سلامت جسم و روان
درباره وبلاگ


با سلام فرشته نريماني هستم به وبلاگم خوش آمديدیاد بگیرید که از خود مراقبت کنید و از سلامتی لذت ببرید. و به خاطر بسپارید که به دنبال سلامتی و لذت از خود ... موفقیت ..ثروت...خوشبختی و عشق خواهند آمد :)
آخرین مطالب
نويسندگان


 

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید!

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید.

اگر شما مایل هستید که شکمی صاف داشته باشید و یا از داشتن نفخ دائم شکم شاکی هستید به شما توصیه می کنیم که این مقاله را مطالعه نمایید. در ذیل از 8 غذایی نامبرده می شود که باید برای پیشگیری از ایجاد نفخ از خوردن آنها اجتناب کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که متخصصین تغذیه به افرادی که می خواهند شکمی صاف داشته باشند نیز توصیه نمودند که اگر از ایجاد نفخ جلوگیری کنند تا حدود 5/3 کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و شکم متناسب تری نیز خواهند داشت.
1- نمک
از خوردن بیش از اندازه نمک خودداری کنید. همچنین غذاهایی که به صورت کنسروی با نمک فراوان فرآوری شده اند چرا که نمک موجود سبب جذب بیشتر آب شده و درنتیجه میزان احتباس آب در بدن شما افزایش یافته و حالت خمودی و کسالت به همراه پف کردگی و افزایش وزن می گردید.
2- کربوهیدرات ها
کربوهیدرات(برنج،نشاسته ها،نان،قندها...) به عنوان منبع اصلی تولید انرزی در بدن هستند و نباید شما بیش از اندازه مصرف نمایید چرا که درصورت عدم فعالیت مناسب و یا ورزش، این مواد به صورت گلیکوژن در عضلات ذخیره و هر گرم گلیکوژن حدود 3 گرم آب را جذب می نماید درنتیجه شما دچار افزایش وزن خواهید شد.
3- سبزیجات خام
نصف پیمانه هویج پخته شده برابر یک پیمانه هویج خام مواد غذایی لازم را دارد اما هویج پخته میزان حجم کمتری را در معده اشغال نموده و هضم آن را آسانتر می نماید و در نتیجه از ایجاد نفخ زیاد در دستگاه گوارش شما پیشگیری می نماید. اگر شما از آن دسته کسانی هستید که با خوردن سبزیجات خام دچار نفخ شدید می گردید توصیه می کنیم که حتما از سبزیجات پخته یا بخارپز استفاده کنید.
4- غذاهای نفاخ
بعضی از غذاها هستند که به خودی خود در دستگاه گوارش ایجاد گاز می نمایند که می توان موارد ذیل را نام برد: گل کلم،کلم،کلم بروکلی،کلم فندقی،بروکلی،پیاز، فلفل و مرکبات.
5- آدامس جویدن
زمانی که شما آدامس می جوید هوای زیادی را می بلعید که در روده های شما به دام می افتد و به تدریج سبب نفخ بیشتری می گردد.
6- غذاهای سرخ کردنی
غذاهای خیلی چرب و سرخ کردنی خیلی دیرتر هضم می گردند لذا سبب ایجاد احساس سنگینی و دم در شما می گردد. البته منظور ما این نیست که اصلا غذاهای چرب یا سرخ کرده نخورید، بلکه باید به نوع روغنی که استفاده می کنید توجه بیشتری نمایید برای مصال سعی کنید از روغنهایی مثل روغن زیتون و روغن آرکادو، و همچنین از مواد چربی موجود در آجیل ها و حتی شکلات تلخ استفاده نمایید.
7- غذاهای تند و تیز
اگر ادویه های افزودنی مانند فلفل،جوز،میخک،پیاز و سیر، خردل و... سبب تحریک معده و درنهایت تشدید نفخ می گردند از مصرف بیش از اندازه آنها بپرهیزید.
8- نوشابه های کربوهیدراتی و اسیدی
از نوشیدن نوشابه هایی که قند فراوان دارند و یا نوشیدنی هایی مثل قهوه، الکل، چای و آب میوه های مرکبات به مقدار فراوان خودداری کنید. بهتر است یک رژیم مناسب را انتخاب نموده و از موادی که در بالا ذکر شد در حد تعادل و کم، مصرف نمایید تا مشکل شما که نفخ و افزایش وزن است به راحتی حل گردد.

     


 

این‌ها را بخورید تا چربی‌هایتان راحت‌تر آب شود

از چربی‌هایی که به پوستتان چسبیده خسته شده‌اید؟ با وجود این که نمی‌توان ادعا کرد با خوردن یک ماده‌ی غذایی مانکن می‌شوید اما باید بدانید مواد غذایی مفیدی نیز وجود دارد که کمک خواهند کرد شما راحت‌تر چربی‌هایتان را آب کنید.

--------------------------------------------------------------------------------
برای آشنایی بیشتر با مواد غذایی چربی سوز با ما همراه شوید.


شیر، ماست و پنیر کم چرب
مصرف کلسیم تأثیر زیادی روی سلامت بدن دارد. اگر کلسیم کافی از طریق مواد غذایی دریافت نکنید هر کاری هم بکنید برای لاغر شدن دچار مشکل خواهید شد.

واقعیت این است زمانی که میزان کلسیم کم باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند تا بهتر بتواند از کلسیم مواد غذایی استفاده کند. مشکل اینجاست که در این حالت بدن به سلول‌ها اعلام می‌کند تا چربی‌ها را ذخیره کنند. محصولات لبنی مثل شیر، پنیر و ماست منبع کلسیم هستند. هر روز و به طور مداوم از محصولات لبنی استفاده کنید. شاید یکجا 45 کیلو لاغر نشوید! اما اگر مراقب کالری‌های دریافتیتان باشید تا 7 کیلو را می‌توانید کم کنید!


چای سبز
بر اساس نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است، چای سبز باعث آب شدن چربی‌های دور شکم می‌شود. البته به شرط این که پیاده‌روی هم داشته باشید.

در این پژوهش شرکت کننده‌ها یک نوشیدنی حاوی کاتچین (آنتی اکسیدان قوی موجود در چای سبز) مصرف کردند و گروه دیگر یک نوشیدنی فاقد این آنتی اکسیدان دریافت داشتند. هر دو گروه هر هفته به مدت 180 دقیقه ورزش و به ویژه پیاده‌روی کردند. بعد از 12 هفته محققان مشاهده کردند که شرکت کننده‌های گروه اول 7.4 درصد بیشتر از شرکت کننده‌های گروه دوم چربی‌های دور شکم خود را آب کردند.

واقعیت این است که کاتچین، متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را تحریک می‌کند و باعث می‌شود بدن چربی‌های بیشتری بسوزاند. برای استفاده از خواص لاغری چای سبز لازم است که روزانه بین 4 تا 6 فنجان چای سبز بدون کافئین بنوشید و هر هفته حداقل 180 دقیقه ورزش کنید.


تخم مرغ
برای کاهش وزن و خوش اندام شدن لازم است که میزان کالری‌های دریافتی را کاهش دهید اما نباید خود را از مصرف پروتئین‌های لازم محروم کنید.

نتایج پژوهشی که در Journal of Nutrition به چاپ رسیده نشان می‌دهد افرادی که یک رژیم غذایی حاوی میزان مناسبی پروتئین داشته‌اند ( 40 درصد پروتئین و 30 درصد گلوسید) بعد از یک سال نسبت به افرادی که رژیم غذایی‌شان سرشار از گلوسیدها بوده است (55 درصد گلوسید و 15 درصد پروتئین)، 38 درصد چربی بیشتری سوزانده‌اند.

پروتئین باعث کاهش وزن می‌شود چون بدن برای تجزیه‌ی پروتئین‌ها از انرژی و بنابراین کالری بیشتری استفاده می‌کند. از طرف دیگر پروتئین‌ها نسبت به گلوسیدها احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. تخم مرغ نیز یکی از مواد غذایی سرشار از پروتئین است که می‌تواند به لاغری شما کمک کند.


گردو و بادام
این مواد غذایی به آب شدن چربی‌های دور شکم کمک می‌کنند. در طول پژوهشی که نتایجش در Archives of Internal Medicine به چاپ رسید شرکت کننده‌ها همچنان به دو گروه تقسیم شدند و گروه اول رژیم مدیترانه‌ای را دنبال کرده و روزانه نیز 30 گرم گردو مصرف کردند. گروه دوم نیز همین رژیم را دنبال کردند اما هر هفته یک لیتر روغن زیتون مصرف کردند.

محققان مشاهده کردند اگر گردو و دیگر دانه‌های روغنی بیش از حد مصرف نشود اثرات مثبتی ایجاد می‌کند. به خاطر اینکه این مواد غذایی سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند و این‌ها حساسیت بدن را نسبت به انسولین افزایش داده و برای همین به لاغر شدن کمک می‌کنند.


ماهی آزاد
محققان معتقدند امگا 3 ها توده‌ی چربی بدن را کاهش می‌دهند. البته هنوز برای آن‌ها مکانیسم دقیق این اثر مشخص نشده است. یعنی محققان به طور دقیق نمی‌دانند امگا3‌ها با چه مکانیسمی چربی‌ها را آب می‌کنند.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که امگا3ها جلوی اشتها را می‌گیرند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب مفید احساس سیری ایجاد می‌کنند. تا جایی که امکان دارد ماهی آزاد و یا ماهی‌های چرب دیگر مثل ماکرو، تن و غیره میل کنید.

 


سیب، گلابی و فلفل دلمه‌ای
این مواد غذایی مفید سرشار از فلاوونوئیدها هستند. این ترکیبات شیمیایی به طور طبیعی در مواد غذایی گیاهی وجود دارند و روی چربی‌ها تأثیر می‌گذارند.

بر اساس نتایج پژوهشی که در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده، در طول 14 سال شاخص توده‌ی بدن زن‌هایی که مواد غذایی سرشار از فلاوونوئیدهای بیشتری مصرف کرده‌اند نسبت به زن‌های دیگر کمتر بالا رفته است.

آزمایش‌هایی که روی حیوانات انجام شده نشان می‌دهد فلاوونوئیدها مصرف انرژی را بالا می‌برند و باعث می‌شوند که عضلات گلوکزهای بیشتری جذب کرده و چربی‌های بیشتری بسوزانند. پیاز، تره فرنگی، چای سبز و سفید نیز حاوی فلاوونوئیدها هستند.

 


تخم کتان
این دانه‌های ریز که طعم فندق نیز دارند سرشار از لیگنان هستند و نتایج پژوهش‌ها نشان داده است که این ترکیبات باعث کاهش توده‌ی چربی‌های زنان یائسه می‌شوند. واقعیت این است که لیگنان‌ها شما را لاغرتر می‌کنند. توصیه می‌کنیم روزانه یک قاشق غذاخوری تخم کتان آسیاب شده در غذاهایتان بریزید و میل کنید.

از این گذشته کنجد، سیر، زردآلوی خشک، لوبیای سویا، تخمه آفتاب گردان و پسته نیز جزو منابع خوب لیگنان هستند.

 


سرکه
به نظر می‌رسد که سرکه به آب شدن چربی‌ها کمک می‌کند.

نتایج پژوهشی که در Bioscience Biotechnology and Biochemistry به چاپ رسیده نشان می‌دهد افراد چاقی که یک نوشیدنی حاوی 15 تا 30 میلی لیتر سرکه مصرف کرده‌اند بعد از 12 هفته بیشتر از بقیه‌ی شرکت کننده‌ها چربی آب کردند.

محققان معتقدند که سرکه باعث فعال شدن ژن‌ها و تولید آنزیم‌هایی می‌شوند که به بدن کمک می‌کنند تا چربی‌ها را بیشتر تجزیه کنند. می‌توانید روزانه 15 میلی لیتر سرکه را در شیر یا نوشیدنی‌های دیگر حل کرده و میل کنید. این کار باعث می‌شود حالت اسیدی سرکه گرفته شود و شما راحت‌تر بتوانید آن را مصرف کنید.

پنج شنبه 25 خرداد 1391برچسب:, :: 15:7 :: نويسنده : فرشته


 

روش‌های موثر در پاکسازی کبد و خون
 

منظور از پاکسازی کبد این است که آن را برای پاکسازی همه چربی‌ها، اندوخته‌های قدیمی کلسترول، سنگ‌های مثانه، سموم، بقایای داروها و موادزائدی که در بدن ذخیره می‌شوند، تحریک و آماده کنیم. مطمئناً هیچ کار دیگری (حتی پاکسازی روده) نمی‌تواند چنین تاثیرات شگرفی در سلامت شما داشته باشد.

نکته: ضروری است که قبل از پاکسازی کبد، حتماً پاکسازی روده انجام دهید. وقتی کبد پاک می‌شود، از طریق مجرای صفرا و به سمت روده خالی می‌شود. اگر روده بسته باشد، موادزائد دوباره به سمت خون برگشته و موجب مریض شدن جدی‌تان می‌شود. به همین دلیل است که پزشکان معمولاً با پاکسازی روده شروع می‌کنند. پاکسازی روده پیش‌نیاز همه پاکسازی‌های دیگر بدن هستند و البته فواید بسیار زیاد دیگری هم به همراه دارد.

پاکسازی 5 روزه کبد

این روش پاکسازی کبد از طرف دکتر ریچارد شولز پیشنهاد شده است و یکی از بهترین روش‌ها برای این منظور است. این کار به مدت 5 روز صبح‌ها به صورت ناشتا انجام می‌شود.

بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب، یک لیوان آب خالص بنوشید تا سیستم گوارشتان کار بیفتد.

یک ساعت بعد، یک لیوان از هر نوع آب مرکبات تازه (یک آب سیب یا انگور تازه نیز مناسب است)، یک عدد لیمو، یک حبه سیر (روزی یک حبه اضافه کنید)، یک قاشق غذاخوری روغن‌‌زیتون (روزی یک قاشق اضافه کنید) و یک تکه زنجبیل و یک لیوان آب خالص را در مخلوط‌کن، میکس کنید و بنوشید.
15 دقیقه بعد از نوشیدن آن، 2 فنجان چای مخصوص پاکسازی کبد بنوشید همچنین باید 6-3 مرتبه در روز، دو قطره از قطره مخصوص پاکسازی کبد مصرف کنید و مصرف آن را حتی بعد از 5 روز نیز ادامه دهید تا تمام شود. . (این چای و قطره را می توانید از عطاریهای معتبر تهیه کنید.)

رژیم‌غذایی پاکسازی کبد

خیلی خوب است که بتوانید دو روز مصرف موادغذایی خام و 3 روز آبمیوه را به برنامه پاکسازی کبد خود اضافه کنید. اما برای آندسته که توانایی آن را دارند، بهترین روش رژیم 5 روز آبمیوه است. در زیر به دستورالعمل‌های لازم اشاره می‌کنیم:

- روز 1 برنامه پاکسازی کبد

طی صبح (بعد از نوشیدن نوشیدنی پاکسازی و یک ساعت قبل از ناهار)، تا جاییکه می‌توانید از بهترین آبمیوه‌ها و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. مخصوصاً آب چغندر بسیار عالی است. میوه‌ها و آبمیوه‌های خود را با هم مخلوط نکنید و رقیق کردن آبمیوه‌ها هم اشکالی ندارد.

برای ناهار می‌توانید از آبمیوه‌های رقیق بیشتر یا میوه‌ها و سبزیجات خام و سالاد استفاده کنید. دقت کنید که به هیچ وجه نباید از چاشنی‌ها و سس‌های مختلف استفاده کنید. بهترین چاشنی می‌تواند روغن‌زیتون تازه، لیمو تازه و سرکه سیب و ادویه‌های مختلف باشند. اگر در طول روز گرسنه‌تان شد، می‌توانید به هر میزان که دوست داشتید میوه و سبزیجات بخورید.

- روز 2 تا 4 برنامه پاکسازی کبد

بعد از نوشیدن آب در اول صبح، تا هر چقدر که می‌توانید در طول روز از آبمیوه‌های رقیق و چای گیاهی استفاده کنید. سعی کنید آن را به 16 لیوان برسانید.

چیز دیگری که مصرف آن در طول روز پیشنهاد می‌شود، سوپ پتاسیم است. سوپ پتاسیم از این واقعیت استفاده می‌کند که بیرون سیب‌زمینی یکی از غنی‌ترین منابع گیاهی پتاسیم است. برای این منظور فقط پوست چند سیب‌زمینی را بگیرید و داخل آنها را استفاده نکنید. چند سبزیجات دیگر مثل هویج، کرفس، چغندر، جعفری و مقدار زیادی پیاز و سیر (تا 50 حبه) به آن اضافه کنید.

آن را به مدت 60-40 دقیقه در یک قابلمه در بسته بجوشانید. سبزیجات را بیرون آورده و سوپ را سرد کرده و مصرف کنید. باقیمانده آن را در یک ظرف شیشه‌ای گذاشته و در یخچال قرار دهید و تا دو روز بعدی استفاده کنید.

- روز 5 پاکسازی کبد

شبیه به روز اول

 

یک روش دیگر پاکسازی کبد (30 روزه)

برای آنها که نمی‌خواهند پاکسازی کامل کبد را انجام دهند، یک روش کُندتر و آرام‌تر هم وجود دارد که 70 تا 80 درصد فواید پاکسازی کبد را بدون مشکل به شما می‌رساند. فقط کافی است 30 روز بعنوان بخشی از رژیم‌غذایی روزانه‌تان یک فنجان چغندر تازه رنده‌شده مخلوط با روغن‌زیتون آب‌لیمو بخورید. مصرف روزانه چای مخصوص پاکسازی کبد نیز الزامی است.

از پاکسازی کبد چه انتظاراتی باید داشته باشید

اگر تمایل داشتید می‌توانید آنچه در توالت دفع می‌کنید را بررسی کنید. به دنبال سنگ باشید. صفرای موجود در کبد به بعضی از این سنگ‌ها رنگی سبز و نخودی شکل می‌دهد. اما باید دنبال سنگ‌های سیاه و قرمز و قهوه‌ای هم باشید. همچنین سنگ‌هایی که داخل آن خون است. اگر چیزی پیدا نکردید به این معنی نیست که این عمل پاکسازی برایتان موثر نبوده است.

دفع تا 2000 عدد از این سنگ‌ها در طول این دوره پاکسازی کاملاً طبیعی است. خوشحال باشید. هرچه سنگ بیشتری دفع کنید، سالم‌تر می‌شوید. همچنین ممکن است کریستال‌های ریز و سفیدرنگ کلسترول هم دفع کنید.

چای پاکسازی کبد

چای به روند پاکسازی و تصفیه کمک می‌کند اما در کاهش ناراحتی یا حالت‌تهوع نیز موثر است. گیاه اصلی موجود در این چای، ریشه قاصدک است که یکی از قوی‌ترین گیاهان شناخته‌شده می‌باشد. این گیاه اندوخته‌های چربی را از کبد دفع می‌کند. گیاهان دیگری که در چای‌های پاکسازی کبد یافت می‌شوند، زنجبیل، دارچین، میخک و ریشه باباآدم می‌‌باشد.

تصادفاً بسیاری گیاهان دیگری که در این چای‌ها یافت می‌شوند (مثل ریشه جعفری و توت درخت عر‌عر) بسیار برای کلیه‌ها مفید هستند.

دو فنجان از این چای را باید 15 دقیقه بعد از نوشیدن آب مرکبات و روغن‌زیتون مصرف کنید. اما در طول روز چندین فنجان دیگر نیز بنوشید. درواقع، مصرف این چای بعنوان یک عنصر همیشگی در برنامه‌غذای روزانه راهی خوشمزه و دلپذیر برای تقویت همیشگی سلامتیتان است. (می‌توانید چای را با عسل یا شیره شیرین کنید)

عصاره مخصوص پاکسازی کبد

این عصاره از این جهت مهم است که حاوی گیاهانی است که به کبد کمک می‌کنند خود را بازسازی کند. فایده دیگر آن این است که به طور قابل‌توجهی ترشح کلسترول بد (LDL) را در کبد کاهش می‌دهد. گیاهان اصلی موجود در آن شامل ریشه قاصدک، خار مریم، و گیاه چندساله picrorhiza kurooa که گاهی کوکتین نامیده می‌شود و کنگر فرنگی می‌شود.

عصاره پاکسازی کبد همچنین محل خوبی برای گذاشتن گیاهان ضدانگل مثل برنجاسف کوهی و سیاه‌گردو می‌باشد. همراه با سیری که در طول روز مصرف می‌کنید، این همه انگل‌های موجود در بدنتان را دفع خواهد کرد.

6-3 مرتبه در طول روز 2 قطره از این عصاره را مصرف کنید تا بطری آن تمام شود.

پاکسازی خون

راه‌های زیادی برای پاکسازی خون وجود دارد. یکی از موثرترین آنها این است که بین وعده‌های غذایی و قبل از خواب از آنزیم‌های گوارشی استفاده کنید. طی چند دقیقه این آنزیم‌ها وارد جریان خون می‌شوند و شروع به پاکسازی خرابی‌های خون و تحریک سلول‌ها ایمنی بدن برای مصرف ترکیبات ایمنی موجود در خون می‌کند. این تغییری شگرف در سلامت عمومی بدنتان ایجاد خواهد کرد.

اما چیزی که اینجا درمورد آن حرف می‌زنیم متفاوت است. ما درمورد استفاده از پاک‌کننده‌های خون گیاهی برای از بین بردن پس‌مانده‌های سمی در خون صحبت می‌کنیم که می‌توانند منجر به سرطان و تومورها شوند. بهترین گیاهان تصفیه و پاک‌کننده خون عبارتند از: شبدر قرمز، ریشه باباآدم، بلوط کوتاه جنگلی و ترشک صغیر می‌باشند. این گیاهان می‌تواند تومورها را از بدنتان بیرون بکشانند.

بهترین راه برای استفاده ازاین گیاهان به صورت عصاره است که آنها را تا 30 برابر غلیظ می‌کند. 12-4 قطره از این عصاره را در آبیوه‌تان ریخته و مصرف می‌کنید. هر چند روز خواستید می‌توانید استراحت دهید اما شیشه آن را باید تمام کنید. هرچقدر که لازم بود باز مصرف را تکرار کنید.

فرمول‌ها

چای پاکسازی کبد

- ریشه قاصدک
- ریشه باباآدم
- پوست دارچین
- دانه هل
- ریشه شیرین‌بیان
- ریشه رازیانه
- توت درخت عرعر
- ریشه زنجبیل
- جوانه میخک
- فلفل سیاه
- پوست پرتقال
- ریشه جعفری
- پوست ریشه ساسافراس
- دانه شنبلیله

عصاره پاکسازی کبد

- دانه خار مریم
- پوسته سیاه گردو
- ریشه قاصدک
- Picrorhiza kurooa
- ریشه انگور اورگون
- ریشه زنجبیل
- برگ کنگر فرنگی
- ریشه کوشاد
- برگ افسنطین
- سیر
- دانه رازیانه

عصاره پاکسازی خون

- شبدر قرمز
- چاپارل
- ریشه باباآدم
- ریشه میبینم
- ریشه بارانداز زرد
- ریشه Goldenseal
- ریشه انگور اورگون
- عرق‌الدم
- دارواش
- گل پریوش
- دانه برگ توتون هندی
- ترشک صغیر
- فلفل کاین

سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 12:10 :: نويسنده : فرشته
 
گاه آنقدر در اضطراب غرق می شویم که یادمان می رود می توانیم با تمرین های کوچکی حالات و تجارب کنونی خود را تغییر دهیم . همه ما خوب می دانیم که استرس تنها در سطحی خاص می تواند باعث کسب نتایج بهتری در عملکرد مان شود و در صورتی که از این سطح استرس بیشتری را داشته باشیم تنها قوای دفاعی بدن ما ضعیف می گردد و هیچ کارایی دیگری را به همراه نخواهد داشت لذا روش‏هایی که در اینجا آمده چنان سریع و تاثیر‏گذار هستند که در موقع نیاز به آسانی می‏توان از آنها استفاده کرد. به عنوان مثال تمرینات هوازی شاید بیشتر از یک دقیقه وقت شما را نگیرد یا تن آرامی کل بدن، بیش از 5 دقیقه نباشد. اگر این روش‏ها نمی‏تواند آرامش را به شما برگرداند از پنج روشی که برای مواقع اضطراری در نظر گرفته شده، استفاده کنید. هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید. اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

اگر احساس ضعف دارید دراز کشیده و پاهای خود را بالاتر از سرتان قرار دهید. اگر احساس آزردگی می‏کنید، بروید قدم بزنید. هنگامی که استرس شما شدید نیست ذهن خود را از مشکلات رها کنید تا راحت‏تر بتوانید با آنها کنار بیایید. مثلاً یک مجله تصویری ساده را بخوانید، یک فنجان چای بنوشید، به یکی از دوستان حامی خود زنگ بزنید. اگر هنوز نتوانستید نگرانی را از خود بیرون کنید از عدد صد، سه تا سه تا کم کنید. در زیر توصیه‏های دیگر ارائه شده است.
هنگامی که نگرانی دارید، یک فرصت کوتاه به خود بدهید. نفس عمیق کشیده و نگه دارید. سپس با شمارش یک تا ده به تدریج هوا را بیرون دهید.

کسب آرامش در 5 ثانیه

در این روش در واقع شما با ارسال پیام‏های مثبت به قسمت نیمه هوشیار، اعتماد درونی خود را بالا می‏برید.

1- برای خودتان این جملات را به آرامی تکرار کرده و سعی  در باور کردن آنها داشته باشید.

«من به خوبی از عهده این کار بر می‏آیم.»

«من به خوبی می‏توانم با این مشکل کنار بیایم.»

2- این جملات را تا زمانی برای خود تکرار کنید که در باور شما القا شوند. در حین بیان این جملات برای خود، از ورود هر گونه افکار و نداهای درونی جلوگیری کنید و صداهایی را که مانع از تمرکز شماست تحت کنترل در آورید.

کسب آرامش در 10ثانیه:

صاف بایستید و در حین استنشاق هوا از راه بینی، بازوها را در حالت کشیده بالای سرتان برده و کف دست‏ها را به هم بزنید. در حین بازدم دست‏های خود را به آرامی پایین آورده و نوک انگشتان خود را به پهلو بزنید. زمانی که دو عمل بالا را انجام می‏دهید با خود این جمله را زمزمه کنید: «من کاملاً آرام هستم». اگر در جایی هستید که امکان تمرین در تنهایی نیست، بافت میان دو انگشت شست و انگشت اولی  را فشار دهید و در حین آن نفس عمیق بکشید (این روش به زنان باردار توصیه نمی‏شود.)
اگر اضطراب ناتوان‏تان کرده، تمرین نفس کشیدن را انجام داده و با تمرکز بر تنفس، ذهن خود را پاک سازید. ابتدا هوای ریه‏های خود را خالی کرده و سپس یک نفس عمیق بکشید.

کسب آرامش در 20 ثانیه:

پاها را به اندازه عرض شانه‏ها باز کرده و توام با نفس عمیق پنجه پا را بلند کرده و دست‏ها را در بالای سرقرار داده و به بدن خود کاملاً کشش دهید.

 در حالی که نفس خود را بیرون می‏دهید به طرف پایین خم شده و بدن را در حالت آویزان قرار دهید.

اگر ایستادن بر روی پنجه پا، باعث بر هم خوردن تعادل می‏شود آن را حذف کرده و بر روی پاها این عمل را انجام دهید.

کسب آرامش در نیم دقیقه:

صورت خود را جمع کنید (مثل این که اخم کرده‏اید) در حین این عمل دهان را باز و بسته کنید. این عمل را چند بار تکرار کنید. سپس با یک لبخند ملایم این عمل را به پایان برسانید.

 پوست سر را با نوک انگشتان ماساژ دهید.

در زمانی که این اعمال را انجام می‏دهید در واقع استرس‏هایی را که باعث سردرد می‏شوند کنترل می‏کنید و مغز را وادار کرده تا پیام‏های مبنی بر آرامش را به تمام نقاط بدن بفرستد.

کسب آرامش در یک دقیقه:

حتماً از قدیم شنیده‏اید که خنده برای هر دردی درمان است، پس بخندید! (می‏توانید از مجلات که دارای مطالب طنز هستند یا از فیلم‏های کمدی استفاده کنید).

اگر کتابی را مطالعه می‏کنید که بعضی از قسمت‏های آن، شما را به خنده وا می‏دارد آنها را با ماژیک علامت گذاشته و در زمان دلتنگی دوباره مطالعه کنید.



سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:, :: 11:38 :: نويسنده : فرشته


 

خوردن این میوه باپوست چربی اضافی راآب میكند

متخصصان استرالیایی البته تاكید كردند تاثیر انبه برای كاهش وزن تنها زمانی اعمال می‌شود كه این میوه با پوست مصرف شود.

روزنامه سیدنی مورنینگ هرالد در گزارش جدیدی اعلام كرد، متخصصان دانشگاه كویینزلند در استرالیا دریافته‌اند كه انواع خاصی از میوه انبه موسوم به انبه «ایروین» و «نام دوك مای» اگر با پوست مصرف شود به كاهش چربی اضافی بدن كمك می‌كند. این متخصصان تاكید كردند اگر نوع انبه‌ای كه انتخاب می‌كنید از این دو نوع نامبرده نباشد تاثیر برعكس می‌گذارد چون این دو نوع از میوه انبه در پوست خود حاوی تركیباتی هستند كه از شكل گیری سلولهای چربی در بدن انسان جلوگیری می‌كند.متخصصان در نظر دارند تركیبات مفید موجود در این نوع از انبه‌ها را شناسایی كرده و از مولكولهای موثر آن در جلوگیری از تشكیل سلولهای چربی استفاده نمایند.

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 11:28 :: نويسنده : فرشته


     

کمبود چه ویتامین ها و مواد معدنی شما را بی حال می کند؟



یک دانشيار انستيتو تحقيقات تغذيه كشور با بیان اینکه ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد تاکید کرد:« آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است.»


دکتر تیرنگ نیستانی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:«ضعف و بی حالی می تواند علل تغذیه ای داشته باشد بویژه اینکه کمبودهای تغذیه ای در دوره کنونی به شکل بالینی و آشکار کنترل شده است اما کمبود تحت بالینی یا کمبود حاشیه ای می تواند علائم گنگ و مبهمی داشته و در برخی مواقع خود را به شکل ضعف و بی حالی نشان می دهد.
ضمن اینکه یادمان باشد انرژی داشتن ، شادابی و فعالیت مرتبط به توده ماهیچه ای بدن می شود و افرادی که بضاعت توده ماهیچه ای آنها کم است با وجود وزن مناسب دچار ضعف و بی حالی می شوند.»
وی ادامه داد:«آهن مهمترین ماده معدنی است که کمبود آن ضرورتا به شکل کم خونی بروز نمی کند بلکه از علائم اولیه کمبود این ماده معدنی مهم ضعف و بی حالی و خستگی مفرط و کاهش قدرت تمرکز و ضعف در کار کردن است بویژه کمبود آن در میان زنانی که در سنین بارداری و یا دوره قاعدگی قرار دارند وجود دارد و با احساس این علائم بایستی سریعا به پزشک متخصص مراجعه کرد.»
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی افزود:«کمبود برخی از ویتامین ها نیز همراه با ضعف و بی حالی است که می توان به ویتامین های گروه B به خصوص B2 و B6 و نیاسین اشاره کرد که با کمبود آن فرد دچار تحریک پذیری و عصبی بودن ، ضعف و بی حالی می شود و در صورتی که فردی از الگوی غذایی نامناسبی پیروی کند احساس ضعف و بی حالی کرده و باید گفت با الگوی غذایی نابسامان فرد به درجاتی از ضعف و بی حالی دچار می شود.»
این دانشیار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي ادامه داد:«کمبود ویتامین D که اکنون تنها به عنوان ویتامین استخوان ساز شناخته شده است موجب بروز ضعف و بی حالی می شود و طی تحقیقات جدید انجام گرفته مشخص شده است که در سالمندان تعداد دفعات به زمین خوردن که موجب بروز شکستگی می شود با کمبود این ویتامین رابطه عکس دارد و هر چه این ویتامین در بدن فرد کم باشد شانس دفعات زمین خوردن وی بیشتر است و در واقع انقباض ماهیچه ای با کمبود ویتامین D رابطه داشته و موجب بروز بی حالی و سستی در فرد می شود.»
دکتر تیرنگ نیستانی افزود:«آفتاب مهمترین منبع ویتامین D است همچنین این ویتامین در روغن کبد ماهی که در جیره غذایی مردم ما رایج نیست موجود است و زرده تخم مرغ و قارچ نیز تا حدودی حاوی این ویتامین هستند و اخیرا روش هایی در حال ابداع است که قارچ ها را در معرض UV قرار می دهند تا میزان ویتامین D موجود در آن بالاتر رود.»

 

پنج شنبه 18 خرداد 1391برچسب:, :: 1:30 :: نويسنده : فرشته


اگر می خواهید از افسردگی دور شوید از این عوامل دوری کنید:

1. هوای تابستان:

اختلال عاطفی فصلی بیشتر با افسردگی زمستانی شناخته شده است که افراد زیادی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما برای تعدادی از این افراد، این نوع افسردگی در تابستان اتفاق می‌افتد. افسردگی هوای گرم زمانی اتفاق می‌افتد که بدن یک تاخیر برای وفق یافتن با فصل جدید را تجربه می‌کند. این می‌تواند به‌خاطر عدم توازن در شیمی مغز و هورمون ملاتونین باشد.


2. مصرف دخانیات:

خیلی وقت است که کشیدن سیگار و سایر دخانیات یکی از عوامل افسردکی معرفی شده است اما داستان این هم مثل داستان اول مرغ بوده یا تخم‌مرغ است: افرادی که در معرض افسردگی قرار دارند بیشتر به کشیدن سیگار روی می‌آورند. اما گفته می‌شود که نیکوتین بر فعالیت انتقال‌دهنده‌های عصبی در مغز اثر می‌گذارد و موجب بالا بردن سطح دوپامین و سروتونین (که مکانیزم عمل داروهای ضدافسردگی نیز هست) می‌شود. این می‌تواند ذات اعتیادآور دارو و تغییرات خلق‌وخو که با آن همراه است و همچنین اینکه چرا افسردگی با ترک سیگار همراه است را توضیح دهد. خودداری از کشیدن سیگار و ترک آن می‌تواند به متوازن کردن موادشیمیایی مغز شما کمک کند.

3. بیماری تیروئید:

وقتی غده تیروئید نتواند هورمون تیروئید کافی تولید کند، به آن کم‌کاری تیروئید گفته می‌شود و افسردگی یکی از علائم آن است. این هورمون چندکاره است اما یکی از مهمترین وظایف آن عمل کردن بعنوان یک انتقال‌دهنده عصبی و تنظیم سطح سروتونین در بدن است. اگر علائم جدیدی از افسردگی را در خود مشاهده می‌کنید—مخصوصاً اگر همراه با حساسیت به سرما، یبوست و خستگی باشد—بد نیست که یک آزمایش تیروئید انجام دهید. کم‌کاری تیروئید با دارو قابل درمان است.

4. عادات بد خواب:

جای تعجب نیست که کمبود خواب می‌تواند منجر به آسیب‌پذیری شود اما می‌تواند احتمال بروز افسردگی را نیز افزایش دهد. در یک تحقیق که در سال 2007 انجام گرفت مشخص شد که وقتی به شرکت‌کننده‌های سالم کمبود خواب اعمال شد، بعد از مشاهده تصاویر ناراحت‌کننده، فعالیت مغزی بیشتری داشتند تا آن دسته از شرکت‌کنندگان که خواب کافی داشتند. و این درست شبیه به واکنشی است که افراد افسرده دارند. اگر به اندازه کافی نخوابید، وقت کافی برای شارژ کردن دوباره سلول‌های مغزی نداشته و مغز خوب کار نخواهد کرد و یکی از عوامل مختلفی که می‌تواند موجب افسردگی شود همین است.

5. فعالیت بیش از حد در فیسبوک:

وقت زیادی را در چت‌روم‌ها و وبسایت‌های اجتماعی می‌گذرانید؟ تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که این می‌تواند با افسردگی مرتبط باشد، مخصوصاً در نوجوانان. معتادان به اینترنت با ارتباطات انسانی واقعی در کشمکش هستند و معمولاً همراهی ندارند و دیدگاهشان به دنیا تا حدی غیرواقعی است. برخی متخصصین حتی آن را "افسردگی فیسبوکی" می‌نامند. در یک تحقیق که در سال 2010 انجام گرفت، محققان دریافتند که حدود 2/1% از افراد بین 16 تا 51 سال زمان بی‌اندازه‌ای را در اینترنت سپری می‌کنند و این افراد بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی متوسط تا شدید هستند. اما محققان این نکته را نیز خاطرنشان کردند که مشخص نیست استفاده زیاد از اینترنت موجب افسردگی می‌شود یا نه یا اینکه افراد افسرده تمایل بیشتری برای گذراندن وقت خود در اینترنت دارند یا نه.

6. اتمام برنامه تلویزیونی یا فیلم:

وقتی چیز مهمی تمام می‌شود، مثل یک برنامه تلویزیونی، فیلم یا یک بازسازی بزرگ در خانه، می‌تواند در برخی افراد افسردگی را تحریک کند. در سال 2009 برخی طرفداران آواتار احساس افسردگی و حتی میل به خودکشی را گزارش کردند زیرا دنیای ساختگی فیلم، واقعی نبوده است. واکنش مشابهی به سری‌های آخر فیلم هری‌پاتر گزارش شده است.

7. محل زندگی:

بحث بر سر اینکه زندگی شهری بهتر است یا روستایی بحثی بی‌پایان است اما تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که در شهر زندگی می‌کنند تا 39% بیشتر در معرض اختلالات روحی هستند تا آنها که در نواحی روستایی زندگی می‌کنند. تحقیقی که در سال 2011 انجام گرفت، برای این مسئله توضیح ارائه می‌دهد: شهرنشینان در بخشی از مغز که استرس را تنظیم و تعدیل می‌کند فعالیت بیشتری دارند و مقدار بیشتر استرس می‌تواند موجب اختلالات روانی شود. میزان افسردگی در کشورها و شهرهای مختلف نیز متفاوت است. افسردگی برخی کشورها شایع‌تر می‌باشد.

8. داشتن گزینه‌های انتخابی زیاد:

داشتن گزینه‌های زیاد برای انتخاب کار را سخت می‌کند. البته این برای آندسته از افراد که در خرید معمولاً اولین چیزی که نظرشان را جلب می‌کند می‌خرند مشکل به شمار نمی‌رود. اما افرادی هستند که در صورت زیاد بودن گزینه‌های انتخاب، وقت بسیار زیادی را صرف بررسی چندباره هر گزینه می‌کنند تا بهترین را انتخاب کرده باشند. تحقیقات نشان می‌دهد که این سبک برخورد موجب ایده آل‌گرایی و افسردگی می‌شود.

9. نخوردن ماهی:

مصرف کم اسیدهای چرب امگا3 که در ماهی سالمون و روغن‌های گیاهی یافت می‌شود می‌تواند موجب بالا رفتن احتمال ابتلا به افسردگی شود. در یک تحقیق که در سال 2004 انجام گرفت رابطه‌ای بین مصرف کم ماهی، افسردگی در خانم‌ها مشخص شد اما در آقایان این مسئله دیده نشد. این اسیدهای چرب انتقال‌دهنده‌های عصبی مثل سروتونین را تنظیم می‌کنند که می‌تواند علت ماجرا باشد. مکمل‌های روغن ماهی هم می‌تواند کمک کند؛ حداقل یک تحقیق تایید کرده است که این مکمل‌ها به کاهش افسردگی در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی کمک کرده است.

10. روابط خواهربرادری ضعیف:

بااینکه داشتن رابطه بد با هرکسی می‌تواند موجب افسردگی شود اما در یک تحقیق آمریکایی که در سال 2007 انجام شد، مشخص گردید که مردهایی که قبل از سن 20 سالگی با خواهربرادرهای خود کنار نمی‌آمدند، در سالهای بعد و بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار داشته‌اند. بااینکه مشخص نیست چه چیزی در رابطه خواهربرادری اینقدر مهم است، اما محققان حدس می‌زنند که این روابط می‌تواند با توانایی برقراری ارتباط افراد با هم‌سالان خود مرتبط باشد. صرفنظر از دلیل آن اما کشمکش زیاد بین خواهر و برادرها می‌تواند فرد را تا قبل از سن 50 سالکی در معرض ابتلا به افسردگی قرار دهد.


چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 14:30 :: نويسنده : فرشته

     

اگر بی حوصله هستید این غذاها را بخورید!

1- گوشت گوساله: گوشت حیواناتی که با علف تغذیه می شوند دارای اسیدهایی است که با نام "چربی شادی" نامیده می شود . این اسیدها هورمون های استرس را از بین برده و باعث آرامش شما می شوند.


2- شکلات تلخ: تنها پس از خوردن قطعه ای شکلات تلخ احساس گرمی و شادی خواهید کرد. کاکائو تاثیری فوری روی تمرکز و روحیه داشته و باعث رساندن خون به سلول های مغزی می شود. به همین خاطر شما احساس می کنید سرشار از انرژی و روحیه شده اید.


3- عسل: عسل ، برخلاف شکر، سرشار از مواد مغذی است که عفونت را از بدن شما دور کرده، مغز را سالم نگاه می دارد و افسردگی را بهبود می بخشد. عسل همچنین تاثیر کمتری روی قندخون دارد و می تواند بجای شکر استفاده شود، بنابراین باعث ذخیره چربی در بدن شما و اضافه وزن نمی شود.

 

چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:, :: 14:27 :: نويسنده : فرشته

   

7 راز تناسب اندام و زیبایی آنجلینا جولی

 1. او دوست دارد در طول روز مقدار غذای کمی مصرف کند. به همین دلیل است که بسیار متناسب و فعال است. به طور متوسط روزانه 600 کالری دریافت می کند. گرچه خودش می‌گوید همین مقدار او را در طول روز فعال نگه می‌دارد.

***

 2. او دوست دارد غذاهای بدون چربی را در برنامه غذایی روزانه داشته باشد .گوشت قرمز نیز شامل آن می‌شود. او دو بخش از مصرف پروتئین را در برنامه دارد. با داشتن رژیم پروتئینی یک بار در هفته خود را لاغر نگه می‌دارد.این کار او را سالم و فعال نگه می‌دارد.

***

 3. اگر شما درخشش طبیعی پوست او را دوست دارید ، آن به خاطر روغن نارگیل است. او روغن نارگیل را در رژیم خود دارد. صبحانه اش اغلب شامل میوه‌ها و حبوبات است و وی را در کل روز با انرژی نگه می‌دارد.

***

 4. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت که انواع سوپ‌ها را دوست دارد. سوپ را برای دفع مسمومیت بدن مصرف می‌کند.

***

 5. آنجلینا جولی برنامه ورزشی ثابت هر روز خود را دارد.

***

 6. او اعتقادی بر مصرف غذاهای غیر سالم ندارد.  غذاهایی سرشار از انواع پروتئین و ویتامین را در برنامه خود دارد.

***

7. آنجلینا جولی همچنین یوگا را برای تقویت کل عضلاتش انجام می‌دهد. دیگر ورزش‌های تناسب اندام او ورزش‌های رزمی است.

 

 

دو شنبه 15 خرداد 1391برچسب:, :: 1:45 :: نويسنده : فرشته


درمان گیاهی جوش های صورت

در طب گیاه درمانی،اعتقاد ما بر این است که ۵ عامل اصلی در بروز جوش صورت و بدن نقش عمده دارد((در حقیقت هرعاملی که باعث کم کاری کبد شود و یا در انجام کار هورمونهای بدن خِلل انجام دهد)):


۱)-چربی:غذاهای چرب-انواع تخمه(کدو- آفتاب گردان)-تخم مرغ و …
۲)-سودا:چای-کاکائو-قهوه-بادمجان-گوجه فرنگی و…
۳)-اعصاب:افراد آشفته و عصبی و دارای استرس به دلیل برهم خوردن تعادل هورمونهای بدنشان زودتر جوش می زنند.
۴)- مصرف بیش از اندازه غذاها با طبیعت گرم(کاهش عملکرد کبد).
۵)-نظافت پوست:عامل باکتری ها همواره منتظرند که از منافذ پوست آلوده که مکان مناسبی برای رشد آنهاست استفاده کنند(جوشهای چرکی).
روشهای پیشگیری:
الف)نظافت پوست:
شستشو با صابون
گیاهی ملایم(صابون گل بابونه- صابون مغز بادام و…)
البته کسانی که دارای پوست خشک هستند پس از شستشو با صابون حتماً از کرم های گیاهی مخصوص که به آنها حساسیت ندارند استفاده کنند(کرم های گل بابونه-همیشه بهار و …)
ب) رعایت در مصرف مواد غذایی
ج)داشتن آرامش و اعصاب راحت(بدون استرس)


<<نسخه های سبز طلایی ضد جوش صورت>:
نسخه اول): یک قسمت عرق یونجه+یک قسمت عرق کیالک یا کاسنی+یک قسمت عرق خارشتر+یک قسمت آب
مواد بالا را به صورت مخلوط در یک لیوان روزی دو نوبت عصر و شب میل کنید.
کارخانه تولیدکننده عرقیات مهم است موقع خرید به مارک 
عرقیات دقت کنید (من مارک ترگل را پیشنهاد می کنم).
نسخه دوم):۲۰۰ گرم عناب را با ۲۰۰ گرم زرشک کوهی ابتدا شسته ، کمی کوبانده وداخل ظرف پلاستیکی ریخته و حدود ۲ لیتر آب به آن اضافه کنید (داخل یخچال نگهداری کنید)،پس از حدود ۱۰ ساعت روزی ۲ لیوان از آب آن را میل کنید.((کسانی که دارای فشار خون پایین هستند از این روش استفاده نکنند)).
زیبایی ،هدیه ای است که خداوند به همه ما انسانها عطا فرموده،خداوند را شاکر باشیم و در حفظ آن بکوشیم.

پيوندها
  • فیلم آموزش زناشویی
  • فقط خدا
  • samadiet.ir
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلامت جسم و روان و آدرس salamate60.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 2
بازدید کل : 21491
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1