سلامت جسم و روان
درباره وبلاگ


با سلام فرشته نريماني هستم به وبلاگم خوش آمديدیاد بگیرید که از خود مراقبت کنید و از سلامتی لذت ببرید. و به خاطر بسپارید که به دنبال سلامتی و لذت از خود ... موفقیت ..ثروت...خوشبختی و عشق خواهند آمد :)
آخرین مطالب
نويسندگان
شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 20:6 :: نويسنده : فرشته

 

یک ماده داروئی مفید در سیب، پیاز و چای سبز!

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز (12 may)، دانشمندان ادعا می‌کنند، یک نوع مواد داروئی در سیب‌، پرتقال و پیاز وجود دارد که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند.


آنها معتقدند که rutin که در چای سیاه و سبز نیز وجود دارد، در آینده می‌تواند برای درمان و جلوگیری از حملات قلبی و سکته‌ها، مورد استفاده قرار بگیرد.

محققان دانشگاه هاروارد (Harvard)، دریافتند که این ماده در مسدود کردن آنزیم خطرناکی که باعث شکل‌گیری لخته خون می‌شود (PDI)، کمک می‌کند. این آنزیم هنگام شکل‌گیری لخته خون در شریان‌ها و رگ‌ها، به سرعت رها می‌شود.

محققان در این تحقیق، قابلیت 500 ماده مختلف را در مسدود کردن این آنزیم بررسی کردند و دریافتند که rutin از همه آنها موثرتر می‌باشد. آنها دریافتند که این ماده باعث جلوگیری از لخته شدن خون در شریان‌ها و رگ‌ها می‌شود.

محققان امیدوارند در آینده نزدیک از این ماده برای درمان بیماران در معرض حملات قلبی و سکته، استفاده کنند.

لخته شدن خون یا ترمبوز (Thrombuz)، در شریان‌ها و رگ‌ها رخ می‌دهد و جریان خون را محدود می‌کند و ممکن است از جای خود رها شده و به سایر بخش‌های بدن سرایت کند.

اگر لخته شدن در یکی از شریان‌های اصلی که به قلب منجر می‌شود رخ دهد، باعث حمله قلبی می‌شود. همچنین لخته شدن خون در شریان‌های مغزی نیز منجر به سکته می‌شود.

شنبه 13 خرداد 1391برچسب:, :: 20:3 :: نويسنده : فرشته

     


 

خواص درماني زردآلو

زرد آلو یکی از میوه هایی با طعم شیرین و سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.
رضارحیمی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: زرد آلو ميوه شیرین و طبیعتی گرم دارد و سرشار از انواع ویتامین های A و C و انواع مواد معدنی مانند منیزیم، فسفر، گوگرد، کلسیم، پتاسیم و آهن است.
وی ادامه داد: هسته شیرین زرد آلو مغذی است و حاوی مواد پروتئینی، قند، چربی و سرشار از انواع ویتامین A است.
رحیمی در مورد خواص دیگر زرد آلو عنوان کرد: ویتامینB موجود در زرد آلو برای بهبود بیماری های روحی روانی، رفع خستگی ، فراموشی، رفع تشنگی ، تنظیم کننده فشار خون، کنترل بیماری های قلبی و برای درمان کم خونی مصرف آن توصیه می شود.
وی در پایان تاکید کرد: کسانی که به التهاب معده مبتلا هستند مصرف زرد آلو با هسته (شیرین) آن برای بهبود این بیماری ( التهاب معده) مفید است و همچنین هسته ی شیرین آن برای درمان بیماری هایی مانند سرما خوردگی و افزایش نیروی جنسی مفید است و تنها مصرف زرد آلو برای افرادی که به مشکلات کبدی دارند توصیه نمی شود

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 1:56 :: نويسنده : فرشته

چگونه با روشهای ساده زیبا شویم

چگونه با روشهای ساده زیبا شویم
راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید.

 
همه ما دوست داریم بهترین باشیم و تا آنجا که می توانیم زیبا به نظر برسیم. اغلب افراد پول زیادی برای خرید محصولات آرایشی و زیبایی و تزئینات خانگی می پردازند.
 

راههای ساده ای برای زیبا شدن وجود دارد که بسادگی می توان بوسیله لوازمی که در منزل در دسترس است به آن دست یافت. می توانید بوسیله چیزهای که در آشپزخانه دارید و بدون صرف هزینه روشهای زیر را امتحان کنید.
* برای از بین بردن پف دور چشم، اطراف چشم را با یک قطره روغن کرچک ماساژ دهید.
 
* اگر بعد از یک روز کاری چشم های شما دچار خستگی شده اند می توانید برای رفع خستگی و آرام کردن آن از خیار استفاده کنید. آن را حلفه حلقه کنید و برای مدتی برروی چشمان خود قرار دهید. همچنین می توانید از شیر سرد استفاده کنید. یک تکه پارچه کتانی یا پنبه را در شیر سرد اغشته کنید ، آن را برروی چشمان خود قرار دهید و برای مدتی دراز بکشید.

* قبل از رفتن به رختخواب یک قطره گلاب در چشم خود بریزید، این کار باعث می شود خستگی از چشمان شما بیرون رود.


* برای جلوگیری از ترک لبها ابتدا آن را در مجاورت بخار آب قرار دهید سپس از مخلوط وازلین و عسل برروی لبها استفاده کنید. این کار را ۳ روز در هفته تکرار کنید.

 
* برای جلوگیری از خشکی لب می توانید از مخلوط کف دریا ، شیر پرچرب و گلبرگ های گل رز برروی لب استفاده کنید.

 
برای جلوگیری از بوجود آمدن خال و کک و مک برروی دستها که با بالا رفتن سن بوجود می آید می توانید از لیموترش استفاده کنید لیمو ترش را قاچ کنید و آن را برروی دست خود بمالید . بعد از ۲۰ دقیقه آن را بشویید. این کار بوجود آمدن لک ها را به تاخیر می اندازد.
 
* برای جلوگیری از ریزش مو نوشیدنی هایی بنوشید که حاوی بیوتین ( نوعی ویتامین B ) است. برای مثال موز ، عسل ، ماست و شیر کم چرب حاوی بیوتین هستند. می توانید این مواد را با هم مخلوط کنید و برای چند هفته بنوشید.
* برای درخشندگی بیشتر موها از سرکه استفاده کنید، در آخرین مرحله آبکشی موها را با سرکه بشویید و سپس آبکشی کنید.
 

پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:, :: 1:1 :: نويسنده : فرشته

شکمی تخت می خواهید؟این کارها را انجام دهید

شکمی تخت می خواهید؟این کارها را انجام دهید
در این مقاله توصیه‌هایی برای داشتن شکمی تخت و مورد دلخواه شما ارائه می‌دهیم. مثل همیشه با ما همراه باشید.

شما هم در آرزوی داشتن شکم تخت هستید؟ بله این روزها خیلی‌ها از چربی‌های دور شکم به ستوه آمده‌اند و دلشان می‌خواهد شکم تختی داشته باشند. شاید در گام اول کار سختی به نظر بیاید اما با اندکی تلاش همه کاری شدنی است.
 
می‌دانید راز موفقیت در چیست؟ تغذیه‌ی متناسب، ورزش، خواب کافی.
 
1 - ورزش، ورزش، ورزش
 
لطفاً ورزش کنید. این که تیتر را آن قدر با تاکید نوشته‌ایم بی دلیل نیست. نتایج پژوهش‌های متعدد نشان داده است برای داشتن شکمی تخت دنبال کردن رژیم غذایی کافی نیست. برای آب کردن چربی‌هایی که دور شکم جا خوش کرده‌اند لازم است که ورزش کنید.
 
خواهش می‌کنیم در یک باشگاه ورزشی ثبت نام کنید. اگر نمی‌توانید پیاده روی کنید. اگر بهانه می‌کنید که وقت ندارید سعی کنید بعد از کار چند ایستگاه مانده به منزل از اتوبوس یا تاکسی پیاده شده و مسیر را تا خانه پیاده بروید. پشت میز یا فرمان نشستن شما را از ریخت می‌اندازد. از ما گفتن بود.
 
2 - از مصرف چربی‌های ترانس بپرهیزید
 
نتایج پژوهشی که روی میمون‌ها انجام شده است نشان می‌دهد مصرف چربی‌های ترانس حتی اگر غذاهای پرکالری نخورید باز هم باعث تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم می‌شود.
 
چربی‌های ترانس که از هیدروژنه کردن چربی‌های گیاهی به وجود می‌آیند در تمام محصولات صنعتی حاوی روغن‌های نباتی هیدروژنه وجود دارند. در هنگام خرید مواد غذایی به دقت ترکیبات آن را مطالعه کنید. اگر اسم چربی‌های ترانس و روغن‌های هیدروژنه را دیدید از خرید آن منصرف شوید.
 
3 - مصرف گلوسیدها و چربی‌های امگا 6 را کاهش و مصرف چربی‌های اشباع نشده ی مونو و امگا 3 را افزایش دهید
 
داشتن تغذیه‌ای که در آن سهم کمتری به چربی‌های خانواده‌ی امگا 6 مثل روغن آفتابگردان و روغن ذرت داده شود و در عین حال چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو مثل روغن زیتون، زیتون و آووکادو و همچنین امگا 3 هایی مثل روغن کلزا و گردو بیشتر مصرف شود رژیمی است که از تجمع چربی‌ها در ناحیه‌ی شکم جلوگیری می‌کند. این ادعا نتیجه‌ی پژوهشگران اسپانیایی است که معتقدند برای داشتن شکمی تخت باید مصرف امگا 3 ها و چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو را در الویت برنامه‌ی غذایی‌تان قرار دهید.
 
علاوه بر این در طی پژوهش‌های دیگری مشاهده کردند تجمع چربی ها در شکم داوطلبانی که تغذیه‌ای سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو داشته‌اند کمتر بوده است. برعکس افرادی که رژیمی سرشار از گلوسیدها (نان و مشتقاتش، مواد غذایی شیرین، سیب زمینی) دارند بیشتر از ناحیه‌ی شکم چاق می‌شود. به علاوه این داوطلبان از مقاومت انسولین نیز رنج می‌بردند.
 
 
4 - میوه‌های بدون هسته مثل بلوبری و مورد صحرایی میل کنید
 
شاید بگویید وقتی بلوبری در ایران وجود ندارد چرا این همه تاکید می‌کنیم. حق با شماست. اما توجه داشته باشید که ما خواننده‌هایی داریم که خارج از ایران زندگی می‌کنند و به این قبیل میوه‌ها دسترسی دارند. علاوه بر این تاکید ما برای این است که راه واردات یا به نوعی کشت این قبیل محصولات در ایران رواج یابد. بلوبری بسیار مفید است.
 
نتایج پژوهشی که در سال 2009 روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شد نشان می‌دهد مصرف زیاد مورد صحرایی چربی‌های دور شکم را کاهش می‌دهد. در واقع با وجود این که این موش‌های آزمایشگاهی غذاهای خیلی چربی نیز می‌خوردند اما با مصرف زیاد مورد صحرایی تجمع چربی‌های شکمشان کمتر شده است. به عقیده‌ی محققان آنتی اکسیدان‌های موجود در مورد صحرایی سوخت و ساز گلوسیدها (از دلایل به وجود آورنده‌ی چربی‌های دور شکم) را بهبود می‌بخشند.
 
 
5 - گیاه شیرین بیان بجوید
 
بر اساس نتایج یک پژوهش ژاپنی که در سال 2007 انجام شد، فلاوونوئیدهای موجود در گیاه شیرین بیان از تجمع چربی در ناحیه شکم جلوگیری به عمل می‌آورند. توصیه می‌کنیم به جای آدامس یا آب نبات چوب گیاه شیرین بیان را بجویید.
 

دو شنبه 8 خرداد 1391برچسب:, :: 13:35 :: نويسنده : فرشته

 

روانشناسی بسیار جالب از روی رنگ ماه تولد شما

متولدين فروردين : قرمز


 


رنگ قرمز باعث شده تا متولدين فروردين بيشتر عصباني شوند، ولي به محض آن كه آتش خشم آن‌ها خاموش شود، به سرعت تبديل به آدم‌هايي شاد و بانشاط مي‌شوند.
متولدين فروردين افرادي بلند پرواز، مصمم و با اراده هستند و از توجه بيش از حد به احساسات خوششان نمي‌آيد. هيچ كس نمي تواند مانند متوليدن فروردين قاطع و خشن باشد، ولي از طرفي، كمتر كسي معصوميت و عاطفه آن ها را دارد.
آن ها هرگز تحمل شكست را ندارند و درباره‌ي نتيجه‌ي نهايي هر چيزي، از عشق گرفته تا مسابقه فوتبال، بسيار خوش بين هستند. آن ها از رقابت خوششان مي‌آيد و خيلي ماهرانه با افكار و نظرات خود، ديگران را به مبارزه مي‌طلبند. مخالفت ديگران، موانع و مشكلات براي آن ها سرگرم كننده و نشا‌ط آور است و از آن لذت مي‌برند و هيچ گاه منتظر موفقيت نمي‌شينند، بلكه با شتاب به سوي آن مي‌دوند و به همين دليل كمتر به ديگران وابسته اند.
تيرگي رنگ دروني متولدين تير باعث مي‌شود كه گاهي اوقات بد اخلاق شوند. برخي مواقع اگر كسي از آن ها ساعت بپرسد ، با اخم جواب مي‌دهند و در مقابل درخواست ديگران با عصبانيت رفتار مي‌كنند. بايد توجه داشته باشيد كه اين حالت آن ها موقتي و رودگذ است و فورا به همان آدم دل نشين هميشگي تبديل مي‌شوند. متولدين تير تخيلي قوي دارند و مي‌توانند آن را به خوبي تحت كنترل درآورند. اين افراد فورا متوجه حالات دروني خود و ديگران مي‌شون و اين حالات را در حافظه قوي خود ثبت مي‌كنند.



متولدين مرداد : طلايي

 
گروه اینترنتی ایران سان
 


 
متولدين شهريور : نارنجي;


گروه اینترنتی ایران سان
نخستين موضوعي كه در مورد متولدين شهريور جلب توحه مي‌كند ، اين است كه آن‌ها طوري رفتار مي‌كنند كه انگار مسئله مهمي در ذهن خود دارند و در تلاش‌اند كه آن را حل كنند.گاهي اوقات احساس مبهمي به آن ها دست مي‌دهد كه انگار از چيزي نگران هستند. اين احتمال واقعا وجود دارد ، زيرا نگراني براي آن‌ها كاملا طبيعي است.اين افراد هميشه با لبخند خود ، مشكلات بزرگ را مخفي مي‌كنند. متولدين شهريور ، انسان‌هايي كمال گرا هستند كه مي خواهند به بالاترين نقطه‌ي پيشرفت برسند و براي رسيدن به اهداف و برنامه‌هايشان بيشتر از شركت در مهماني‌ها و محافل اجتماعي اهميت مي‌دهند



متولدين مهر : آبي

متولدين مهر ذاتا هنرمند هستند و از نور و موسيقي ملايم به شدت لذت مي‌برند. آرامش و هماهنگي در امور بر سلامتي متولد مهر تاثيري معجزه‌آسايي دارد. افراد وقتي بيمار مي‌شوند بايد به محيطي عاطفي بروند و كتاب هاي جذاب بخوانند تا زودتر درمان شوند ، زيرا اين رفتارها اثر فوق‌العاده‌اي بر سرعت بهبودي آن‌ها مي‌گذارد.
متولدين مهر هنگام گفتو گو با ديگران ، ابتدا تا جايي كه مي‌توانند حرف مي‌زنند سپس مشتاقانه به حرف‌هاي طرف مقابل گوش مي‌دهند
.آن‌ها در دعواهاي ديگران هميشه نقش صلح دهنده را بر عهده دارند و اوضاع را به خوبي آرام كرده و صلح و صفا برقرار مي‌نمايند.



 

·    متولدين آبان : سفيد

گروه اینترنتی ایران سان
اگر از يك متولد آبان بپرسيد كه آيا مي‌تواند به شما كمك كند ، او به راحتي پاسخ مي‌دهد بله يا خير. بنابراين اگر آد حساس و رودرنجي هستيد ، از او در هيچ موردي نظر خواهي نكنيد ، زيرا او هر حقيقتي را رك و راست مي‌گويد.
متولد آبان اصلا اهل تملق‌گويي و چاپلوسي نيست ، يعني شخصيت خود را بالاتر از آن مي‌داند كه دست به چنين كاري بزند. بنابراين اگر در مواردي از شما تعريف كرد ، يقين داشته باشيد كه از صميم قلب بيان كرده سات : بنابراين ارزش آن تعريف را بدانيد.


 
·         متولدين آذر : بنفش

متولدين آذر اغلب اوقات شاد و خون گرم هستند ، ولي اگر صميميت آن ها سوء استفاده شود ، عصباني مي‌شوند.
اعتراض عليه قوانين و مقررات دست و پا گير در ميان متولدين آذر بسيار شايع است. آن‌ها هرگز از دعوا و درگيري فرار نمي‌كنند و از كسي كمك نمي‌خواهند
.
متولدين آذر هرگز تحمل ندارند كه كسي آن‌ها را به دروغگويي متهم كند. يك اتهام غير منصفانه و بي مورد ممكن است آن‌ها را به شدت عصباني كند
.
اين افراد ابتدا دست به عمل مي‌زنند و بعد به نتايج كارشان فكر مي‌كنند
.


 
 متولدين دي : قهوه‌اي

گروه اینترنتی ایران سان
متولد دي فردي عمل‌گرا است. او نيازي به خودنمايي ندارد و ترجيح مي‌دهد كه ديگران در صحنه حضور داشته باشند و او به عنوان فردي حامي و مقتدر ، در پشت صحنه از آن‌ها حمايت كند.
متولد دي ، بلند پروازي و جاه‌طلبي بسيار زيادي دارد و گاهي نمي‌تواند آن را مخفي كند
.
به ياد داشته باشيد كه متولد دي هميشه طوري رفتار مي‌كند كه فكر مي‌كنيد مانند پر ، نرم و بي‌آزار است اما در حقيقت ماند ميخ محكم و كوبنده است
.


 
متولدين بهمن : زرد

متولدين بهمن تركيبي از خونسردي ، عمل‌گرايي و بي ثباتي هستند. آن‌ها به راحتي با ديگران هم‌دلي مي‌كنند و فقط با چند كلمه صحبت ، مي‌توانند اضطراب آن‌ها را كم كنند و به آن‌ها آرامش بدهند كه اين به خاطر اعصاب قوي و پر توان آن‌هاست.متولدين بهمن معمولا افرادي گوشه‌گير و تنها هستند و با اين كه دوستان زيادي در اطراف خود دارند ، ولي دوست صميمي و نزديك چنداني ندارند.


 
·         متولدين اسفند : سبز

گروه اینترنتی ایران سان
 
متولدين اسفند تحت تاثير فطرت بخشنده‌ي رنگ سبز ، به دور از هر نوع حرص و طمع هستند. شخصيت دلپذير ، جذاب و در عين حال تنبل متولدين اسفند ديگران را تحت تاثير قرار مي‌دهد.اين افراد نسبت به قوانين و مقرات محدود كننده ، بي اعتنا هستند و به توهين‌ها ، تهمت‌ها و نظرات مخالف ديگران توجه نمي‌كنند.آن‌ها دوست دارند كه بتوانند در هر زماني ، آزادانه خيال پردازي كنند و طبق علايق و نيازهاي خود زندگي كنند.متولدين اسفند به ندرت عكس العمل شديدي از خود نشان مي‌دهند. البته فكر نكنيد كه آن‌ها افراد بي خيالي هستند ، زيرا زماني كه احساساتشان جريحه‌دار شود ، با زيركي خاص خود نيش و كنايه مي‌زنند و طرف مقابل را مسخره مي‌كنند

 

پنج شنبه 4 خرداد 1391برچسب:, :: 12:3 :: نويسنده : فرشته
تشخيص قابلیت مغز
---  این اصلا شوخی نيست .... اول فکر کنيد بعد براي دیدن نتیجه پایین بروید
خوب دقت کنید قطار به سمت راست در حرکت است یا سمت چپ

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 
اگر قطار بسمت راست حرکت می کند – نیمکره چپ مغز شما فعال و توسعه یافته است.  این بخش از ذهن توانایی های زبانی شما را بعهده دارد. این نیمه از مغز گفتار و توانایی خواندن و نوشتن شما را کنترل می کند. همچنین حقایق، نام ها، تاریخ و نوشته ها را به یاد شما می آورد. سمت چپ مغز مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است. به این معنی که تمام واقعیات را بررسی می کند.  اعداد و سمبل های ریاضی توسط این بخش شناخته می شوند. اطلاعات از طریق نیمکره چپ مغز بترتیب پردازش می شوند.
اگر قطار بسمت چپ حرکت می کند- نیمکره راست مغز شما فعال است.  نیم کره راست متخصص پردازش اطلاعات تصویری و نمادهاست اما نه اطلاعات کلمه ای.  این نیمه از مغز به ما  فرصت خواب دیدن و خیالبافی را می دهد. با کمک نیمکره راست، ما می توانیم داستان های مختلف را با هم ترکیب کنیم.  همچنین این نیمکره مسئول توانایی های موسیقی و هنر های تجسمی است. نیمکره راست به طور همزمان می تواند بسیاری از اطلاعات مختلف را پردازش کند. این بخش می تواند مشکلات را بعنوان یک کل حل کند و نه با استفاده از تجزیه و تحلیل.
اگر هم قطار ثابت ایستاده که کلا مغز تعطیله
نمودار گویا برای مغز:




چهار شنبه 3 خرداد 1391برچسب:, :: 14:9 :: نويسنده : فرشته

هفت خوراكي که پيرتان مي‌كند

Join Gevo Group


 
متخصصان تغذيه مي‌گويند؛ هفت غذا هست که حتما بايد از مصرف آنها اجتناب کرد و مخصوصا سالمندان بايد از مصرف آنها خودداري كنند .....
 
 
 
 
١) فست‌فود:
 
لازم نيست در مورد غذاهاي آماده زياد صحبت کنيم، چرا که بيشتر افراد در مورد مضرات آنها زياد شنيده‌اند. تنها يک جمله کافي است. فست‌فود نخوريد.
 
 
 
 
٢) روغن‌هاي اشباع:
 
از خريدن و خوردن کلوچه‌ها، شيريني‌ها، کراکرها، فست‌فود و يا هر غذايي که با روغن‌هاي اشباع تهيه شده خودداري کنيد تا هم جلوي بيماري قلبي را بگيريد، هم جلوي پيري را.
 
 
 
 
٣) روغن‌هاي صنعتي:
 
 
روغن‌هاي صنعتي كه در تهيه چيپس‌ها و ساير اسنک‌ها کاربرد دارند، سبب درد شكم و ساير مشکلات گوارشي مي‌شود و مصرف آنها باعث مي‌شود که افراد کمتر به سوي خوردن ميوه و سبزي كه پوست را شاداب مي‌كنند، بروند.
 
 
 
 
٤) نيترات‌ها:
 
 
نيترات‌ها كه به ميزان زياد در هات‌داگ‌ها و گوشت‌هاي نمک‌سود وجود دارند، سرطان‌زا هستند و توصيه مي‌شود اگر غذاهايي که حاوي نيترات‌هاست، مصرف مي‌کنيد، حداقل از ويتامين C بيشتري استفاده کنيد تا از تاثير اين مواد روي معده شما کاسته شود.
 
 
 
 
 
 
٥) چربي‌هاي اشباع حيواني:
 
 
اين چربي اشباع درون برخي گوشت‌هاي قرمز پرچرب، پوست مرغ و همچنين در لبنيات پرچرب موجود است و بهتر است در مصرف آنها حد تعادل رعايت شود.
 
 
 
 
٦) ميان ‌وعده‌هاي شور:
 
مصرف ميان‌وعده‌هاي شور باعث افزايش فشارخون شده و تحقيقات نشان داده مصرف زياد مواد شور و چرب باعث ابتلا به برخي بيماري‌هاي مزمن و همچنين پيري پوست مي‌شود.
 
 
 
٧) غذاهاي فريز شده:
 
 
 
 
اين غذاها به‌طور طبيعي براي سلامت بدن مضر نيستند؛ البته اگر به‌طور مناسب فريز شوند. اما اگر مي‌توانيد غذاهاي تازه مصرف کنيد، خوردن گوشت و غلات و فيبرها به‌صورت تازه كه حاوي مقدار بيشتري آنتي‌اکسيدان‌هاي ضدپيري است، توصيه مي‌شود


سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 15:6 :: نويسنده : فرشته

 

 این برنامه انقلابی(رژیم 15 روزه) با سرعت و آسان باعث کم شدن و سوزاندن چربی در بدن می شود،بهترین مشخصه این رژیم این است که بدن را وادار به سوزاندن سریع چربیها می کند و مانع بازگشت وزن از دست رفته میشود از همه مهمتر این رژیم روی مرکز اشتها در مغز اثر میگذارد و اشتها کم میشود .  

 

نکات مهم مهم مهم:  

ممکن است میزان از دست رفتن اب بدن در روزهای اول زیادباشد و حالت سستی به شما دست دهد که برای از بین بردن این حالت حتما در طول روز 8 لیوان آب بنوشید

این رژیم 15 روز است و به همین دلیل آسان است و در صورت اجرای دقیق بسیار موثر است به دلیل اینکه رژیم خاصی دارد و شما از رژیم خسته نمی شوید . این رژیم سوخت و سازبدن را تغییر میدهد و به همین دلیل پس از پایان مدت آن میشود بصورت معمول غذا خورد،بدون آنکه اضافه وزن بیاورید.

لازم به ذکر است که این رژیم را به همان صورت و بدون کوچکترین تغییری انجام دهید و بخاطر داشته باشید چنانچه بین وعده های غذا حتی آب نبات و یا شکلات خورده شود رژیم باید قطع گردد و پس از دو ماه دوباره از نو شروع کنید

مدت آن فقط 15 روز است نه کمتر و نه بیشتر که 12 روز آن رژیم اصلی است و به مدت 3 روز رژیم نگهدارنده بسیار آسان گرفته میشود ،با گرفتن این 12 روز و 3 روز رژیم نگهدارنده وزن تا یکسال به همان صورت باقی می ماند و شما در این یکسال اضافه وزن پیدا نمی کنید،در این رژیم قهوه یا چای نباید عوض شودو قند و خرما در همان موعد اعلام شده میل شود،چنانچه این رژیم را بطور دقیق انجام دهید پس از پایان آن بین 8 الی 10 کیلو از وزن شما کاسته می شود و 10 الی 15 سانتیمتر از سایز شما کم میشودشاید باور نکنید ، ولی بعد از پایان رژیم باور خواهید کرد که رژیم ما معجزه است.  

اگر رژیم را بطور دقیق بگیرید ،یعنی چیزی اضافه بر مواد رژیم میل نکنید و به قول معروف ناخنک به غذا ها نزنید حتما وزن و سایز کم می کنید.(هر یک از مواد رژیم به منظور خاصی تهیه شده) در صورتیکه وزن شما بیش از 70 کیلو گرم است میتوانید 12 روز رژیم را گرفته سپس 3 روز رژیم نگهدانده را بگیرید و بعد دوباره 12 روز رژیم بگیرید تا به وزن و سایز دلخواه خود برسید اگر در طول روز گرسنه شدید بین غذاآب یا چای کمرنگ بدون قند بنوشید.  

این رژیم برای افرادی طراحی شده که از سلامتی جسمی خوبی برخوردار هستند و بیماری خاصی مانند فشار خون ،ناراحتی قلبی و زخم معده و ... ندارند.حتما توصیه میشود این رژیم را از یک روز تعطیل شروع کنید.

بعد از 15 روز میتوانید بصورت معمول غذا بخورید حتی شیرینی جات ولی پرخوری نکنید. در صورتیکه بعد از 6 الی 10 ماه تا اندازه سه کیلو اضافه وزن پیدا کردید فقط کافی است همین سه روز رژیم نگهدارنده را بگیرید 

 

در صورت در دسترس نبودن و یا دوست نداشتن گوشت قرمز ،گوشت سفید و تخم مرغ موجود در این رژیم میتوانید مواد غذایی زیر را در وعده و جای گوشت سفید ،قرمز و تخم مرغ جایگزین کنید 

1-بورانی کدو: 3 عدد کدوی متوسط را حلقه حلقه کنید و با یک عدد گوجه فرنگی خرد شده و یک قاشق غذا خوری روغن مایع پخته وبا یک لیوان ماست بدون جربی میل کنید

2-بورانی اسفناج:نیم کیلو اسفناج را با کمی نمک پخته و با یک لیوان ماست بدون چربی میل کنید

3-عدسی: یک فنجان عدس پخته را با آب لیمو میل کنید

4- سالاد کرفس: دو لیوان کرفس ریز شده را به همراه نمک و یک عدد گوجه فرنگی به همراه سس آب لیمو میل کنیدو(این سالاد در لاغری بسیار موثر است

5- سس آبلیمو:دو قاشق ماست و یک قاشق روغن زیتون و یک قاشق آبلیمو، نمک و فلفل به اندازه کافی

6-سوپ مرغ یک لیوان: نصف فنجان سیب زمینی خرد شده ،یک فنجان هویج خرد شده و نصف فنجان نخود فرنگی کمی نمک و آب لیمو.  

 

روزی 6 نوبت و هر نوبت 11 مرتبه نفس عمیق ، این ورزش معادل 3 کیلومتر دویدن چربی را در بدن شما می سوزاند

پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید شکم و با سن را به داخل بکشیدوبوسیله بینی   ریه ها را از هوا پر کنید و به آرامی دستها را بالا ببرید و از 1 تا 10 بشماریدوبعد از راه دهان هوای داخل ریه را خارج کنید و به آرامی دستها را پایین آورید و دوباره از نو شروع کنید تا 11 مرتبه.   

  

روز اول:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+اسفناج پخته+یک عدد گوجه فرنگی

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو

روز دوم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار:10 ورق کالباس مرغ+یک لیوان ماست کم چربی

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو

روز سوم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+سس آب لیمو

شام:سالاد کرفس+گوجه فرنگی+آب لیمو

روز چهارم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار :یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج+یک لیوان ماست

شام: 3 عدد تخم مرغ سفت +هویج رنده شده+200 گرم پنیر رژیمی یا کم نمک

روز پنجم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار:یک ماهی پخته یا کبابی کامل+یک قاشق چایخوری کره +آبلیمو

شام:300 گرم گوشت پخته یا کبابی+کاهو+کرفس

روز ششم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار:10 ورق کالباس مرغ+یک لیوان ماست کم چربی

شام: نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو+روغن زیتون

روز هفتم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+یک ورق کالباس+کاهو

شام :سالاد کلم+گوجه فرنگی+سس آبلیمو+یک عدد میوه

روز هشتم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +آب لیمو+یک عدد میوه

روز نهم:

صبحانه :یک لیوان شیر

نهار : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی +کاهو+ آب لیمو

شام :سالاد کاهو+خیار+گوجه فرنگی+سس آبلیمو+یک عدد میوه

روز دهم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار :یک لیتر آب میوه ترجیحا سیب یا هویج+یک لیوان ماست

شام:یک عدد تخم مرغ سفت+یک هویج پخته شده و رنده شده+200 گرم پنیر رزیمی یا کم نمک

روز یازدهم:

صبحانه:یک فنجان قهوه+یک حبه قند+یک ورق نان تست

نهار:یک عدد ماهی پخته یا کبابی+یک قاشق چایخوری کره+آبلیمو

شام: 300 گرم گوشت پخته یا کبابی +کاهو +کرفس

روز دوازدهم:

صبحانه :یک فنجان چای+دو عدد خرما

نهار: 3 عدد تخم مرغ سفت+یک عدد هویج پخته و رنده شده

شام : نصف سینه مرغ پخته یا کبابی بدون پوست +کاهو+ آب لیمو

سه روز رژیم نگهدارنده:

روز اول:

صبحانه :یک لیوان شیر

نهار:گوشت یا مرغ کبابی یا پخته+سالاد کاهو(خیار –گوجه فرنگی-سس آبلیمو)

شام:سوپ آبمرغ یا گوشت+3 ورق نان تست+3 عدد میوه

روز دوم:

صبحانه: یک فنجان چای+یک ورق نان تست+عسل

نهار: 5 ورق کالباس مرغ+گوجه فرنگی+یک عدد خیار شور+3 ورق نان تست

شام : نصف سینه مرغ+سالاد کاهو+یک عدد خیار شور+3 ورق نان تست

روز سوم:

صبحانه:یک لیوان شیر

نهار:گوشت یا مرغ کبابی+سالاد خیار و گوجه فرنگی

شام:سوپ مرغ+2 ورق نان تست+2 عدد میوه

سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:, :: 1:6 :: نويسنده : فرشته

همشهری تندرستی: ماسک‌های زیبایی، به‌خصوص آنهایی که از مواد طبیعی مانند میوه‌ها تهیه می‌شوند طرفداران بسیاری دارند. البته این موضوع تنها محدود به خانم‌ها نمی‌شود و بسیاری از مردان نیز ویژگی‌ها و فواید این ماسک‌ها را پذیرفته‌اند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای زیبایی پوست و موهایشان از ماسک استفاده می‌کنند؛ حتی اگر تاکنون آنها را امتحان نکرده‌اید، هفت ماسک میوه‌ای معرفی شده در این مقاله را امتحان کنید و شادابی و نشاط پوستتان را تضمین کنید.

 

ماسک هلو برای پوست‌های حساس
اگر پوستتان خشک یا در مقابل سرما حساس است ماسک هلو را امتحان کنید. 
مواد لازم
هلو  دو عدد
عسل  یک قاشق چایخوری
هلوها را له کنید و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست و به صورت خمیر در بیاید. آرایش صورتتان را کاملا پاک کنید و 
ماسک آماده شده را روی صورتتان بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی صورتتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


ماسک سفیده تخم‌مرغ برای خال‌های قهوه‌ای روی پوست
 

خال‌های کوچک قهوه‌ای رنگ که با گذشت سن و به دلیل نور خورشید روی پوست دست‌ها، گردن و صورت (به‌خصوص در پوست‌های سفید و روشن) دیده می‌شوند زیبایی پوست را خدشه‌دار می‌کنند. برای به تأخیر‌انداختن پیدایش این خال‌های مزاحم از ماسک سفیده 
تخم‌مرغ استفاده کنید.
مواد لازم
سفیده تخم‌مرغ  یک عدد
عسل  یک قاشق غذاخوری
آب لیموترش   یک قاشق غذخوری
سفیده تخم‌مرغ را با یک چنگال بزنید؛ سپس عسل و آب لیموترش را به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. ماسک به دست آمده را روی صورت، گردن یا دست‌هایتان بمالید. بعد از چند دقیقه متوجه خواهید شد که ماسک در حال خشک شدن است. اجازه دهید نیم‌ساعت روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


ماسک ماست برای پاکسازی و روشن شدن پوست
 
اگر احساس می‌کنید پوستتان تیره یا کدر شده است سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به صرفه است. با مقداری
عسل، بلغور جوی دو سر و ماست می‌توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوستتان را روشن‌تر کنید.
مواد لازم
ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری
بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاکسازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند. داخل یک ظرف، ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورتتان بمالید.

توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهانتان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوستتان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.


ماسک توت‌فرنگی برای پوست‌های چرب 
خیلی از خانم‌ها از چربی پوست و به ویژه چربی پوست صورتشان شکایت دارند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک‌های خانگی به پوست دلخواهتان برسید.
مواد لازم
آب 
توت‌فرنگی سه قاشق غذاخوری
سفیده تخم‌مرغ یک عدد
شیر تازه  دو قاشق غذاخوری
جوش‌شیرین به‌اندازه نوک انگشت
توت‌فرنگی‌ها را له کنید تا سه قاشق غذاخوری آب به دست بیاید. آب توت‌فرنگی را با سفیده تخم‌مرغ و شیر هم بزنید و به‌اندازه نوک انگشت جوش شیرین به آن اضافه کنید. ماسک را هم بزنید تا یکدست شود. اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم آب بکشید. برای اینکه پوستتان خوش آب و رنگ و شفاف شود به مدت 10 روز، هر روز از این ماسک استفاده کنید.


ماسک ضدچروک 
مواد لازم
کیوی  یک عدد
ماست  دو قاشق غذاخوری
عسل  یک قاشق غذاخوری
با همین سه ماده می‌توان یک ماست ضدچروک خوب درست کرد. دلیل استفاده از کیوی این است که این میوه دو برابر بیشتر از پرتقال حاوی ویتامین C است. باید بدانید که ویتامین C با افزایش کلاژن پوست، استحکام آن را حفظ و باعث تقویت آن می‌شود. به همین دلایل پیدایش چین و چروک به تأخیر می‌افتد. علاوه بر این ویتامین C، پوست را در مقابل سرما و آسیب‌های خارجی مقاوم می‌کند. یک کاسه تمیز بردارید. کیوی را پوست کنده و کاملا له کنید. ماست و عسل را به آن اضافه کنید.

این دو ماده، ضدعفونی کننده و مرطوب کننده فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس ماسک را روی پوست صورتتان بگذارید. توجه داشته باشید که بلافاصله بعد از تهیه این ماسک از آن استفاده کنید زیرا در این صورت ویتامین آن اکسید نشده است. اجازه دهید ماست به مدت 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس با آب ولرم شست‌و‌شو دهید.


شیرپاک‌کن طبیعی
 
مواد لازم
خامه کم‌چرب و تازه دو قاشق غذاخوری
عسل  دو قاشق غذاخوری
گلاب  یک قاشق غذاخوری


اگر برای پاک کردن آلودگی‌های سطح پوستان به دنبال یک ماده طبیعی هستید این شیرپاک کن خانگی را تهیه کنید. خامه، 
عسل و گلاب را با هم مخلوط کنید، هم بزنید تا یکدست شود؛ سپس صورتتان را به آرامی با آن پاک کنید. این شیرپاک‌کن تمام آلودگی‌های سطحی پوست را از بین می‌برد و به دلیل داشتن گلاب، پوست را معطر می‌کند.

اگر زمان ترکیب این مواد را ندارید و می‌خواهید سطح پوست خود را تمیز کنید مقداری شیر را در یک پیاله بریزید. چند گلوله کوچک پنبه در آن حل کنید. اجازه دهید پنبه‌ها کاملا به شیر آغشته شوند سپس به آرامی پوست را با این پنبه‌ها پاک کنید. پنبه‌ها را دایره‌وار روی پوستتان بکشید و خواهید دید که پوستتان بی‌اندازه تمیز می‌شود.

 

ماسک خیار برای پوست‌های خشک
گوشت خیار برای پوست‌های خشک معجزه‌آساست. از دیرباز خانم‌ها برای لطافت و روشنی پوستشان، صورت خود را با ورقه‌های نازک 
خیار می‌پوشانند.نصف یک خیار را پوست کنده، رنده کنید و به صورت پوره در بیاورید. یک تا دو قاشق سوپ‌خوری ماست تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به صورت کرم یکدست در بیاید.

کرم را (به استثنای دور چشم‌ها) روی صورت و گردن خود بمالید و حدود 15 دقیقه نگه دارید. صورتتان را خوب ماساژ دهید و با آب خنک بشویید، خواهید دید که پوستتان نرم و روشن خواهد شد. دست به کار شوید و این ماسک خانگی را تهیه کنید و به پوست خود لطافت و زیبایی ببخشید.


سه شنبه 1 خرداد 1391برچسب:, :: 23:59 :: نويسنده : فرشته



برخی از عادات روزمره زندگی با تاثیر منفی بر اندام های بدن، موجب پیری زودرس آنها می شود.




_ تماشای تلویزیون
در حالیكه اكثر مردم تماشای تلویزیون را تنها موجب تضعیف بینایی خود می دانند، باید گفت كه براساس تحقیقات كارشناسان دانشگاه كوئینزلند، به ازای هر ساعت تماشای تلویزیون، 22 دقیقه از طول عمر انسان كم می شود.
همچنین؛ بررسی ها نشان می دهد، تماشای تلویزیون خطر ابتلا به الزایمر را بطور محسوسی افزایش می دهد.

_ نوشیدن مایعات با نی
نوشیدن مایعات با استفاده از نی یا از طریق بطری های آن كه معمولا در بازیهای ورزشی و توسط ورزشكاران مشاهده می شود، عملكردی مانند سیگار كشیدن داشته و با جمع كردن دهان موجب پیدایش چین و چروك در این ناحیه می شود.
این چروك ها چهره فرد را پیرتر نشان می دهد.

_ خیلی زیاد یا خیلی كم ورزش كردن
فواید ورزش برای سلامتی و شادابی بدن بر هیچكس پوشیده نیست.
ورزش كردن موجب ایمنی در برابر ابتلا به آلزایمر، درمان بیماریهای روحی و روانی، افزایش جریان خون و در نتیجه شادابی و جوانی پوست می گردد، اما افراط در ورزش نیز می تواند موجب سختی مفاصل و آسیب های غیرقابل درمان به استخوانها شود.

_ استفاده از دستگاه های گرمازا
بسیاری از مردم از روشهای مختلف برای جوانسازی پوست خود استفاده می كنند، در حالیكه نمی دانند طرز زندگی آنها موجب پیری زودرس آنان شده، بدون آنكه متوجه آن باشند.
بخاری ها و وسایل گرمازا با گرمای تولیدی خود موجب از بین رفتن رطوبت محیط و در نتیجه خشكی پوست می شود.
یكی از آثار منفی نبود رطوبت در محیط زندگی، چروك شدن پوست می باشد. قراردادن یك لیوان آب در محیط یا پوشیدن لباسهای كلفت در خانه برای گرم شدن، برای سلامت پوست مناسب تر است.

_ مصرف شكر
درست است كه همه از مضرات شكر برای سلامتی بدن آگاه هستند، اما اینكه شكر تاثیر قوی تری از نور خورشید و سیگار بر چین و چروك پوست دارند، نكته فراموش شده ای است.
هنگامیكه سطح شكر در خون بالا می رود، پروسه ای به نام "گلیكیشن" رخ می دهد كه كلاژن پوست را تخریب و موجب چروك و آویزان شدن آن می شوند.

_ شغل
در حالیكه هریك از انسانها در مشاغلی مشغول به كار هستند، كه برای سایرین مفید و موثر است، اما بطور غیر مستقیم موجب تضعیف و ركود تدریجی قوای بدن فرد می گردد.
براساس تحقیقات دانشمندان كار منبع اصلی استرس و در نتیجه بیماریهای قلبی و تحلیل سلولها می باشد.
بعلاوه صرف وقت زیاد در محل كار به معنی كاهش وقت برای فعالیت های مفیدی چون ورزش كردن، تهیه و مصرف غذاهای سالم و خواب كافی می باشد.
برای كاهش این آسیب ها باید ساعات كاری خود را كاهش و بخشی از ساعات عصر و تعطیلات آخر هفته را به اینگونه فعالیت های مفید اختصاص داد.

_ صابون
ممكن است تصور كنید صابون بهترین دوست برای پوست شماست، اما كاملا در اشتباهید.
پوست دارای پوششی اسیدی است كه بعنوان حصاری طبیعی عمل می كند.
با استفاده از صابون این لایه روغنی محافظ از روی پوست شسته شده و علاوه بر خشكی پوست، آسیب پذیری آن در برابر باكتری ها و آلودگی ها نیز بیشتر می شود.
صابونهای با PH طبیعی و فاقد مواد شیمیایی می تواند راه حلی برای این كار باشند.

_ استفاده از هدفون و هندزفری
كاهش شنوایی، یكی از نشانه های كهولت سن محسوب می شود، اما استفاده از هدفون و هندزفری برای گوش دادن به موزیك، می تواند روند سنگینی گوش را تسریع كند.
موسیقی با صدای بلند آثار مخرب آنها را تشدید می كند.

_ خوابیدن
خوابیدن طولانی روی یك سمت بدن و فشار درازمدت یك طرف صورت روی بالش موجب پیدایش خطوطی در چهره می شود كه در صورت تكرار آن، این خطوط برای همیشه روی صورت می مانند.
قرار گرفتن صورت روی بالشی همچنین رطوبت پوست را گرفته و خشكی و چین و چروك ایجاد می كند.
به پشت خوابیدن و استفاده از ابریشم و ساتن بعنوان روبالشی، تاثیر بسزایی در كاهش این اثرات دارد.

_ رژیم غذایی كم چرب
برخی از افراد برای جلوگیری از چاقی و بیماریهای قلبی، چربی ها را بطور كامل از برنامه غذایی خود حذف می كنند، در حالیكه نبود چربی های مفیدی مانند امگا 3 در بدن تاثیرات مخربی بر بدن بخصوص در پوست دارند.

روغن زیتون، روغن كنجد و روغن ماهی نه تنها مضر نبوده؛ بلكه سلامتی و جوانی پوست و افزایش قوای جسمی را بدنبال دارد.

پيوندها
  • فیلم آموزش زناشویی
  • فقط خدا
  • samadiet.ir
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلامت جسم و روان و آدرس salamate60.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 17
بازدید کل : 21506
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1