صحبت می‌کنیم که می‌توانند منجر به سرطان و تومورها شوند. بهترین گیاهان تصفیه و پاک‌کننده خون عبارتند از: شبدر قرمز، ریشه باباآدم، بلوط کوتاه جنگلی و ترشک صغیر می‌باشند. این گیاهان می‌تواند تومورها را از بدنتان بیرون بکشانند.

بهترین راه برای استفاده ازاین گیاهان به صورت عصاره است که آنها را تا 30 برابر غلیظ می‌کند. 12-4 قطره از این عصاره را در آبیوه‌تان ریخته و مصرف می‌کنید. هر چند روز خواستید می‌توانید استراحت دهید اما شیشه آن را باید تمام کنید. هرچقدر که لازم بود باز مصرف را تکرار کنید.

فرمول‌ها

چای پاکسازی کبد

- ریشه قاصدک
- ریشه باباآدم
- پوست دارچین
- دانه هل
- ریشه شیرین‌بیان
- ریشه رازیانه
- توت درخت عرعر
- ریشه زنجبیل
- جوانه میخک
- فلفل سیاه
- پوست پرتقال
- ریشه جعفری
- پوست ریشه ساسافراس
- دانه شنبلیله

عصاره پاکسازی کبد

- دانه خار مریم
- پوسته سیاه گردو
- ریشه قاصدک
- Picrorhiza kurooa
- ریشه انگور اورگون
- ریشه زنجبیل
- برگ کنگر فرنگی
- ریشه کوشاد
- برگ افسنطین
- سیر
- دانه رازیانه

عصاره پاکسازی خون

- شبدر قرمز
- چاپارل
- ریشه باباآدم
- ریشه میبینم
- ریشه بارانداز زرد
- ریشه Goldenseal
- ریشه انگور اورگون
- عرق‌الدم
- دارواش
- گل پریوش
- دانه برگ توتون هندی
- ترشک صغیر
- فلفل کاین

سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 12:10 :: نويسنده : فرشته
 
گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و در صورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از 5 دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

اگر احساس ضعف دارید دراز کشیده و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. اگر احساس آزردگی می‏کنید، بروید قدم بزنید. هنگامی که استرس شما شدید نیست ذهن خود را از مشکلات رها کنید تا راحت‏تر بتوانید با آنها کنار بیایید. مثلاً یک مجله تصویری ساده را بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، به یکی از دوستان حامی خود زنگ بزنید. اگر هنوز نتوانستید نگرانی را از خود بیرون کنید از عدد صد، سه تا سه تا کم کنید. در زیر توصیه‏های دیگر ارائه شده است.
هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید.

کسب آرامش در 5 ثانیه

در این روش در واقع شما با ارسال پیام‏های مثبت به قسمت نیمه هوشیار، اعتماد درونی خود را بالا می‏برید.

1- برای خودتان این جملات را به آرامی تکرار کرده و سعی  در باور کردن آنها داشته باشید.

«من به خوبی از عهده این کار بر می‏آیم.»

«من به خوبی می‏توانم با این مشکل کنار بیایم.»

2- این جملات را تا زمانی برای خود تکرار کنید که در باور شما القا شوند. در حین بیان این جملات برای خود، از ورود هر گونه افکار و نداهای درونی جلوگیری کنید و صداهایی را که مانع از تمرکز شماست تحت کنترل در آورید.

کسب آرامش در 10ثانیه:

صاف بایستید و در حین استنشاق هوا از راه بینی، بازوها را در حالت کشیده بالای سرتان برده و کف دست‏ها را به هم بزنید. در حین بازدم دست‏های خود را به آرامی پایین آورده و نوک انگشتان خود را به پهلو بزنید. زمانی که دو عمل بالا را انجام می‏دهید با خود این جمله را زمزمه کنید: «من کاملاً آرام هستم». اگر در جایی هستید که امکان تمرین در تنهایی نیست، بافت میان دو انگشت شست و انگشت اولی  را فشار دهید و در حین آن نفس عمیق بکشید (این روش به زنان باردار توصیه نمی‏شود.)
اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

کسب آرامش در 20 ثانیه:

پاها را به اندازه عرض شانه‏ها باز کرده و توام با نفس عمیق پنجه پا را بلند کرده و دست‏ها را در بالای سرقرار داده و به بدن خود کاملاً کشش دهید.

 در حالی که نفس خود را بیرون می‏دهید به طرف پایین خم شده و بدن را در حالت آویزان قرار دهید.

اگر ایستادن بر روی پنجه پا، باعث بر هم خوردن تعادل می‏شود آن را حذف کرده و بر روی پاها این عمل را انجام دهید.

کسب آرامش در نیم دقیقه:

صورت خود را جمع کنید (مثل این که اخم کرده‏اید) در حین این عمل دهان را باز و بسته کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید. سپس با یک لبخند ملایم این عمل را به پایان برسانید.

 پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید.

در زمانی که این اعمال را انجام می‏دهید در واقع استرس‏هایی را که باعث سردرد می‏شوند کنترل می‏کنید و مغز را وادار کرده تا پیام‏های مبنی بر آرامش را به تمام نقاط بدن بفرستد.

کسب آرامش در یک دقیقه:

حتماً از قدیم شنیده‏اید که خنده برای هر دردی درمان است، پس بخندید! (می‏توانید از مجلات که دارای مطالب طنز هستند یا از فیلم‏های کمدی استفاده کنید).

اگر کتابی را مطالعه می‏کنید که بعضی از قسمت‏های آن، شما را به خنده وا می‏دارد آنها را با ماژیک علامت گذاشته و در زمان دلتنگی دوباره مطالعه کنید.



سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 11:38 :: نويسنده : فرشته


 

خوردن این میوه باپوست چربی اضافی راآب میكند

متخصصان استرالیایی البته تاكید كردند تاثیر انبه برای كاهش وزن تنها زمانی اعمال می‌شود كه این میوه با پوست مصرف شود.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارش جدیدی اعلام كرد، متخصصان دانشگاه كویینزلند در استرالیا دریافته‌اند كه انواع خاصی از میوه انبه موسوم به انبه «ایروین» و «نام دوك مای» اگر با پوست مصرف شود به كاهش چربی اضافی بدن كمك می‌كند. این متخصصان تاكید كردند اگر نوع انبه‌ای كه انتخاب می‌كنید از این دو نوع نامبرده نباشد تاثیر برعكس می‌گذارد چون این دو نوع از میوه انبه در پوست خود حاوی تركیباتی هستند كه از شكل گیری سلولهای چربی در بدن انسان جلوگیری می‌كند.متخصصان در نظر دارند تركیبات مفید موجود در این نوع از انبه‌ها را شناسایی كرده و از مولكولهای موثر آن در جلوگیری از تشكیل سلولهای چربی استفاده نمایند.

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 11:28 :: نويسنده : فرشته


     

کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟



یک دانشيار انستيتو تحقيقات تغذيه كشور با بیان اینکه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد تاکید کرد:« آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.»


دکتر تیرنگ نیستانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی حالی نشان می دهد.
ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن ، شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه ای بدن می شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی حالی می شوند.»
وی ادامه داد:«آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است بویژه کمبود آن در میان زنانی که در سنین بارداری و یا دوره قاعدگی قرار دارند وجود دارد و با احساس این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.»
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:«کمبود برخی از ویتامین ها نیز همراه با ضعف و بی حالی است که می توان به ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن ، ضعف و بی حالی می شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی حالی کرده و باید گفت با الگوی غذایی نابسامان فرد به درجاتی از ضعف و بی حالی دچار می شود.»
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه داد:«کمبود ویتامین D که اکنون تنها به عنوان ویتامین استخوان ساز شناخته شده است موجب بروز ضعف و بی حالی می شود و طی تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده است که در سالمندان تعداد دفعات به زمین خوردن که موجب بروز شکستگی می شود با کمبود این ویتامین رابطه عکس دارد و هر چه این ویتامین در بدن فرد کم باشد شانس دفعات زمین خوردن وی بیشتر است و در واقع انقباض ماهیچه ای با کمبود ویتامین D رابطه داشته و موجب بروز بی حالی و سستی در فرد می شود.»
دکتر تیرنگ نیستانی افزود:«آفتاب مهمترین منبع ویتامین D است همچنین این ویتامین در روغن کبد ماهی که در جیره غذایی مردم ما رایج نیست موجود است و زرده تخم مرغ و قارچ نیز تا حدودی حاوی این ویتامین هستند و اخیرا روش هایی در حال ابداع است که قارچ ها را در معرض UV قرار می دهند تا میزان ویتامین D موجود در آن بالاتر رود.»

 

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 1:30 :: نويسنده : فرشته


اگر می خواهید از افسردگی دور شوید از این عوامل دوری کنید:

1. هوای تابستان:

اختلال عاطفی فصلی بیشتر با افسردگی زمستانی شناخته شده است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما برای تعدادی از این افراد، این نوع افسردگی در تابستان اتفاق می‌افتد. افسردگی هوای گرم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن یک تاخیر برای وفق یافتن با فصل جدید را تجربه می‌کند. این می‌تواند به‌خاطر عدم توازن در شیمی مغز و هورمون ملاتونین باشد.


2. مصرف دخانیات:

خیلی وقت است که کشیدن سیگار و سایر دخانیات یکی از عوامل افسردکی معرفی شده است اما داستان این هم مثل داستان اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ است: افرادی که در معرض افسردگی قرار دارند بیشتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما گفته می‌شود که نیکوتین بر فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز اثر می‌گذارد و موجب بالا بردن سطح دوپامین و سروتونین (که مکانیزم عمل داروهای ضدافسردگی نیز هست) می‌شود. این می‌تواند ذات اعتیادآور دارو و تغییرات خلق‌وخو که با آن همراه است و همچنین اینکه چرا افسردگی با ترک سیگار همراه است را توضیح دهد. خودداری از کشیدن سیگار و ترک آن می‌تواند به متوازن کردن موادشیمیایی مغز شما کمک کند.

3. بیماری تیروئید:

وقتی غده تیروئید نتواند هورمون تیروئید کافی تولید کند، به آن کم‌کاری تیروئید گفته می‌شود و افسردگی یکی از علائم آن است. این هورمون چندکاره است اما یکی از مهمترین وظایف آن عمل کردن بعنوان یک انتقال‌دهنده عصبی و تنظیم سطح سروتونین در بدن است. اگر علائم جدیدی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید—مخصوصاً اگر همراه با حساسیت به سرما، یبوست و خستگی باشد—بد نیست که یک آزمایش تیروئید انجام دهید. کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است.

4. عادات بد خواب:

جای تعجب نیست که کمبود خواب می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری شود اما می‌تواند احتمال بروز افسردگی را نیز افزایش دهد. در یک تحقیق که در سال 2007 انجام گرفت مشخص شد که وقتی به شرکت‌کننده‌های سالم کمبود خواب اعمال شد، بعد از مشاهده تصاویر ناراحت‌کننده، فعالیت مغزی بیشتری داشتند تا آن دسته از شرکت‌کنندگان که خواب کافی داشتند. و این درست شبیه به واکنشی است که افراد افسرده دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، وقت کافی برای شارژ کردن دوباره سلول‌های مغزی نداشته و مغز خوب کار نخواهد کرد و یکی از عوامل مختلفی که می‌تواند موجب افسردگی شود همین است.

5. فعالیت بیش از حد در فیسبوک:

وقت زیادی را در چت‌روم‌ها و وبسایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد، مخصوصاً در نوجوانان. معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی در کشمکش هستند و معمولاً همراهی ندارند و دیدگاهشان به دنیا تا حدی غیرواقعی است. برخی متخصصین حتی آن را "افسردگی فیسبوکی" می‌نامند. در یک تحقیق که در سال 2010 انجام گرفت، محققان دریافتند که حدود 2/1% از افراد بین 16 تا 51 سال زمان بی‌اندازه‌ای را در اینترنت سپری می‌کنند و این افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی متوسط تا شدید هستند. اما محققان این نکته را نیز خاطرنشان کردند که مشخص نیست استفاده زیاد از اینترنت موجب افسردگی می‌شود یا نه یا اینکه افراد افسرده تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در اینترنت دارند یا نه.

6. اتمام برنامه تلویزیونی یا فیلم:

وقتی چیز مهمی تمام می‌شود، مثل یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا یک بازسازی بزرگ در خانه، می‌تواند در برخی افراد افسردگی را تحریک کند. در سال 2009 برخی طرفداران آواتار احساس افسردگی و حتی میل به خودکشی را گزارش کردند زیرا دنیای ساختگی فیلم، واقعی نبوده است. واکنش مشابهی به سری‌های آخر فیلم هری‌پاتر گزارش شده است.

7. محل زندگی:

بحث بر سر اینکه زندگی شهری بهتر است یا روستایی بحثی بی‌پایان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در شهر زندگی می‌کنند تا 39% بیشتر در معرض اختلالات روحی هستند تا آنها که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند. تحقیقی که در سال 2011 انجام گرفت، برای این مسئله توضیح ارائه می‌دهد: شهرنشینان در بخشی از مغز که استرس را تنظیم و تعدیل می‌کند فعالیت بیشتری دارند و مقدار بیشتر استرس می‌تواند موجب اختلالات روانی شود. میزان افسردگی در کشورها و شهرهای مختلف نیز متفاوت است. افسردگی برخی کشورها شایع‌تر می‌باشد.

8. داشتن گزینه‌های انتخابی زیاد:

داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب کار را سخت می‌کند. البته این برای آندسته از افراد که در خرید معمولاً اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند می‌خرند مشکل به شمار نمی‌رود. اما افرادی هستند که در صورت زیاد بودن گزینه‌های انتخاب، وقت بسیار زیادی را صرف بررسی چندباره هر گزینه می‌کنند تا بهترین را انتخاب کرده باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این سبک برخورد موجب ایده آل‌گرایی و افسردگی می‌شود.

9. نخوردن ماهی:

مصرف کم اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی سالمون و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود می‌تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی شود. در یک تحقیق که در سال 2004 انجام گرفت رابطه‌ای بین مصرف کم ماهی، افسردگی در خانم‌ها مشخص شد اما در آقایان این مسئله دیده نشد. این اسیدهای چرب انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین را تنظیم می‌کنند که می‌تواند علت ماجرا باشد. مکمل‌های روغن ماهی هم می‌تواند کمک کند؛ حداقل یک تحقیق تایید کرده است که این مکمل‌ها به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کرده است.

10. روابط خواهربرادری ضعیف:

بااینکه داشتن رابطه بد با هرکسی می‌تواند موجب افسردگی شود اما در یک تحقیق آمریکایی که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که مردهایی که قبل از سن 20 سالگی با خواهربرادرهای خود کنار نمی‌آمدند، در سالهای بعد و بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته‌اند. بااینکه مشخص نیست چه چیزی در رابطه خواهربرادری اینقدر مهم است، اما محققان حدس می‌زنند که این روابط می‌تواند با توانایی برقراری ارتباط افراد با هم‌سالان خود مرتبط باشد. صرفنظر از دلیل آن اما کشمکش زیاد بین خواهر و برادرها می‌تواند فرد را تا قبل از سن 50 سالکی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد.


چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : فرشته

     

اگر بی حوصله هستید این غذاها را بخورید!

1- گوشت گوساله: گوشت حیواناتی که با علف تغذیه می شوند دارای اسیدهایی است که با نام "چربی شادی" نامیده می شود . این اسیدها هورمون های استرس را از بین برده و باعث آرامش شما می شوند.


2- شکلات تلخ: تنها پس از خوردن قطعه ای شکلات تلخ احساس گرمی و شادی خواهید کرد. کاکائو تاثیری فوری روی تمرکز و روحیه داشته و باعث رساندن خون به سلول های مغزی می شود. به همین خاطر شما احساس می کنید سرشار از انرژی و روحیه شده اید.


3- عسل: عسل ، برخلاف شکر، سرشار از مواد مغذی است که عفونت را از بدن شما دور کرده، مغز را سالم نگاه می دارد و افسردگی را بهبود می بخشد. عسل همچنین تاثیر کمتری روی قندخون دارد و می تواند بجای شکر استفاده شود، بنابراین باعث ذخیره چربی در بدن شما و اضافه وزن نمی شود.

 

چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 14:27 :: نويسنده : فرشته

   

7 راز تناسب اندام و زیبایی آنجلینا جولی

 1. او دوست دارد در طول روز مقدار غذای کمی مصرف کند. به همین دلیل است که بسیار متناسب و فعال است. به طور متوسط روزانه 600 کالری دریافت می کند. گرچه خودش می‌گوید همین مقدار او را در طول روز فعال نگه می‌دارد.

***

 2. او دوست دارد غذاهای بدون چربی را در برنامه غذایی روزانه داشته باشد .گوشت قرمز نیز شامل آن می‌شود. او دو بخش از مصرف پروتئین را در برنامه دارد. با داشتن رژیم پروتئینی یک بار در هفته خود را لاغر نگه می‌دارد.این کار او را سالم و فعال نگه می‌دارد.

***

 3. اگر شما درخشش طبیعی پوست او را دوست دارید ، آن به خاطر روغن نارگیل است. او روغن نارگیل را در رژیم خود دارد. صبحانه اش اغلب شامل میوه‌ها و حبوبات است و وی را در کل روز با انرژی نگه می‌دارد.

***

 4. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که انواع سوپ‌ها را دوست دارد. سوپ را برای دفع مسمومیت بدن مصرف می‌کند.

***

 5. آنجلینا جولی برنامه ورزشی ثابت هر روز خود را دارد.

***

 6. او اعتقادی بر مصرف غذاهای غیر سالم ندارد.  غذاهایی سرشار از انواع پروتئین و ویتامین را در برنامه خود دارد.

***

7. آنجلینا جولی همچنین یوگا را برای تقویت کل عضلاتش انجام می‌دهد. دیگر ورزش‌های تناسب اندام او ورزش‌های رزمی است.

 

 

دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : فرشته


درمان گیاهی جوش های صورت

در طب گیاه درمانی،اعتقاد ما بر این است که ۵ عامل اصلی در بروز جوش صورت و بدن نقش عمده دارد((در حقیقت هرعاملی که باعث کم کاری کبد شود و یا در انجام کار هورمونهای بدن خِلل انجام دهد)):


۱)-چربی:غذاهای چرب-انواع تخمه(کدو- آفتاب گردان)-تخم مرغ و …
۲)-سودا:چای-کاکائو-قهوه-بادمجان-گوجه فرنگی و…
۳)-اعصاب:افراد آشفته و عصبی و دارای استرس به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونهای بدنشان زودتر جوش می زنند.
۴)- مصرف بیش از اندازه غذاها با طبیعت گرم(کاهش عملکرد کبد).
۵)-نظافت پوست:عامل باکتری ها همواره منتظرند که از منافذ پوست آلوده که مکان مناسبی برای رشد آنهاست استفاده کنند(جوشهای چرکی).
روشهای پیشگیری:
الف)نظافت پوست:
شستشو با صابون
گیاهی ملایم(صابون گل بابونه- صابون مغز بادام و…)
البته کسانی که دارای پوست خشک هستند پس از شستشو با صابون حتماً از کرم های گیاهی مخصوص که به آنها حساسیت ندارند استفاده کنند(کرم های گل بابونه-همیشه بهار و …)
ب) رعایت در مصرف مواد غذایی
ج)داشتن آرامش و اعصاب راحت(بدون استرس)


<<نسخه های سبز طلایی ضد جوش صورت>:
نسخه اول): یک قسمت عرق یونجه+یک قسمت عرق کیالک یا کاسنی+یک قسمت عرق خارشتر+یک قسمت آب
مواد بالا را به صورت مخلوط در یک لیوان روزی دو نوبت عصر و شب میل کنید.
کارخانه تولیدکننده عرقیات مهم است موقع خرید به مارک 
عرقیات دقت کنید (من مارک ترگل را پیشنهاد می کنم).
نسخه دوم):۲۰۰ گرم عناب را با ۲۰۰ گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود ۲ لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود ۱۰ ساعت روزی ۲ لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).
زیبایی ،هدیه ای است که خداوند به همه ما انسانها عطا فرموده،خداوند را شاکر باشیم و در حفظ آن بکوشیم.

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : فرشته

 

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز (12 may)، دانشمندان ادعا می‌کنند، یک نوع مواد داروئی در سیب‌، پرتقال و پیاز وجود دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.


آنها معتقدند که rutin که در چای سیاه و سبز نیز وجود دارد، در آینده می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات قلبی و سکته‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه هاروارد (Harvard)، دریافتند که این ماده در مسدود کردن آنزیم خطرناکی که باعث شکل‌گیری لخته خون می‌شود (PDI)، کمک می‌کند. این آنزیم هنگام شکل‌گیری لخته خون در شریان‌ها و رگ‌ها، به سرعت رها می‌شود.

محققان در این تحقیق، قابلیت 500 ماده مختلف را در مسدود کردن این آنزیم بررسی کردند و دریافتند که rutin از همه آنها موثرتر می‌باشد. آنها دریافتند که این ماده باعث جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ماده برای درمان بیماران در معرض حملات قلبی و سکته، استفاده کنند.

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

اگر لخته شدن در یکی از شریان‌های اصلی که به قلب منجر می‌شود رخ دهد، باعث حمله قلبی می‌شود. همچنین لخته شدن خون در شریان‌های مغزی نیز منجر به سکته می‌شود.

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 20:3 :: نويسنده : فرشته

     


 

خواص درماني زردآلو

زرد آلو یکی از میوه هایی با طعم شیرین و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.
رضارحیمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زرد آلو ميوه شیرین و طبیعتی گرم دارد و سرشار از انواع ویتامین های A و C و انواع مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، پتاسیم و آهن است.
وی ادامه داد: هسته شیرین زرد آلو مغذی است و حاوی مواد پروتئینی، قند، چربی و سرشار از انواع ویتامین A است.
رحیمی در مورد خواص دیگر زرد آلو عنوان کرد: ویتامینB موجود در زرد آلو برای بهبود بیماری های روحی روانی، رفع خستگی ، فراموشی، رفع تشنگی ، تنظیم کننده فشار خون، کنترل بیماری های قلبی و برای درمان کم خونی مصرف آن توصیه می شود.
وی در پایان تاکید کرد: کسانی که به التهاب معده مبتلا هستند مصرف زرد آلو با هسته (شیرین) آن برای بهبود این بیماری ( التهاب معده) مفید است و همچنین هسته ی شیرین آن برای درمان بیماری هایی مانند سرما خوردگی و افزایش نیروی جنسی مفید است و تنها مصرف زرد آلو برای افرادی که به مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 1:1 :: نويسنده : فرشته

شکمی تخت می خواهید؟این کارها را انجام دهید

شکمی تخت می خواهید؟این کارها را انجام دهید
در این مقاله توصیه‌هایی برای داشتن شکمی تخت و مورد دلخواه شما ارائه می‌دهیم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

شما هم در آرزوی داشتن شکم تخت هستید؟ بله این روزها خیلی‌ها از چربی‌های دور شکم به ستوه آمده‌اند و دلشان می‌خواهد شکم تختی داشته باشند. شاید در گام اول کار سختی به نظر بیاید اما با اندکی تلاش همه کاری شدنی است.
 
می‌دانید راز موفقیت در چیست؟ تغذیه‌ی متناسب، ورزش، خواب کافی.
 
1 - ورزش، ورزش، ورزش
 
لطفاً ورزش کنید. این که تیتر را آن قدر با تاکید نوشته‌ایم بی دلیل نیست. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم است که ورزش کنید.
 
خواهش می‌کنیم در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. اگر نمی‌توانید پیاده روی کنید. اگر بهانه می‌کنید که وقت ندارید سعی کنید بعد از کار چند ایستگاه مانده به منزل از اتوبوس یا تاکسی پیاده شده و مسیر را تا خانه پیاده بروید. پشت میز یا فرمان نشستن شما را از ریخت می‌اندازد. از ما گفتن بود.
 
2 - از مصرف چربی‌های ترانس بپرهیزید
 
نتایج پژوهشی که روی میمون‌ها انجام شده است نشان می‌دهد مصرف چربی‌های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم باعث تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم می‌شود.
 
چربی‌های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی‌های گیاهی به وجود می‌آیند در تمام محصولات صنعتی حاوی روغن‌های نباتی هیدروژنه وجود دارند. در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید. اگر اسم چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه را دیدید از خرید آن منصرف شوید.
 
3 - مصرف گلوسیدها و چربی‌های امگا 6 را کاهش و مصرف چربی‌های اشباع نشده ی مونو و امگا 3 را افزایش دهید
 
داشتن تغذیه‌ای که در آن سهم کمتری به چربی‌های خانواده‌ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده شود و در عین حال چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو مثل روغن زیتون، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو بیشتر مصرف شود رژیمی است که از تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم جلوگیری می‌کند. این ادعا نتیجه‌ی پژوهشگران اسپانیایی است که معتقدند برای داشتن شکمی تخت باید مصرف امگا 3 ها و چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو را در الویت برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.
 
علاوه بر این در طی پژوهش‌های دیگری مشاهده کردند تجمع چربی ها در شکم داوطلبانی که تغذیه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو داشته‌اند کمتر بوده است. برعکس افرادی که رژیمی سرشار از گلوسیدها (نان و مشتقاتش، مواد غذایی شیرین، سیب زمینی) دارند بیشتر از ناحیه‌ی شکم چاق می‌شود. به علاوه این داوطلبان از مقاومت انسولین نیز رنج می‌بردند.
 
 
4 - میوه‌های بدون هسته مثل بلوبری و مورد صحرایی میل کنید
 
شاید بگویید وقتی بلوبری در ایران وجود ندارد چرا این همه تاکید می‌کنیم. حق با شماست. اما توجه داشته باشید که ما خواننده‌هایی داریم که خارج از ایران زندگی می‌کنند و به این قبیل میوه‌ها دسترسی دارند. علاوه بر این تاکید ما برای این است که راه واردات یا به نوعی کشت این قبیل محصولات در ایران رواج یابد. بلوبری بسیار مفید است.
 
نتایج پژوهشی که در سال 2009 روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد مصرف زیاد مورد صحرایی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهد. در واقع با وجود این که این موش‌های آزمایشگاهی غذاهای خیلی چربی نیز می‌خوردند اما با مصرف زیاد مورد صحرایی تجمع چربی‌های شکمشان کمتر شده است. به عقیده‌ی محققان آنتی اکسیدان‌های موجود در مورد صحرایی سوخت و ساز گلوسیدها (از دلایل به وجود آورنده‌ی چربی‌های دور شکم) را بهبود می‌بخشند.
 
 
5 - گیاه شیرین بیان بجوید
 
بر اساس نتایج یک پژوهش ژاپنی که در سال 2007 انجام شد، فلاوونوئیدهای موجود در گیاه شیرین بیان از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورند. توصیه می‌کنیم به جای آدامس یا آب نبات چوب گیاه شیرین بیان را بجویید.
 

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : فرشته

چگونه با روشهای ساده زیبا شویم

چگونه با روشهای ساده زیبا شویم
راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید.

 
همه ما دوست داریم بهترین باشیم و تا آنجا که می توانیم زیبا به نظر برسیم. اغلب افراد پول زیادی برای خرید محصولات آرایشی و زیبایی و تزئینات خانگی می پردازند.
 

راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید.
* برای از بین بردن پف دور چشم، اطراف چشم را با یک قطره روغن کرچک ماساژ دهید.
 
* اگر بعد از یک روز کاری چشم های شما دچار خستگی شده اند می توانید برای رفع خستگی و آرام کردن آن از خیار استفاده کنید. آن را حلفه حلقه کنید و برای مدتی برروی چشمان خود قرار دهید. همچنین می توانید از شیر سرد استفاده کنید. یک تکه پارچه کتانی یا پنبه را در شیر سرد اغشته کنید ، آن را برروی چشمان خود قرار دهید و برای مدتی دراز بکشید.

* قبل از رفتن به رختخواب یک قطره گلاب در چشم خود بریزید، این کار باعث می شود خستگی از چشمان شما بیرون رود.


* برای جلوگیری از ترک لبها ابتدا آن را در مجاورت بخار آب قرار دهید سپس از مخلوط وازلین و عسل برروی لبها استفاده کنید. این کار را ۳ روز در هفته تکرار کنید.

 
* برای جلوگیری از خشکی لب می توانید از مخلوط کف دریا ، شیر پرچرب و گلبرگ های گل رز برروی لب استفاده کنید.

 
برای جلوگیری از بوجود آمدن خال و کک و مک برروی دستها که با بالا رفتن سن بوجود می آید می توانید از لیموترش استفاده کنید لیمو ترش را قاچ کنید و آن را برروی دست خود بمالید . بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار بوجود آمدن لک ها را به تاخیر می اندازد.
 
* برای جلوگیری از ریزش مو نوشیدنی هایی بنوشید که حاوی بیوتین ( نوعی ویتامین B ) است. برای مثال موز ، عسل ، ماست و شیر کم چرب حاوی بیوتین هستند. می توانید این مواد را با هم مخلوط کنید و برای چند هفته بنوشید.
* برای درخشندگی بیشتر موها از سرکه استفاده کنید، در آخرین مرحله آبکشی موها را با سرکه بشویید و سپس آبکشی کنید.
 

دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 13:35 :: نويسنده : فرشته

 

روانشناسی بسیار جالب از روی رنگ ماه تولد شما

متولدين فروردين : قرمز


 


رنگ قرمز باعث شده تا متولدين فروردين بيشتر عصباني شوند، ولي به محض آن كه آتش خشم آن‌ها خاموش شود، به سرعت تبديل به آدم‌هايي شاد و بانشاط مي‌شوند.
متولدين فروردين افرادي بلند پرواز، مصمم و با اراده هستند و از توجه بيش از حد به احساسات خوششان نمي‌آيد. هيچ كس نمي تواند مانند متوليدن فروردين قاطع و خشن باشد، ولي از طرفي، كمتر كسي معصوميت و عاطفه آن ها را دارد.
آن ها هرگز تحمل شكست را ندارند و درباره‌ي نتيجه‌ي نهايي هر چيزي، از عشق گرفته تا مسابقه فوتبال، بسيار خوش بين هستند. آن ها از رقابت خوششان مي‌آيد و خيلي ماهرانه با افكار و نظرات خود، ديگران را به مبارزه مي‌طلبند. مخالفت ديگران، موانع و مشكلات براي آن ها سرگرم كننده و نشا‌ط آور است و از آن لذت مي‌برند و هيچ گاه منتظر موفقيت نمي‌شينند، بلكه با شتاب به سوي آن مي‌دوند و به همين دليل كمتر به ديگران وابسته اند.
تيرگي رنگ دروني متولدين تير باعث مي‌شود كه گاهي اوقات بد اخلاق شوند. برخي مواقع اگر كسي از آن ها ساعت بپرسد ، با اخم جواب مي‌دهند و در مقابل درخواست ديگران با عصبانيت رفتار مي‌كنند. بايد توجه داشته باشيد كه اين حالت آن ها موقتي و رودگذ است و فورا به همان آدم دل نشين هميشگي تبديل مي‌شوند. متولدين تير تخيلي قوي دارند و مي‌توانند آن را به خوبي تحت كنترل درآورند. اين افراد فورا متوجه حالات دروني خود و ديگران مي‌شون و اين حالات را در حافظه قوي خود ثبت مي‌كنند.



متولدين مرداد : طلايي

 
گروه اینترنتی ایران سان
 


 
متولدين شهريور : نارنجي;


گروه اینترنتی ایران سان
نخستين موضوعي كه در مورد متولدين شهريور جلب توحه مي‌كند ، اين است كه آن‌ها طوري رفتار مي‌كنند كه انگار مسئله مهمي در ذهن خود دارند و در تلاش‌اند كه آن را حل كنند.گاهي اوقات احساس مبهمي به آن ها دست مي‌دهد كه انگار از چيزي نگران هستند. اين احتمال واقعا وجود دارد ، زيرا نگراني براي آن‌ها كاملا طبيعي است.اين افراد هميشه با لبخند خود ، مشكلات بزرگ را مخفي مي‌كنند. متولدين شهريور ، انسان‌هايي كمال گرا هستند كه مي خواهند به بالاترين نقطه‌ي پيشرفت برسند و براي رسيدن به اهداف و برنامه‌هايشان بيشتر از شركت در مهماني‌ها و محافل اجتماعي اهميت مي‌دهند



متولدين مهر : آبي

متولدين مهر ذاتا هنرمند هستند و از نور و موسيقي ملايم به شدت لذت مي‌برند. آرامش و هماهنگي در امور بر سلامتي متولد مهر تاثيري معجزه‌آسايي دارد. افراد وقتي بيمار مي‌شوند بايد به محيطي عاطفي بروند و كتاب هاي جذاب بخوانند تا زودتر درمان شوند ، زيرا اين رفتارها اثر فوق‌العاده‌اي بر سرعت بهبودي آن‌ها مي‌گذارد.
متولدين مهر هنگام گفتو گو با ديگران ، ابتدا تا جايي كه مي‌توانند حرف مي‌زنند سپس مشتاقانه به حرف‌هاي طرف مقابل گوش مي‌دهند
.آن‌ها در دعواهاي ديگران هميشه نقش صلح دهنده را بر عهده دارند و اوضاع را به خوبي آرام كرده و صلح و صفا برقرار مي‌نمايند.



 

·    متولدين آبان : سفيد

گروه اینترنتی ایران سان
اگر از يك متولد آبان بپرسيد كه آيا مي‌تواند به شما كمك كند ، او به راحتي پاسخ مي‌دهد بله يا خير. بنابراين اگر آد حساس و رودرنجي هستيد ، از او در هيچ موردي نظر خواهي نكنيد ، زيرا او هر حقيقتي را رك و راست مي‌گويد.
متولد آبان اصلا اهل تملق‌گويي و چاپلوسي نيست ، يعني شخصيت خود را بالاتر از آن مي‌داند كه دست به چنين كاري بزند. بنابراين اگر در مواردي از شما تعريف كرد ، يقين داشته باشيد كه از صميم قلب بيان كرده سات : بنابراين ارزش آن تعريف را بدانيد.


 
·         متولدين آذر : بنفش

متولدين آذر اغلب اوقات شاد و خون گرم هستند ، ولي اگر صميميت آن ها سوء استفاده شود ، عصباني مي‌شوند.
اعتراض عليه قوانين و مقررات دست و پا گير در ميان متولدين آذر بسيار شايع است. آن‌ها هرگز از دعوا و درگيري فرار نمي‌كنند و از كسي كمك نمي‌خواهند
.
متولدين آذر هرگز تحمل ندارند كه كسي آن‌ها را به دروغگويي متهم كند. يك اتهام غير منصفانه و بي مورد ممكن است آن‌ها را به شدت عصباني كند
.
اين افراد ابتدا دست به عمل مي‌زنند و بعد به نتايج كارشان فكر مي‌كنند
.


 
 متولدين دي : قهوه‌اي

گروه اینترنتی ایران سان
متولد دي فردي عمل‌گرا است. او نيازي به خودنمايي ندارد و ترجيح مي‌دهد كه ديگران در صحنه حضور داشته باشند و او به عنوان فردي حامي و مقتدر ، در پشت صحنه از آن‌ها حمايت كند.
متولد دي ، بلند پروازي و جاه‌طلبي بسيار زيادي دارد و گاهي نمي‌تواند آن را مخفي كند
.
به ياد داشته باشيد كه متولد دي هميشه طوري رفتار مي‌كند كه فكر مي‌كنيد مانند پر ، نرم و بي‌آزار است اما در حقيقت ماند ميخ محكم و كوبنده است
.


 
متولدين بهمن : زرد

متولدين بهمن تركيبي از خونسردي ، عمل‌گرايي و بي ثباتي هستند. آن‌ها به راحتي با ديگران هم‌دلي مي‌كنند و فقط با چند كلمه صحبت ، مي‌توانند اضطراب آن‌ها را كم كنند و به آن‌ها آرامش بدهند كه اين به خاطر اعصاب قوي و پر توان آن‌هاست.متولدين بهمن معمولا افرادي گوشه‌گير و تنها هستند و با اين كه دوستان زيادي در اطراف خود دارند ، ولي دوست صميمي و نزديك چنداني ندارند.


 
·         متولدين اسفند : سبز

گروه اینترنتی ایران سان
 
متولدين اسفند تحت تاثير فطرت بخشنده‌ي رنگ سبز ، به دور از هر نوع حرص و طمع هستند. شخصيت دلپذير ، جذاب و در عين حال تنبل متولدين اسفند ديگران را تحت تاثير قرار مي‌دهد.اين افراد نسبت به قوانين و مقرات محدود كننده ، بي اعتنا هستند و به توهين‌ها ، تهمت‌ها و نظرات مخالف ديگران توجه نمي‌كنند.آن‌ها دوست دارند كه بتوانند در هر زماني ، آزادانه خيال پردازي كنند و طبق علايق و نيازهاي خود زندگي كنند.متولدين اسفند به ندرت عكس العمل شديدي از خود نشان مي‌دهند. البته فكر نكنيد كه آن‌ها افراد بي خيالي هستند ، زيرا زماني كه احساساتشان جريحه‌دار شود ، با زيركي خاص خود نيش و كنايه مي‌زنند و طرف مقابل را مسخره مي‌كنند

 

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : فرشته
تشخيص قابلیت مغز
---  این اصلا شوخی نيست .... اول فکر کنيد بعد براي دیدن نتیجه پایین بروید
خوب دقت کنید قطار به سمت راست در حرکت است یا سمت چپ

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
اگر قطار بسمت راست حرکت می کند – نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است.  این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را بعهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می کند. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را بررسی می کند.  اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات از طریق نیمکره چپ مغز بترتیب پردازش می شوند.
اگر قطار بسمت چپ حرکت می کند- نیمکره راست مغز شما فعال است.  نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست اما نه اطلاعات کلمه ای.  این نیمه از مغز به ما  فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با کمک نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم.  همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مشکلات را بعنوان یک کل حل کند و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.
اگر هم قطار ثابت ایستاده که کلا مغز تعطیله
نمودار گویا برای مغز:




چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته

هفت خوراكي که پيرتان مي‌كند

Join Gevo Group


 
متخصصان تغذيه مي‌گويند؛ هفت غذا هست که حتما بايد از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان بايد از مصرف آنها خودداري كنند .....
 
 
 
 
١) فست‌فود:
 
لازم نيست در مورد غذاهاي آماده زياد صحبت کنيم، چرا که بيشتر افراد در مورد مضرات آنها زياد شنيده‌اند. تنها يک جمله کافي است. فست‌فود نخوريد.
 
 
 
 
٢) روغن‌هاي اشباع:
 
از خريدن و خوردن کلوچه‌ها، شيريني‌ها، کراکرها، فست‌فود و يا هر غذايي که با روغن‌هاي اشباع تهيه شده خودداري کنيد تا هم جلوي بيماري قلبي را بگيريد، هم جلوي پيري را.
 
 
 
 
٣) روغن‌هاي صنعتي:
 
 
روغن‌هاي صنعتي كه در تهيه چيپس‌ها و ساير اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شكم و ساير مشکلات گوارشي مي‌شود و مصرف آنها باعث مي‌شود که افراد کمتر به سوي خوردن ميوه و سبزي كه پوست را شاداب مي‌كنند، بروند.
 
 
 
 
٤) نيترات‌ها:
 
 
نيترات‌ها كه به ميزان زياد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌هاي نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصيه مي‌شود اگر غذاهايي که حاوي نيترات‌هاست، مصرف مي‌کنيد، حداقل از ويتامين C بيشتري استفاده کنيد تا از تاثير اين مواد روي معده شما کاسته شود.
 
 
 
 
 
 
٥) چربي‌هاي اشباع حيواني:
 
 
اين چربي اشباع درون برخي گوشت‌هاي قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنين در لبنيات پرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعايت شود.
 
 
 
 
٦) ميان ‌وعده‌هاي شور:
 
مصرف ميان‌وعده‌هاي شور باعث افزايش فشارخون شده و تحقيقات نشان داده مصرف زياد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخي بيماري‌هاي مزمن و همچنين پيري پوست مي‌شود.
 
 
 
٧) غذاهاي فريز شده:
 
 
 
 
اين غذاها به‌طور طبيعي براي سلامت بدن مضر نيستند؛ البته اگر به‌طور مناسب فريز شوند. اما اگر مي‌توانيد غذاهاي تازه مصرف کنيد، خوردن گوشت و غلات و فيبرها به‌صورت تازه كه حاوي مقدار بيشتري آنتي‌اکسيدان‌هاي ضدپيري است، توصيه مي‌شود


سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 15:6 :: نويسنده : فرشته

 

 این برنامه انقلابی(رژیم 15 روزه) با سرعت و آسان باعث کم شدن و سوزاندن چربی در بدن می شود،بهترین مشخصه این رژیم این است که بدن را وادار به سوزاندن سریع چربیها می کند و مانع بازگشت وزن از دست رفته میشود از همه مهمتر این رژیم روی مرکز اشتها در مغز اثر میگذارد و اشتها کم میشود .  

 

نکات مهم مهم مهم:  

ممکن است میزان از دست رفتن اب بدن در روزهای اول زیادباشد و حالت سستی به شما دست دهد که برای از بین بردن این حالت حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید

این رژیم 15 روز است و به همین دلیل آسان است و در صورت اجرای دقیق بسیار موثر است به دلیل اینکه رژیم خاصی دارد و شما از رژیم خسته نمی شوید . این رژیم سوخت و سازبدن را تغییر میدهد و به همین دلیل پس از پایان مدت آن میشود بصورت معمول غذا خورد،بدون آنکه اضافه وزن بیاورید.

لازم به ذکر است که این رژیم را به همان صورت و بدون کوچکترین تغییری انجام دهید و بخاطر داشته باشید چنانچه بین وعده های غذا حتی آب نبات و یا شکلات خورده شود رژیم باید قطع گردد و پس از دو ماه دوباره از نو شروع کنید

مدت آن فقط 15 روز است نه کمتر و نه بیشتر که 12 روز آن رژیم اصلی است و به مدت 3 روز رژیم نگهدارنده بسیار آسان گرفته میشود ،با گرفتن این 12 روز و 3 روز رژیم نگهدارنده وزن تا یکسال به همان صورت باقی می ماند و شما در این یکسال اضافه وزن پیدا نمی کنید،در این رژیم قهوه یا چای نباید عوض شودو قند و خرما در همان موعد اعلام شده میل شود،چنانچه این رژیم را بطور دقیق انجام دهید پس از پایان آن بین 8 الی 10 کیلو از وزن شما کاسته می شود و 10 الی 15 سانتیمتر از سایز شما کم میشودشاید باور نکنید ، ولی بعد از پایان رژیم باور خواهید کرد که رژیم ما معجزه است.  

اگر رژیم را بطور دقیق بگیرید ،یعنی چیزی اضافه بر مواد رژیم میل نکنید و به قول معروف ناخنک به غذا ها نزنید حتما وزن و سایز کم می کنید.(هر یک از مواد رژیم به منظور خاصی تهیه شده) در صورتیکه وزن شما بیش از 70 کیلو گرم است میتوانید 12 روز رژیم را گرفته سپس 3 روز رژیم نگهدانده را بگیرید و بعد دوباره 12 روز رژیم بگیرید تا به وزن و سایز دلخواه خود برسید اگر در طول روز گرسنه شدید بین غذاآب یا چای کمرنگ بدون قند بنوشید.  

این رژیم برای افرادی طراحی شده که از سلامتی جسمی خوبی برخوردار هستند و بیماری خاصی مانند فشار خون ،ناراحتی قلبی و زخم معده و ... ندارند.حتما توصیه میشود این رژیم را از یک روز تعطیل شروع کنید.

بعد از 15 روز میتوانید بصورت معمول غذا بخورید حتی شیرینی جات ولی پرخوری نکنید. در صورتیکه بعد از 6 الی 10 ماه تا اندازه سه کیلو اضافه وزن پیدا کردید فقط کافی است همین سه روز رژیم نگهدارنده را بگیرید 

 

در صورت در دسترس نبودن و یا دوست نداشتن گوشت قرمز ،گوشت سفید و تخم مرغ موجود در این رژیم میتوانید مواد غذایی زیر را در وعده و جای گوشت سفید ،قرمز و تخم مرغ جایگزین کنید 

1-بورانی کدو: 3 عدد کدوی متوسط را حلقه حلقه کنید و با یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذا خوری روغن مایع پخته وبا یک لیوان ماست بدون جربی میل کنید

2-بورانی اسفناج:نیم کیلو اسفناج را با کمی نمک پخته و با یک لیوان ماست بدون چربی میل کنید

3-عدسی: یک فنجان عدس پخته را با آب لیمو میل کنید

4- سالاد کرفس: دو لیوان کرفس ریز شده را به همراه نمک و یک عدد گوجه فرنگی به همراه سس آب لیمو میل کنیدو(این سالاد در لاغری بسیار موثر است

5- سس آبلیمو:دو قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق آبلیمو، نمک و فلفل به اندازه کافی

6-سوپ مرغ یک لیوان: نصف فنجان سیب زمینی خرد شده ،یک فنجان هویج خرد شده و نصف فنجان نخود فرنگی کمی نمک و آب لیمو.  

 

روزی 6 نوبت و هر نوبت 11 مرتبه نفس عمیق ، این ورزش معادل 3 کیلومتر دویدن چربی را در بدن شما می سوزاند

پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید شکم و با سن را به داخل بکشیدوبوسیله بینی   ریه ها را از هوا پر کنید و به آرامی دستها را بالا ببرید و از 1 تا 10 بشماریدوبعد از راه دهان هوای داخل ریه را خارج کنید و به آرامی دستها را پایین آورید و دوباره از نو شروع کنید تا 11 مرتبه.   

  

روز اول:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+اسفناج پخته+یک عدد گوجه فرنگی

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو

روز دوم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار:10 ورق کالباس مرغ+یک لیوان ماست کم چربی

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو

روز سوم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+سس آب لیمو

شام:سالاد کرفس+گوجه فرنگی+آب لیمو

روز چهارم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار :یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج+یک لیوان ماست

شام: 3 عدد تخم مرغ سفت +هویج رنده شده+200 گرم پنیر رژیمی یا کم نمک

روز پنجم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار:یک ماهی پخته یا کبابی کامل+یک قاشق چایخوری کره +آبلیمو

شام:300 گرم گوشت پخته یا کبابی+کاهو+کرفس

روز ششم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار:10 ورق کالباس مرغ+یک لیوان ماست کم چربی

شام: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو+روغن زیتون

روز هفتم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+یک ورق کالباس+کاهو

شام :سالاد کلم+گوجه فرنگی+سس آبلیمو+یک عدد میوه

روز هشتم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو+یک عدد میوه

روز نهم:

صبحانه :یک لیوان شیر

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو

شام :سالاد کاهو+خیار+گوجه فرنگی+سس آبلیمو+یک عدد میوه

روز دهم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار :یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج+یک لیوان ماست

شام:یک عدد تخم مرغ سفت+یک هویج پخته شده و رنده شده+200 گرم پنیر رزیمی یا کم نمک

روز یازدهم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار:یک عدد ماهی پخته یا کبابی+یک قاشق چایخوری کره+آبلیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +کرفس

روز دوازدهم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+یک عدد هویج پخته و رنده شده

شام : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی بدون پوست +کاهو+ آب لیمو

سه روز رژیم نگهدارنده:

روز اول:

صبحانه :یک لیوان شیر

نهار:گوشت یا مرغ کبابی یا پخته+سالاد کاهو(خیار –گوجه فرنگی-سس آبلیمو)

شام:سوپ آبمرغ یا گوشت+3 ورق نان تست+3 عدد میوه

روز دوم:

صبحانه: یک فنجان چای+یک ورق نان تست+عسل

نهار: 5 ورق کالباس مرغ+گوجه فرنگی+یک عدد خیار شور+3 ورق نان تست

شام : نصف سینه مرغ+سالاد کاهو+یک عدد خیار شور+3 ورق نان تست

روز سوم:

صبحانه:یک لیوان شیر

نهار:گوشت یا مرغ کبابی+سالاد خیار و گوجه فرنگی

شام:سوپ مرغ+2 ورق نان تست+2 عدد میوه

سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 1:6 :: نويسنده : فرشته

همشهری تندرستی: ماسک‌های زیبایی، به‌خصوص آنهایی که از مواد طبیعی مانند میوه‌ها تهیه می‌شوند طرفداران بسیاری دارند. البته این موضوع تنها محدود به خانم‌ها نمی‌شود و بسیاری از مردان نیز ویژگی‌ها و فواید این ماسک‌ها را پذیرفته‌اند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی پوست و موهایشان از ماسک استفاده می‌کنند؛ حتی اگر تاکنون آنها را امتحان نکرده‌اید، هفت ماسک میوه‌ای معرفی شده در این مقاله را امتحان کنید و شادابی و نشاط پوستتان را تضمین کنید.

 

ماسک هلو برای پوست‌های حساس
اگر پوستتان خشک یا در مقابل سرما حساس است ماسک هلو را امتحان کنید. 
مواد لازم
هلو  دو عدد
عسل  یک قاشق چایخوری
هلوها را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست و به صورت خمیر در بیاید. آرایش صورتتان را کاملا پاک کنید و 
ماسک آماده شده را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


ماسک سفیده تخم‌مرغ برای خال‌های قهوه‌ای روی پوست
 

خال‌های کوچک قهوه‌ای رنگ که با گذشت سن و به دلیل نور خورشید روی پوست دست‌ها، گردن و صورت (به‌خصوص در پوست‌های سفید و روشن) دیده می‌شوند زیبایی پوست را خدشه‌دار می‌کنند. برای به تأخیر‌انداختن پیدایش این خال‌های مزاحم از ماسک سفیده 
تخم‌مرغ استفاده کنید.
مواد لازم
سفیده تخم‌مرغ  یک عدد
عسل  یک قاشق غذاخوری
آب لیموترش   یک قاشق غذخوری
سفیده تخم‌مرغ را با یک چنگال بزنید؛ سپس عسل و آب لیموترش را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک به دست آمده را روی صورت، گردن یا دست‌هایتان بمالید. بعد از چند دقیقه متوجه خواهید شد که ماسک در حال خشک شدن است. اجازه دهید نیم‌ساعت روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


ماسک ماست برای پاکسازی و روشن شدن پوست
 
اگر احساس می‌کنید پوستتان تیره یا کدر شده است سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به صرفه است. با مقداری
عسل، بلغور جوی دو سر و ماست می‌توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوستتان را روشن‌تر کنید.
مواد لازم
ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاکسازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند. داخل یک ظرف، ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورتتان بمالید.

توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهانتان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوستتان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.


ماسک توت‌فرنگی برای پوست‌های چرب 
خیلی از خانم‌ها از چربی پوست و به ویژه چربی پوست صورتشان شکایت دارند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی به پوست دلخواهتان برسید.
مواد لازم
آب 
توت‌فرنگی سه قاشق غذاخوری
سفیده تخم‌مرغ یک عدد
شیر تازه  دو قاشق غذاخوری
جوش‌شیرین به‌اندازه نوک انگشت
توت‌فرنگی‌ها را له کنید تا سه قاشق غذاخوری آب به دست بیاید. آب توت‌فرنگی را با سفیده تخم‌مرغ و شیر هم بزنید و به‌اندازه نوک انگشت جوش شیرین به آن اضافه کنید. ماسک را هم بزنید تا یکدست شود. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم آب بکشید. برای اینکه پوستتان خوش آب و رنگ و شفاف شود به مدت 10 روز، هر روز از این ماسک استفاده کنید.


ماسک ضدچروک 
مواد لازم
کیوی  یک عدد
ماست  دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری
با همین سه ماده می‌توان یک ماست ضدچروک خوب درست کرد. دلیل استفاده از کیوی این است که این میوه دو برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است. باید بدانید که ویتامین C با افزایش کلاژن پوست، استحکام آن را حفظ و باعث تقویت آن می‌شود. به همین دلایل پیدایش چین و چروک به تأخیر می‌افتد. علاوه بر این ویتامین C، پوست را در مقابل سرما و آسیب‌های خارجی مقاوم می‌کند. یک کاسه تمیز بردارید. کیوی را پوست کنده و کاملا له کنید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید.

این دو ماده، ضدعفونی کننده و مرطوب کننده فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تهیه این ماسک از آن استفاده کنید زیرا در این صورت ویتامین آن اکسید نشده است. اجازه دهید ماست به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


شیرپاک‌کن طبیعی
 
مواد لازم
خامه کم‌چرب و تازه دو قاشق غذاخوری
عسل  دو قاشق غذاخوری
گلاب  یک قاشق غذاخوری


اگر برای پاک کردن آلودگی‌های سطح پوستان به دنبال یک ماده طبیعی هستید این شیرپاک کن خانگی را تهیه کنید. خامه، 
عسل و گلاب را با هم مخلوط کنید، هم بزنید تا یکدست شود؛ سپس صورتتان را به آرامی با آن پاک کنید. این شیرپاک‌کن تمام آلودگی‌های سطحی پوست را از بین می‌برد و به دلیل داشتن گلاب، پوست را معطر می‌کند.

اگر زمان ترکیب این مواد را ندارید و می‌خواهید سطح پوست خود را تمیز کنید مقداری شیر را در یک پیاله بریزید. چند گلوله کوچک پنبه در آن حل کنید. اجازه دهید پنبه‌ها کاملا به شیر آغشته شوند سپس به آرامی پوست را با این پنبه‌ها پاک کنید. پنبه‌ها را دایره‌وار روی پوستتان بکشید و خواهید دید که پوستتان بی‌اندازه تمیز می‌شود.

 

ماسک خیار برای پوست‌های خشک
گوشت خیار برای پوست‌های خشک معجزه‌آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوستشان، صورت خود را با ورقه‌های نازک 
خیار می‌پوشانند.نصف یک خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یکدست در بیاید.

کرم را (به استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوستتان نرم و روشن خواهد شد. دست به کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید.


سه شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 23:59 :: نويسنده : فرشته



برخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندام های بدن، موجب پیری زودرس آنها می شود.




_ تماشای تلویزیون
در حالیكه اكثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت كه براساس تحقیقات كارشناسان دانشگاه كوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، 22 دقیقه از طول عمر انسان كم می شود.
همچنین؛ بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

_ نوشیدن مایعات با نی
نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن كه معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشكاران مشاهده می شود، عملكردی مانند سیگار كشیدن داشته و با جمع كردن دهان موجب پیدایش چین و چروك در این ناحیه می شود.
این چروك ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

_ خیلی زیاد یا خیلی كم ورزش كردن
فواید ورزش برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچكس پوشیده نیست.
ورزش كردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد، اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.

_ استفاده از دستگاه های گرمازا
بسیاری از مردم از روشهای مختلف برای جوانسازی پوست خود استفاده می كنند، در حالیكه نمی دانند طرز زندگی آنها موجب پیری زودرس آنان شده، بدون آنكه متوجه آن باشند.
بخاری ها و وسایل گرمازا با گرمای تولیدی خود موجب از بین رفتن رطوبت محیط و در نتیجه خشكی پوست می شود.
یكی از آثار منفی نبود رطوبت در محیط زندگی، چروك شدن پوست می باشد. قراردادن یك لیوان آب در محیط یا پوشیدن لباسهای كلفت در خانه برای گرم شدن، برای سلامت پوست مناسب تر است.

_ مصرف شكر
درست است كه همه از مضرات شكر برای سلامتی بدن آگاه هستند، اما اینكه شكر تاثیر قوی تری از نور خورشید و سیگار بر چین و چروك پوست دارند، نكته فراموش شده ای است.
هنگامیكه سطح شكر در خون بالا می رود، پروسه ای به نام "گلیكیشن" رخ می دهد كه كلاژن پوست را تخریب و موجب چروك و آویزان شدن آن می شوند.

_ شغل
در حالیكه هریك از انسانها در مشاغلی مشغول به كار هستند، كه برای سایرین مفید و موثر است، اما بطور غیر مستقیم موجب تضعیف و ركود تدریجی قوای بدن فرد می گردد.
براساس تحقیقات دانشمندان كار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولها می باشد.
بعلاوه صرف وقت زیاد در محل كار به معنی كاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش كردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب كافی می باشد.
برای كاهش این آسیب ها باید ساعات كاری خود را كاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به اینگونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

_ صابون
ممكن است تصور كنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما كاملا در اشتباهید.
پوست دارای پوششی اسیدی است كه بعنوان حصاری طبیعی عمل می كند.
با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشكی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باكتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می شود.
صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این كار باشند.

_ استفاده از هدفون و هندزفری
كاهش شنوایی، یكی از نشانه های كهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیك، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع كند.
موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می كند.

_ خوابیدن
خوابیدن طولانی روی یك سمت بدن و فشار درازمدت یك طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود كه در صورت تكرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می مانند.
قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشكی و چین و چروك ایجاد می كند.
به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن بعنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در كاهش این اثرات دارد.

_ رژیم غذایی كم چرب
برخی از افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور كامل از برنامه غذایی خود حذف می كنند، در حالیكه نبود چربی های مفیدی مانند امگا 3 در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند.

روغن زیتون، روغن كنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلكه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را بدنبال دارد.

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 11:0 :: نويسنده : فرشته



 
با رعایت رژیم غذایی هزار کالری، میزان کاهش وزن در هر هفته برای زنان یک تا دو کیلوگرم و برای مردان دو تا سه کیلوگرم است. این کاهش وزن زیاد ناشی از کاهش میزان کالری دریافتی بدن است.

رژیم‌های مختلفی برای کاهش و کنترل کالری دریافتی وجود دارند؛ از رژیم‌های 700، 800 کالری گرفته تا 1000 کالری. اساس این رژیم‌های غذایی، کاهش میزان کالری دریافتی، کمتر از میزان مورد نیاز بدن است تا به این ترتیب کالری اضافی در بدن تجمع نیافته و کاهش وزن اتفاق بیفتد.

جیره‌ بندی کالری
میزان کالری دریافتی برای برای زنان بین 1500 تا 1800 کیلو کالری و برای مردان بین 2000 تا 2200 کیلو کالری متغیر است. حالا اگر فردی با رعایت نوع خاصی از رژیم غذایی، میزان کالری دریافتی را کاهش دهد، به تدریج وزن کاهش پیدا می‌کند اما گاهی این جیره‌بندی، تقریبا متناسب با نیاز پایه و فقط کمی ‌بالاتر از میزان طبیعی مورد نیاز است اما در مواردی میزان کالری دریافتی بسیار پایین‌تر از حد مورد نیاز است. مثل همین رژیم « هزار کالری ». حال ببینیم این رژیم غذایی چیست؟

با هزار کالری
همان طور که اشاره کردیم، یکی از راهکارهای کاهش و کنترل وزن، دریافت کالری کمتر یا افزایش سوخت‌ و ساز بدن با روش‌های مناسبی مانند ورزش است اما گاهی بعضی افراد روش اول را ترجیح می‌دهند؛ یعنی دریافت کالری کمتر. یکی از این روش‌ها، رعایت رژیم هزار کالری است.

رژیم غذایی هزارکالری شامل برنامه غذایی روزانه یعنی سه وعده غذایی و مصرف دو میان‌ وعده است اما نکته مهم این است که این وعده‌های غذایی و میان‌ وعده‌ها حاوی کالری بسیار کمی ‌بوده و مصرف آنها باعث افزایش میزان کالری دریافتی نمی‌شود.

دلیل آن هم این است که فردی که این رژیم غذایی را رعایت می‌کند، باید روزانه فقط « هزار کیلو کالری » دریافت کند و نه حتی یک ذره بیشتر. در این برنامه غذایی، ورزش خاصی برای فرد تجویز نمی‌شود و فقط به کاهش دریافت رژیم‌غذایی اکتفا می‌شود.

خطرات این برنامه غذایی
ابتدای بحث اشاره کردیم که هر فرد به طور معمول روزانه به چه میزان انرژی نیاز دارد.
در رژیم غذایی هزار کالری، میزان دریافت کالری از حداقل کالری روزانه مورد نیاز یعنی 1500 کیلو کالری نیز 500 کیلو کالری کمتر است. بنابراین طبیعی است که این رژیم غذایی مشکلاتی را برای بدن ایجاد ‌کند. کافی است ماشینی را تصور کنید که برای حرکت به 20 لیتر بنزین نیاز دارد اما ما سعی داریم با 15 لیتر بنزین باقی ته باک، ماشین را به اولین پمپ بنزین برسانیم. طبیعی است که به موتور ماشین آسیب وارد می‌شود!

خطرات این رژیم را می‌توان در این موارد خلاصه کرد

1 - سو ء‌ تغذیه
بدن ما برای انجام فعالیت‌های طبیعی‌اش به دریافت انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و... نیاز دارد. یکی از راه‌های اصلی تامین این نیازها، « رعایت تنوع غذایی » است اما با رعایت رژیم‌ های غذایی مانند همین رژیم‌غذایی « هزارکالری » که فرد مجبور است غذاهای خاص به مقدار کم مصرف کند، طبیعی است دریافت این ترکیبات مغذی، مختل ‌شود. ریزش موی سر، شکنندگی ناخن‌ها، سرگیجه و ضعف، رنگ‌پریدگی و آسیب به پوست، ناتوانی در انجام فعالیت‌های طبیعی روزانه و... از نخستین اثرات منفی رژیم هزارکالری است.

2 - بی‌ آبی
در زمان رعایت رژیم غذایی برای کاهش وزن، یکی از نکاتی که باید مد نظر قرار گیرد، تامین آب مورد نیاز بدن است. به این دلیل که اغلب واکنش‌های شیمیایی بدن با وجود آب انجام می‌شود. از طرفی در برخی از رژیم‌ های غذایی خاص به دلیل محدودیت در مصرف مواد غذایی و بی‌توجهی به اصل تنوع غذایی، دریافت آب کافی مختل می‌شود.
به همین دلیل بدن در معرض بی‌آبی قرار می‌گیرد. این اتفاق برای بدن بسیار خطرناک است. در رژیم‌های غذایی‌ای مانند هزار کالری که میزان کاهش وزن در ماه به « 6/13 کیلوگرم » می‌رسد، خطر بی‌آبی بدن بسیار زیاد است. تشنگی سلول‌های بدن، چروک خوردن پوست، آسیب به سلامت چشم‌ها، اختلال در هضم و جذب مواد غذای و... از آسیب‌های بی‌آبی ناشی از رعایت رژیم‌های غذایی خاص است.

3 - اختلال در عملکردهای متابولیکی بدن
با رعایت رژیم‌های غذایی مانند هزار کالری، رژیم‌ لیموترش‌، رژیم 700 کالری و ... بدن در حالت « گرسنگی دائمی » قرار می‌گیرد. به این دلیل که حداقل کالری مورد نیاز بدن نیز در اختیار سلول‌ها قرار نمی‌گیرد. حالت گرسنگی دائمی ‌سلول‌ها، متابولیسم ( سوخت‌ و ساز ) طبیعی بدن را دچار اختلال می‌کند تا به نحوی این گرسنگی دائمی ‌را جبران کند.
این تغییر نامناسب در وضعیت سوخت‌ و ساز بدن، به سلول‌ها آسیب می‌رساند. این وضعیت، متابولیسم طبیعی بدن را مختل کرده و پس از قطع این رژیم غذایی، بدن به سختی می‌تواند به حالت طبیعی بازگشته و متابولیسم طبیعی خود را بازیابد.

4 - خستگی مفرط
بدن برای اصطلاحا « مدیریت‌ فعالیت »‌‌ هایش نیازمند انرژی کافی است. زمانی که انرژی دریافتی بدن از حداقل دریافتی نیز کمتر ‌شود، بنابراین دچار ضعف عمومی‌ می‌شود. این وضعیت با احساس خستگی، سرگیجه، ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه و... دیده می‌شود.

5 - اختلال روانی
اگرچه رعایت رژیم غذایی و کنترل وزن ضروری است اما زمانی که این مساله به یک « دغدغه » و به شاخص‌ترین تفکر روزانه فرد تبدیل شود، می‌تواند زمینه‌ساز بروز اختلال‌های روانی مانند « اختلال آنورکسیانروزا » یا « بولیما » شود. در واقع با رعایت چنین رژیم‌های غذایی‌ای، « نگاه فرد به مقوله خورد ن» دچار تغییرات نامناسب می‌شود.

6 - اختلال در عملکرد غده تیروئید
در رعایت رژیم‌های غذایی مناسب، تحت نظر متخصص، شاهد مشکلاتی چون اختلال در عملکرد غده تیروئید یا دیگر غدد بدن نخواهیم بود اما رعایت چنین رژیم‌های غذایی نامناسبی، خطر ابتلا به « کم‌کاری تیروئید » را افزایش می‌دهد.

چه زمانی توصیه می‌شود؟
اما پرسشی که مطرح می‌شود این است که اگر این رژیم‌های غذایی، تا این حد خطرناک و مضر هستند، اصلا چرا چنین رژیم‌های غذایی طراحی و تجویز می‌شوند؟
پاسخ اینکه این برنامه‌های غذایی برای افراد با شرایط خاص طراحی و تجویز شده است. افرادی که به دلیل اضافه‌ وزن مفرط در معرض خطر سکته قلبی یا مغزی بوده و یا به دلیل شرایط نامناسب به لحاظ وزن و مشکلات قلبی- عروقی نیازمند عمل جراحی فوری هستند.

در این شرایط برای کاهش و کنترل وزن این افراد، چنین رژیم‌های غذایی تحت نظر متخصص تغذیه و تیم پزشکی‌ای که قرار است فرد را مورد عمل جراحی قرار دهند، برای فرد تجویز شده و اجرا می‌شود. اغلب این افراد پس از بستری شدن در بیمارستان، تحت نظر چنین برنامه غذایی‌ای قرار می‌گیرند.

بنابراین این رژیم غذایی برای افراد دارای اضافه‌ وزن طبیعی، حتی تا 10 کیلوگرم و افرادی که قادر به رعایت رژیم‌های غذایی معمولی و مناسب هستند نیست. این رژیم ویژه عروس‌خانم‌ها یا آقادامادها یا مهمان‌هایی که به این عروسی دعوت شده‌اند هم نیست!

نمونه‌ای از هزار
با کمی ‌تغییر در برنامه غذایی، معمولا الگوی تغذیه‌ای در رژیم غذایی هزار کالری به این شرح است.

صبحانه
در این وعده دو نوع خوراکی می‌توان مصرف کرد.
1 - ساندویج موز
شامل یک کف دست نان سبوسدار همراه با دو تا سه حلقه باریک موز

2 - کاسه غلات
یک کاسه متوسط کورن‌ فلکس با کمی ‌شیر بدون چربی

میان‌ وعده صبح
100 گرم ماست میوه‌ای یا ماست معمولی

ناهار
در این وعده هم دو برنامه غذایی وجود دارد.
1 - ساندویج تن
یک کف دست نان سبوسد‌ار همراه با 45 گرم ماهی تن در آب یا روغن زیتون با چند قطره آبلیمو یا سس ماست + یک کاسه متوسط سالاد شامل مخلوطی از 50 گرم کاهو، 50 گرم فلفل دلمه‌ای قرمز یا زرد و 10 گرم پیاز خرد شده با کمی‌ آبلیمو

2 - سالاد مرغ
20گرم سینه مرغ کبابی بدون روغن که در همان سالادی که در شماره یک توضیح دادیم، خرد شده باشد. با یک کف دست نان سبوسدار.

میان وعده عصر
28 گرم سیب زمینی آب‌پز / یک مشت گیلاس، آلبالو یا انگور دانه کرده.

شام
70 گرم سینه مرغ بخارپز + 80 گرم پوره سیب زمینی ( بدون کره و تهیه شده با شیر بدون چربی) + 60 گرم کلم بروکلی بخارپر+ 50 گرم هویج بخارپز بدون اضافه کردن شکر+ 100 گرم آب گوشت بدون چربی که به عنوان سس به این مجموعه اضافه می‌کنید.

نکته : نوشیدن آب با وعده ناهار و شام ضروری است.
دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 1:1 :: نويسنده : فرشته

 

 

آیا شما هم از جمله كسانی هستید كه اغلب صبح‌ها با خلق پایین از خواب بیدار می‌شوند و نمی‌توانند از جای خود حركت كنند؟ این مشكل یك راهكار فوق العاده ساده و بدون خرج دارد.

ادامه دارد...

دكتر لائورل هاس از كارشناسان علوم بهداشتی در آمریكا طی یك مصاحبه تلویزیونی با شبكه اگزرسایز تی وی در این باره گفت: راه‌حل این مشكل لبخند زدن است اگر به جای نشستن در خانه تلاش كنید تا با لبخندی روی چهره وارد جامعه شوید به زودی جواب این لبخند را از اطرافیان خود دریافت می‌كنید و حالتان بهتر می‌شود.
دكتر هاوس در این رابطه افزود: 7 دلیل قانع كننده وجود دارد كه به شما ثابت می‌كند لبخند زدن واقعا برای سلامتی شما مفید است. این دلایل عبارتند از:

1- لبخند زدن خلق شما را بهبود می‌بخشد. حتی اگر احساس خوبی ندارید لبخند بزنید چون با این تغییر ساده نتیجه فوق العاده شگفت‌انگیزی می‌گیرید. وقتی شما به دیگران لبخند می‌زنید بازتاب این عمل از طرف مقابل به شما برمی‌گردد و او نیز به شما می‌خندد. این تعامل در نتیجه به بدن و ذهن شما القا می‌كند كه شما واقعا خوشحال هستید.

2- لبخند زدن درمان استرس است. عضلات آرواره به طور معمول در هنگام استرس سفت و منقبض می‌شوند و وقتی شما می‌خندید به لحاظ فیزیكی این عضلات رها و شل می‌شوند. عضلات آرواره‌ای نیز به عضلات گردن متصل هستند كه آنها هم اگر سفت و منقبض شوند منجر به بروز سردرد خواهند شد. بعلاوه وقتی می‌خندید استرس شما كمتر آشكار می‌شود.

3- لبخند سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند. وقتی می‌خندید بدن شما به طور طبیعی در حالت آرامش قرار می‌گیرد و وقتی آرام باشید سیستم ایمنی بدن می‌تواند به طور مطلوب و مناسب به كار خود ادامه دهد. در این وضعیت بدن خیلی بهتر با آنفلوآنزا و سرماخوردگی مقابله می‌كند.

4- خندیدن فشارخون را پایین می‌آورد. مطالعات پزشكی ثابت كرده است كه وقتی با لبخند زدن چهره و ذهن شما آرام شود، فشار خونتان نیز به طور اتوماتیك پایین می‌آید.

5- خنده قاتل طبیعی درد است. آزمایشات تایید می‌كند كه خندیدن باعث آزاد شدن طبیعی تركیبات شیمیایی شامل آندروفین و سروتونین در بدن می‌شوند كه هر دوی این تركیبات كمك می‌كنند حس بهتری داشته باشید و احساس درد در شما كاهش پیدا كند.

6-  اخندیدن شما را جوانتر نشان می‌دهد.گر همیشه لبخند بزنید خطوط و چین‌های پوست پیشانی و صورت شما باز می‌شود و چشم‌هایتان نیز جوانتر به نظر می‌آیند. هر لحظه كه می‌خندید چند سال جوانتر از سن خود به نظر می‌رسید.

7- لبخند زدن شما را موفق و با اعتماد به نفس می‌كند. كسانی كه با اعتماد به نفس بیشتری در جمع ظاهر می‌شوند، در كار خود موفق‌تر هستند. حتی وقتی در یك جلسه پرتنش حاضر می‌شوید لبخند بزنید، خواهید دید كه چه پاسخ متفاوت و موفقیت‌آمیزی از دیگران دریافت خواهید كرد.

دو شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 1:51 :: نويسنده : فرشته


عصبانیت ممنوع است !!

عصبانیت ممنوع است !!
عصبانیت بخشی از احساسات اصلی، مانند ترس، تعجب، لذت، اندوه و.... است. با این حال، یک ویژگی خاص دارد...

 

 کسی که عصبانیتش را ابراز می‌کند، یعنی فرد «تند مزاج»، مدام محکوم می‌شود و دیگران از او می‌خواهند که خودش را کنترل کند. بالعکس، کسی که خشم خود را نگه دارد نیز مورد انتقاد است و از او می‌خواهند که عصبانیتش را ابراز کند. افراد عصبی غالباً مشورت های نادرستی دریافت می‌کنند. آیا عصبانی شدن ممنوع است؟

عصبانیت را چگونه می‌توان شناخت و ابراز کرد؟
احساسات واکنش های پیچیده ای هستند که هم زمان توسط جسم و روح ظاهر می‌شوند. بنابراین عصبانیت برگردان جسمی بسیار مشخصی دارد و اغلب توسط دیگران قابل درک است. صورت و دست ها به خاطر هجوم خون، سرخ می‌شوند. از نظر بیولوژیکی، اُفت آدرنالین (هورمون استرس) باعث آزاد شدن انرژی می‌شود و این انرژی آزاد شده به فعل در آوردن یک واکنش سریع را تسهیل می‌کند. 

عصبانیت چگونه متولد می‌شود؟
احساس عصبانیت به طور کلی توسط درک یک موقعیت واقعی مانند بی عدالتی، بی ارزش کردن، تهدید و... به وجود می‌آید. این احساس توسط حس مبتلا بودن، ناچار بودن و حتی آزرده شدن تا اعماق وجود ایجاد می‌شود. فردی که عصبانی می‌شود، گفتار و رفتار دیگران را در تضاد کامل با باورها، ارزش ها و نظرات خود می‌بیند.

عملکرد عصبانیت چگونه است؟
عصبانیت به ما کمک می‌کند که از خود در مقابل تهدیدها دفاع کنیم. از لحاظ جسمی، بدن تقریباً در حالت نیمه فعال است تا در صورت نیاز آمادۀ زد و خورد شود.

از لحاظ روانی، نشانه های خارجی عصبانیت، به شیوه ای کلامی و غیرارادی، نشان داده می‌شوند، این رفتار از لحاظ درون خود فرد و شرایط خطرناکی که در آن قرار دارد، حائز اهمیت است. تغییرات فیزیولوژیکی که در زمان عصبانیت، نشان داده می‌شوند نیز نشانه هایی برای خود ما هستند؛ این تغییرات باعث می‌شوند که ما آگاه شویم و احساسات مان را بازشناسیم.

با عصبانیت چه باید کرد؟
شناسایی خود عصبانیت، مرحله ای است که ما هنوز به آن دست نیافته ایم. بسیاری از افراد این احساس را نمی‌شناسند زیرا هر بار که این حالت بروز می‌کند، به شکلی قطعاً ناخودآگاه، شرایط شان را سروسامان می‌دهند تا دوباره این حس را تجربه نکنند و در مواجهه با دیگران به طور مثال بی تفاوت باشند.

مانند تمام حس های دیگر، عصبانیت هم ما را تغییر می‌دهد و خود را زیر تغییر خلق و خو، تمسخر، خشونت یا رفتاری که به خودمان برگردد، پنهان می‌کند. اظهار عصبانیت در محیط های اجتماعی یا خانوادگی که اغلب نشان دادن عصبانیت را نمی‌پسندند، آسان نیست. بنابراین بیان عصبانیت شکل خشونت به خود می‌گیرد، و از خشونت تبدیل به حرکت می‌شود.

عصبانیت را چگونه می‌توان شناخت و ابراز کرد؟

احساس «عصبانیت» ، چه آن را فرونشانیم، چه با خشونت بروزش دهیم، یک حس واقعی است و نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم. بیش از حد عصبانی شدن، ممکن است به دلیل بیماری های روانی باشد. برخی محققان ثابت کرده اند که امید به زندگی در میان زنان مبتلا به سرطان بیشتر از زنانی است که بیش از حد عصبانیت خود را بروز می‌دهند. بنابراین ضروری است که روش نشان دادن عصبانیت مان را یاد بگیریم، البته نه با بروز خشونت بلکه از راه بیان کلامی؛ می بایست به فردی که ما را عصبانی کرده نشان دهیم که چگونه و چه قدر ما را آزار داده است. شخص تند مزاج باید یاد بگیرد که به روش های غیرخشونت آمیز، عصبانیتش را بیان کند.

پيوندها
  • فیلم آموزش زناشویی
  • فقط خدا
  • samadiet.ir
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلامت جسم و روان و آدرس salamate60.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 16
بازدید کل : 21505
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1