سلامت جسم و روان
درباره وبلاگ


با سلام فرشته نريماني هستم به وبلاگم خوش آمديدیاد بگیرید که از خود مراقبت کنید و از سلامتی لذت ببرید. و به خاطر بسپارید که به دنبال سلامتی و لذت از خود ... موفقیت ..ثروت...خوشبختی و عشق خواهند آمد :)
آخرین مطالب
نويسندگان
پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, :: 15:28 :: نويسنده : فرشته


http://img.webmd.com/dtmcms/live/webmd/consumer_assets/site_images/articles/health_tools/ms_overview_slideshow/getty_rf_photo_of_pregnant_woman.jpg

در واقع مهمترین علامت برای بارداری عدم وقوع پریود می باشد که آنهم صد در صد نشانه بارداری نیست و فقط یک نشانگر است که باعث می شود به بارداری شک کنیم و با انجام تست آزمایشگاهی یا بیبی چک از وقوع بارداری مطمئن شویم.

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم بارداری زمانی رخ می دهد که در حوالی تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار شود و به نوعی اسپرم مرد که در مایع منی وجود دارد وارد مجرای تناسلی زن شود و از این طریق به رحم راه یافته با تخمک ارتباط برقرار کرده و لقاح صورت گیرد.

اگر مایع منی روی الت تناسلی زن بریزد حتی اگر باکره باشد امکان ورود منی به داخل مجرای تناسلی و بارداری هست هر چند احتمال آن از زمانی که مستقیما وارد واژن شود کمتر است.

مایعی که قبل از منی از الت تناسلی مرد خارج می شود و شفاف می باشد حاوی اسپرم هست ولی احتمال بارداری بوسیله ان نیست. البته احتیاط در اینست که در صورتیکه افراد قصد بارداری ندارند از تماس این مایع با الت تناسلی زن نیز خودداری کنند.

زمان تخمک گذاری در افرادی که پریود های منظمی دارند بدین شکل به دست می آید که فرد تاریخ پریود بعدی خود را محاسبه می کند و از آن تاریخ 14 روز کم می کند. این زمان زمان تقریبی تخمک گذاری در وی می باشد. کسانی که قصد بارداری دارند از چهار روز قبل از این تاریخ تا سه روز بعد از این تاریخ یک شب در میان رابطه جنسی برقرار می کنند و کسانی که قصد بارداری ندارند باید در این یک هفته از هر نوع رابطه جنسی بدون استفاده از روشهای پیشگیری از بارداری بپرهیزند.

هنگامی که لقاح صورت می گیرد و سلول تخم تشکیل و در دیواره رحم یا حتی در بارداری خارج از رحم در خارج از رحم جایگزین می شود به مرور که رشد می کند و جفت شکل می گیرد هورمونی به نام بتا اچ سی جی ترشح می شود که با رشد جنین میزان آن نیز افزایش می یابد و از روی سنجش میزان آن میتوان مشخص ساخت بارداری صورت گرفته است یا نه.

میزان این هورمون از حدود 10 روز بعد از لقاح در خون قابل اندازه گیری می باشد و بعد از حدود دو هفته از لقاح در ادرار نیز قابل سنجش می باشد. لذا در صورت وقوع بارداری از روز دهم با ازمایش خون و از روز چهاردهم با بیبی چک می توان بارداری را تشخیص داد. در صورتیکه تست منفی باشد حدود یک هفته بعد مجددا تکرار می شود و در صورت منفی بودن مجدد بارداری منتفی می باشد.

از نظر علایم نیز اولین علامت بارداری تاخیر در پریود می باشد. زمانی که بارداری بوقوع پیوندد پریود اتفاق نمی افتد و ریزش دیواره های رحمی صورت نخواهد گرفت. در برخی از زنان ممکن است در زمان مقرر پریود لکه بینی رویت شود ولی پریود اتفاق نیفتد و فرد این لکه بینی را به منزله پریود خود حساب کند و بعد مشخص شود باردار بوده است. در این موارد بعد از یک هفته از این موضوع یا یک هفته بعد از تاخیر در پریود با تست بیبی چک یا آزمایش خون می توان از بارداری یا عدم بارداری اطمینان حاصل کرد.

علایمی مثل تهوع صبحگاهی یا ویار حاملگی حدود یکماه تا یکماه و نیم بعد از بارداری آغاز می شود و علامت مشخصه یا مهمی برای بارداری محسوب نمی شود. برخی از دوستان دل درد یا بزرگی شکم را نشانه بارداری می دانند در حالیکه این علایم نیز ماهها بعد از بارداری ایجاد می شود و نمی تواند نشانه اولیه بارداری محسوب شود.

سه شنبه 13 تير 1391برچسب:, :: 15:2 :: نويسنده : فرشته
 

17 دانستنی جنسی از مردان


اگر دختری در سنین ازدواج هستید، بهتر است مردان را بهتر بشناسید … شناخت روحیه مردان نه تنها مشکلات زوجین را کم می کند بلکه باعث برقراری رابطه بهتر بین آنها می شود. روانشناسانی که نقش جنسیت را در برقراری ارتباط مطالعه می کنند، این ۱۷ نکته را در مورد شناخت مردان با اهمیت می دانند.

۱- مردان در مورد احساسشان صحبت می کنند

مردان ترجیح می دهند در مورد احساساتشان غیرمستقیم صحبت کنند. پس از همسرتان بخواهید برنامه اش را برای تعطیلات آخر هفته بگوید یا اینکه فکر و تصور خود را در مورد شما و اولین باری که شما را ملاقات کرده است، بیان کند. پاسخ او روشن می کند احساسش چیست و اینگونه خود را به شما نزدیک تر می بیند.

۲- مردان با کارهایشان دوست داشتن را بیان می کنند

بیشتر مردان ترجیح می دهند احساسات و حس دوست داشتن را با انجام برخی کارها بیان کنند، مثلا وقتی وسایل خراب خانه را تعمیر یا حیاط را تمیز می کنند یا سطل زباله را بیرون می برند، دوست داشتن خود را نشان می دهند. حتی خرید کردن برای خانه و زیباسازی محیط آن هم بیانگر این است که شما را دوست دارد.

۳ -مردان ازدواج را جدی می گیرند

مردان معمولا از ابراز سریع نظر خود واهمه دارند. شواهد نشان می دهد آنها ازدواج را بیشتر جدی می گیرند ولی ممکن است مدت طولانی تری طول بکشد تا احساس خود را بیان کنند زیرا می خواهند مطمئن شوند کاری که انجام می دهند، درست است. نتایج یک بررسی روی مردان متاهل نشان داد وقتی مردی با اطمینان کامل تصمیم به ازدواج می گیرد، همه جوانب را بررسی کرده و بیشتر معیارها را مطابق میل خود می بیند. ۹۰ درصد مردان می گویند اگر قرار باشد دوباره ازدواج کنند، با همین همسرشان ازدواج خواهند کرد.

۴ -او یک شنونده واقعی است

بیشتر ما خانم ها وقتی حرف های دیگران را گوش می کنیم معمولا با حرکات اشاره و بدن و گفتن کلماتی مثل بله یا نه یا می دانم به آنها نشان می دهیم به حرف هایشان گوش می دهیم. این اشاره ها، بخشی از نظر و درک ما را به فردی که در حال صحبت است، منتقل می کند اما این در مورد مردان صدق نمی کند. وقتی که با همسر خود صحبت می کنید و چیزی نمی گوید یا حرکتی از او نمی بینید، به معنی آن نیست که گوش نمی دهد بلکه ترجیح می دهد ساکت باشد و درمورد آنچه شما می گویید، فکر کند.

۵ -مردان بیشتر عمل می کنند

مردان روابطشان را با عمل تقویت می کنند، نه احساس. بسیاری از مردان، با انجام فعالیت هایی مانند ورزش و پیاده روی همراه همسرشان و رابطه زناشویی سعی می کنند به همسرشان نزدیک تر شوند.

۶ -مردان زمانی را برای خود می خواهند

اگرچه مردان سعی می کنند در بسیاری از فعالیت های خانواده مشارکت کنند اما همه آنها نیاز دارند زمانی مخصوص خود داشته باشند. زمانی که تنها در گوشه ای بنشینند و تفکر کنند. اگر چه مردان از انجام بازی شطرنج، باغبانی یا رفتن به باشگاه ورزشی لذت می برند اما مثل همه، گاهی دوست دارند کسی در کنارشان نباشد و به تنهایی به کارهای مورد علاقه شان بپردازند. وقتی هر یک از زوجین زمان و مکانی را برای تنهایی داشته باشند، بیشتر به هم علاقه مند خواهند شد.

۷ -مردان مثل پدرانشان عمل می کنند

اگر می خواهید بدانید مردی که قصد دارید با او ازدواج کنید چگونه مردی است و چه رفتاری دارد، به رفتارهای پدرش نگاه کنید. مردان نقش خود و رابطه با همسرشان را از پدرشان می آموزند. اگر می خواهید بدانید که چگونه با شما رفتار خواهد کرد، ببینید پدرش چه رفتاری با مادرش دارد.

۸ -مردان زبان بدن را نمی دانند

مردان کمتر درمورد زبان اشاره و حرکات بدن می دانند و تغییر لحن صدا و حرکات صورت برای آنها کمتر مفهوم دارد. همچنین ممکن است دیرتر ناراحتی زنان را که در چهره شان نمایان است یا پیام های اشاره ای و لحن صدا را تشخیص دهند، بنابراین اگر می خواهید مطمئن شوید پیام را دریافت کرده اند مستقیما آن را بیان کنید.

۹ -واکنش مردان سریع تر است

زنان در واکنش نشان دادن به برخی امور و کارها دیرتر از مردان عمل می کنند و مدت طولانی تری برای بیان واکنش و تفکر نیاز دارند. حتی ممکن است در مقابل مردان بیشتر احساس اضطراب و استرس داشته باشند اما مردان در مقابل حوادث واکنش سریع تری نشان می دهند بنابراین وقتی هنوز می خواهید درمورد مباحث شب گذشته صحبت کنید، ممکن است همسرتان آن را از یاد برده باشد.

۱۰ -مردان به قدردانی واکنش نشان می دهند

قدردانی از همسر می تواند تفاوت زیادی در رفتارهای آنها و روابطشان ایجاد کند. مطالعه ها نشان می دهد وقتی از زحمات مردان قدردانی و به آنها ارزش گذاشته می شود، بیشتر سعی می کنند در انجام کارهای خانه و مراقبت از کودک خود را درگیر کنند و خود را تکیه گاه خواهند دانست.

۱۱ -رابطه زناشویی برای مردان بسیار مهم است

برای بسیاری از مردان، رابطه زناشویی بسیار مهم است در حالی که برای زنان این طور نیست. برای مردان صمیمیت در روابط زناشویی بسیار رضایت بخش تر از خود رابطه زناشویی است.

۱۲- مردان دوست دارند زنان اول شروع کنند

بسیاری از مردان دوست دارند همسر آنها شروع کننده رابطه زناشویی و مشتاق این رابطه باشد بنابراین از ابراز عشق به همسر خود خجالت نکشید و اجازه دهید که بداند شما خواهان رابطه زناشویی هستید. شروع رابطه زناشویی از سوی زن می تواند باعث رضایتمندی بیشتر زوجین شود.

۱۳٫ مردان همیشه مشتاق نیستند

مردان برخلاف تصور زنان همیشه حوصله رابطه زناشویی را ندارند. مردان هم مانند زنان دچار استرس می شوند. استرس شغلی، خانوادگی و پرداختن صورتحساب ها از بزرگ ترین عوامل کاهش دهنده میل جنسی در مردان هستند. وقتی یک مرد یک بار برای رابطه زناشویی تمایل ندارد، به معنی آن نیست که برای همیشه میل و علاقه اش را به شما از دست داده است. او فقط در آن لحظه تمایلی به برقراری روابط زناشویی ندارد.

 

۱۴ -مردان زیاد به روابط زناشویی فکر می کنند

بیشتر مردان زیر ۶۰ سال حداقل یک بار در روز به روابط زناشویی فکر می کنند در حالی که فقط یک چهارم زنان یک بار در روز به این موضوع فکر می کنند. همچنین مردان ۲ برابر زنان درمورد روابط زناشویی رویاپردازی می کنند و جالب است که رویاهای آنها بسیار متفاوت از عملشان است. مردان درمورد روابط زناشویی نسبت به آنچه زنان فکر می کنند، جدی نیستند و تصورات آنها شبیه آنچه انجام می دهند، نیست.

۱۵ -مردان، لذت بردن همسر خود را دوست دارند

خوشحالی و شادابی یک زن برای همسرش بسیار بااهمیت است. یک مرد تا زمانی که همسرش درمورد احساسش صحبت نکند از آن باخبر نمی شود، بنابراین بهتر است احساسات و خواسته هایتان را بیان کنید. خواسته خود را صریحا بگویید، زیرا مردان طفره رفتن را دوست ندارند. اگر خواسته خود را واضح بیان کنید، نه تنها گوش می کند، بلکه از خشنود شدن شما احساس خوبی خواهد داشت.

۱۶ -مردان درمورد ظاهر خود دچار اضطراب می شوند

بسیاری از مردان در برخی موقعیت ها دچار اضطراب می شوند، مخصوصا وقتی سنشان افزایش پیدا می کند. یک مرد ممکن است در مورد جسم و توانایی های خود نگران شود. اگر می توانید، به او کمک کنید تا روش های آرام سازی را یاد بگیرد و مطمئنش کنید هنوز هم او را مانند قبل دوست دارید، در این صورت کمتر در روابط زناشویی دچار استرس می شود.

۱۷ -مردان نیاز دارند دوست داشته شوند

اگر یک مرد احساس کند از سوی همسر مورد بی محبتی قرار گرفته، ممکن است به فرد دیگری متمایل شود تا رضایت او را جلب کند. برای پرهیز از این موضوع زنان باید نیازهای عاطفی همسر خود را درک کنند و برای رفع نیازهای وی بکوشند.


دو شنبه 12 تير 1391برچسب:, :: 16:56 :: نويسنده : فرشته


[تصویر:  cdim7v1kmz176rdaiwc1.jpg]

ازدواج خوب است اما نه هر ازدواجی. به بیان دیگر می توان گفت ازدواج با بعضی ها گران تمام می شود. این مطلب نگاهی می اندازد به ۱۲ گروه از مردانی که ازدواج با آنها برای زنان گران تمام می شود ...

1 - هوسبازها

مردان هوسباز، امروز عاشق هستند و فردا فارغ! آنها خودشان هم نمی دانند دنبال چه هستند. این افراد عاشق عاشق شدن هستند نه دنبال تشکیل زندگی واقعی. آنها برای جذب طرف مقابل، وعده وعیدهای زیادی می دهند. برخی از این مردان در یک زمان، با چند نفر در ارتباط هستند و برخی دیگر بعد از ازدواج، با فرد دیگری رابطه برقرار می کنند. معمولا اگر رابطه این مردان به ازدواج هم ختم شود، احساس رضایت نمی کنند.

2 - هفت خط ها

چنین مردانی سر و ته هر چیزی را با زبان بازی هم می آورند. معمولا هم به دنبال دختران ثروتمند هستند. معمولا به کارهای خلاف قانون دست می زنند و دنبال کارهای شرافتمندانه نیستند. آنها هنگام گردش یا مسافرت، خرج را با زیرکی به گردن دیگری می اندازند.

3 - افراد معتاد و دائم الخمر

اعتیاد چه به موادمخدر باشد چه به مواد محرک یا قمار، اعتیاد است. معمولا مردان قمارباز، همیشه طلبکارند و می خواهند همه چیز را بدون زحمت به دست آورند. حتی فکر می کنند بالاخره روزی شانس می آورند و در بازی قمار برنده خواهند شد. گرچه آنها همیشه قول می دهند این رفتار را ترک کنند، اما نمی توان خیلی روی قولشان حساب کرد. آنها معمولا یا بسیار بی خیالند یا پرخاشگر. افراد معتاد و دائم الخمر ثبات رفتاری ندارند و با این توجیه که در حال خود نیستند، رفتارهای بدشان را رفع و رجوع می کنند. نداشتن ثبات شخصیت، یکی از عواملی است که می تواند در فروپاشی زندگی نقش داشته باشد.

4 - بیکارها و لاف زن ها

مردانی که این خصوصیت رفتاری را دارند، دائم از این شاخه به آن شاخه می پرند. در هیچ کاری نمی مانند و پشتکار ندارند ولی به شدت از خودشان، کارهایشان و توانایی هایشان داد سخن سر می دهند. در واقع این افراد همه کاره و هیچ کاره اند.

5 - دمدمی مزاج و بی اراده

چنین مردانی حتی توانایی اداره یک زندگی ساده را ندارند، « بله قربان گو » هستند و نمی توان به عنوان تکیه گاه به آنها تکیه کرد. معمولا افرادی که از نظر شخصیتی به بلوغ کامل نرسیده اند یا بی اراده هستند و اعتمادبه نفس پایینی دارند، بیشتر مستعد مصرف الکل و استعمال مواد مخدر هستند. درحالی که یکی از شرایط ازدواج، این است که مرد توانایی مدیریت زندگی زناشویی و مسوولیت پذیری داشته باشد.

6 - مردان وابسته

این مردان به جای مشورت گرفتن از دیگران، فقط دنبال پیروی بی چون و چرا از نظر دیگران هستند، مخصوصا پدر و مادرشان. از خودشان استقلال رای ندارند و اعتمادبه نفسشان پایین است. عمل نکردن به وعده ها و گفته ها و اضطراب از دیگر ویژگی های رفتاری این مردان است.

7 - مردان خسیس

آنها همیشه به این فکرند که چطور می توانند کمتر خرج کنند. مردان خسیس با این تصور که مقتصد بودن خوب است و نباید بی دلیل و بی چون و چرا پول خرج کرد، از آنچه ذخیره و پس انداز کرده اند، لذت نمی برند و استفاده بهینه نمی کنند. این منطق که به فکر فردا، روز مبادا و آینده بچه ها هستیم، درست نیست.

8 - مردان کسل کننده

مردان کسل کننده، نه اهل تفریح و گردش هستند نه مهمانی و معاشرت. آنها نه خودشان اهل بگو و بخند هستند و نه به شما اجازه خندیدن می دهند. مردانی که چنین خصوصیت رفتاری ای دارند، نه عصبانی اند، نه پرتحرک و سرزنده. آنها به هر فعالیتی بدبین هستند؛ از ورزش و رفتن به سینما و پارک گرفته تا گردش و مهمانی و مسافرت. درواقع آنها اهل هیچ چیز نیستند.

9 - رنجورنماها

مردانی که با انجام هر کاری احساس رنجش خاطر و دایم ناله می کنند، آنها از همه چیز شکایت و همیشه احساس بیماری و ناخوشی دارند. معمولا مرتب سرکار نمی روند و بیشتر هدفشان از ازدواج، به دست آوردن فردی با خصوصیات اخلاقی مادرشان است. در واقع آنها به دنبال مادر دارشدن هستند تا زن گرفتن! بیشتر این افراد، وقت خود را صرف ایستادن جلوی آینه می کنند یا اینکه ولو می شوند و به حد افراطی دنبال دارو و درمان هستند.

10 - بدبین ها

افراد بدبین و مبتلا به پارانویید، به همه چیز شک دارند، مخصوصا در مورد مسایل ناموسی و اقتصادی. آنها طوری طرف مقابل را بازخواست و مواخذه می کنند که به نوعی بی حرمتی و بی احترامی تلقی می شود ولی معمولا به طرف مقابلشان می گویند: «به تو اعتماد دارم اما به جامعه نه!» این مردان با گوش کردن به اخبار حوادث، مدام در پی شنیدن اخباری درباره خیانت و... هستند.

11 - سلطه جوها

مردان سلطه جو انتظار دارند هر چه می گویند، طرف مقابلشان اطاعت کند. خوی آنها زورگویی و سلطه جویی است. بیشتر هم با پرخاشگری کارشان را پیش می برند. مدام دنبال گرفتن تایید از شریک زندگی شان هستند و برای او تعیین تکلیف و از کارش انتقاد می کنند تا جایی که احساس بی ارزشی کند و به مرور زمان اعتمادبه نفسش را از دست دهد.

12 - گرفتارها

افرادی که غرق کارند قبلا با کار و حرفه خود ازدواج کرده اند. درحقیقت ازدواج با این افراد، ازدواج دوم محسوب می شود. شاید با ازدواج با چنین مردانی، در ابتدا از اینکه همسر آینده تان فقط درگیر کار است یا اینکه وقتش را به بطالت نمی گذراند، احساس خوبی داشته باشید ولی همسرتان حتی با دستیابی به پول، شهرت و موقعیت هم در کنارتان نخواهد بود و همیشه نبودش را احساس خواهید کرد. این افراد همیشه دلمشغولی کارشان را دارند، حتی در سفر و ماه عسل. فکر و روان آنها کنار همسرشان نیست و اصلا توجهی به او ندارند.


 

چه ازدواج کرده باشید، چه نکرده باشید، باید این را بخوانید
 

وقتی آن شب از سر کار به خانه برگشتم، همسرم داشت غذا را آماده می‌کرد، دست او را گرفتم و گفتم، باید چیزی را به تو بگویم. او نشست و به آرامی مشغول غذا خوردن شد. غم و ناراحتی توی چشمانش را خوب می‌دیدم.

یکدفعه نفهمیدم چطور دهانم را باز کردم. اما باید به او می‌گفتم که در ذهنم چه می‌گذرد. من طلاق می‌خواستم. به آرامی موضوع را مطرح کردم. به نظر نمی‌رسید که از حرفهایم ناراحت شده باشد، فقط به نرمی پرسید، چرا؟

از جواب دادن به سوالش سر باز زدم. این باعث شد عصبانی شود. ظرف غذایش را به کناری پرت کرد و سرم داد کشید، تو مرد نیستی! آن شب، دیگر اصلاً با هم حرف نزدیم. او گریه می‌کرد. می‌دانم دوست داشت بداند که چه بر سر زندگی‌اش آمده است. اما واقعاً نمی‌توانستم جواب قانع‌کننده‌ای به او بدهم. من دیگر دوستش نداشتم، فقط دلم برایش می‌سوخت.

با یک احساس گناه و عذاب وجدان عمیق، برگه طلاق را آماده کردم که در آن قید شده بود می‌تواند خانه، ماشین، و 30% از سهم کارخانه‌ام را بردارد. نگاهی به برگه‌ها انداخت و آن را ریز ریز پاره کرد. زنی که 10 سال زندگیش را با من گذرانده بود برایم به غریبه‌ای تبدیل شده بود. از اینکه وقت و انرژیش را برای من به هدر داده بود متاسف بودم اما واقعاً نمی‌توانستم به آن زندگی برگردم چون عاشق یک نفر دیگر شده بودم. آخر بلند بلند جلوی من گریه سر داد و این دقیقاً همان چیزی بود که انتظار داشتم ببینم. برای من گریه او نوعی رهایی بود. فکر طلاق که هفته‌ها بود ذهن من را به خود مشغول کرده بود، الان محکم‌تر و واضح‌تر شده بود.

روز بعد خیلی دیر به خانه برگشتم و دیدم که پشت میز نشسته و چیزی می‌نویسد. شام نخورده بودم اما مستقیم رفتم بخوابم و خیلی زود خوابم برد چون واقعاً بعد از گذراندن یک روز لذت بخش با معشوقه جدیدم خسته بودم. وقتی بیدار شدم، هنوز پشت میز مشغول نوشتن بود. توجهی نکردم و دوباره به خواب رفتم.
صبح روز بعد او شرایط طلاق خود را نوشته بود: هیچ چیزی از من نمی‌خواست و فقط یک ماه فرصت قبل از طلاق خواسته بود. او درخواست کرده بود که در آن یک ماه هر دوی ما تلاش کنیم یک زندگی نرمال داشته باشیم. دلایل او ساده بود: وقت امتحانات پسرمان بود و او نمی‌خواست که فکر او بخاطر مشکلات ما مغشوش شود.

برای من قابل قبول بود. اما یک چیز دیگر هم خواسته بود. او از من خواسته بود زمانی که او را در روز عروسی وارد اتاقمان کردم به یاد آورم. از من خواسته بود که در آن یک ماه هر روز او را بغل کرده و از اتاقمان به سمت در ورودی ببرم. فکر می‌کردم که دیوانه شده است. اما برای اینکه روزهای آخر با هم بودنمان قابل‌تحمل‌تر باشد، درخواست عجیبش را قبول کردم.

درمورد شرایط طلاق همسرم با معشوقه‌ام حرف زدم. بلند بلند خندید و گفت که خیلی عجیب است. و بعد با خنده و استهزا گفت که هر حقه‌ای هم که سوار کند باید بالاخره این طلاق را بپذیرد.

از زمانیکه طلاق را به طور علنی عنوان کرده بودم من و همسرم هیچ تماس جسمی با هم نداشتیم. وقتی روز اول او را بغل کردم تا از اتاق بیرون بیاورم هر دوی ما احساس خامی و تازه‌کاری داشتیم. پسرم به پشتم زد و گفت اوه بابا رو ببین مامان رو بغل کرده. اول او را از اتاق به نشیمن آورده و بعد از آنجا به سمت در ورودی بردم. حدود 10 متر او را در آغوشم داشتم. کمی ناراحت بودم. او را بیرون در خانه گذاشتم و او رفت که منتظر اتوبوس شود که به سر کار برود. من هم به تنهایی سوار ماشین شده و به سمت شرکت حرکت کردم.

در روز دوم هر دوی ما برخورد راحت‌تری داشتیم. به سینه من تکیه داد. می‌توانستم بوی عطری که به پیراهنش زده بود را حس کنم. فهمیدم که خیلی وقت است خوب به همسرم نگاه نکرده‌ام. فهمیدم که دیگر مثل قبل جوان نیست. چروک‌های ریزی روی صورتش افتاده بود و موهایش کمی سفید شده بود. یک دقیقه با خودم فکر کردم که من برای این زن چه کار کرده‌ام.

در روز چهارم وقتی او را بغل کرده و بلند کردم، احساس کردم حس صمیمیت بینمان برگشته است. این آن زنی بود که 10 سال زندگی خود را صرف من کرده بود. در روز پنجم و ششم فهمیدم که حس صمیمیت بینمان در حال رشد است. چیزی از این موضوع به معشوقه‌ام نگفتم. هر چه روزها جلوتر می‌رفتند، بغل کردن او برایم راحت‌تر می‌شد. این تمرین روزانه قوی‌ترم کرده بود!

یک روز داشت انتخاب می‌کرد چه لباسی تن کند. چند پیراهن را امتحان کرد اما لباس مناسبی پیدا نکرد. آه کشید و گفت که همه لباس‌هایم گشاد شده‌اند. یکدفعه فهمیدم که چقدر لاغر شده است، به همین خاطر بود که می‌توانستم اینقدر راحت‌تر بلندش کنم.

یکدفعه ضربه به من وارد شد. بخاطر همه این درد و غصه‌هاست که اینطور شده است. ناخودآگاه به سمتش رفته و سرش را لمس کردم.

همان لحظه پسرم وارد اتاق شد و گفت که بابا وقتش است که مامان را بغل کنی و بیرون بیاوری. برای او دیدن اینکه پدرش مادرش را بغل کرده و بیرون ببرد بخش مهمی از زندگیش شده بود. همسرم به پسرمان اشاره کرد که نزدیکتر شود و او را محکم در آغوش گرفت. صورتم را برگرداندم تا نگاه نکنم چون می‌ترسیدم در این لحظه آخر نظرم را تغییر دهم. بعد او را در آغوش گرفته و بلند کردم و از اتاق خواب بیرون آورده و به سمت در بردم. دستانش را خیلی طبیعی و نرم دور گردنم انداخته بود. من هم او را محکم در آغوش داشتم. درست مثل روز عروسیمان.

اما وزن سبک‌تر او باعث ناراحتیم شد. در روز آخر، وقتی او را در آغوشم گرفتم به سختی می‌توانستم یک قدم بردارم. پسرم به مدرسه رفته بود. محکم بغلش کردن و گفتم، واقعاً نفهمیده بودم که زندگیمان صمیمیت کم دارد. سریع سوار ماشین شدم و به سمت شرکت حرکت کردم. وقتی رسیدم حتی در ماشین را هم قفل نکردم. می‌ترسیدم هر تاخیری نظرم را تغییر دهد. از پله‌ها بالا رفتم. معشوقه‌ام که منشی‌ام هم بود در را به رویم باز کرد و به او گفتم که متاسفم، دیگر نمی‌خواهم طلاق بگیرم.

او نگاهی به من انداخت، تعجب کرده بود، دستش را روی پیشانی‌ام گذاشت و گفت تب داری؟ دستش را از روی صورتم کشیدم. گفتم متاسفم. من نمی‌خواهم طلاق بگیرم. زندگی زناشویی من احتمالاً به این دلیل خسته‌کننده شده بود که من و زنم به جزئیات زندگیمان توجهی نداشتیم نه به این دلیل که من دیگر دوستش نداشتم. حالا می‌فهمم دیگر باید تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روی او را در آغوش گرفته و از اتاق خوابمان بیرون بیاورم. معشوقه‌ام احساس می‌کرد که تازه از خواب بیدار شده است. یک سیلی محکم به گوشم زد و بعد در را کوبید و زیر گریه زد. از پله‌ها پایین رفتم و سوار ماشین شدم. سر راه جلوی یک مغازه گل‌فروشی ایستادم و یک سبد گل برای همسرم سفارش دادم. فروشنده پرسید که دوست دارم روی کارت چه بنویسم. لبخند زدم و نوشتم، تا وقتی مرگ ما را از هم جدا کند هر روز صبح بغلت می‌کنم و از اتاق بیروم می‌آورمت.

شب که به خانه رسیدم، با گلها دست‌هایم و لبخندی روی لبهایم پله‌ها را تند تند بالا رفتم و وقتی به خانه رسیدم دیدم همسرم روی تخت افتاده و مرده است! او ماه‌ها بود که با سرطان می‌جنگید و من اینقدر مشغول معشوقه‌ام بودم که این را نفهمیده بودم. او می‌دانست که خیلی زود خواهد مرد و می‌خواست من را از واکنش‌های منفی پسرمان بخاطر طلاق حفظ کند. حالا حداقل در نظر پسرمان من شوهری مهربان بودم.

جزئیات ریز زندگی مهمترین چیزها در روابط ما هستند. خانه، ماشین، دارایی‌ها و سرمایه مهم نیست. اینها فقط محیطی برای خوشبختی فراهم می‌آورد اما خودشان خوشبختی نمی‌آورند.

سعی کنید دوست همسرتان باشید و هر کاری از دستتان برمی‌آید برای تقویت صمیمیت بین خود انجام دهید.

با به اشتراک گذاشتن این داستان شاید بتوانید زندگی زناشویی خیلی‌ها را نجات دهید!

جمعه 2 تير 1391برچسب:, :: 12:18 :: نويسنده : فرشته

 
شاید باور نکنید اما شما همیشه یک پزشک همراه خود دارید که آماده پاسخ به نیازهای پزشکی‌تان است. این پزشک، روان شماست. 5 توصیه عجیب زیر را بخوانید تا باورتان شود.

1. آلرژی دارید؟ بخندید!

وقتی دچار آلرژی می‌شوید، سعی کنید خود را در موقعیت‌ خندیدن قرار دهید. شرکت‌کنندگان در تحقیقی که از سوی محققان ژاپنی انجام شده بود زمانی‌ که به تماشای یک فیلم خنده‌دار نشسته بودند کمتر دچار حساسیت‌ می‌شدند اما همین افراد زمانی ‌که به تماشای یک فیلم جدی نشستند، پیاپی عسطه می‌کردند. خنده موجب عملکرد سریع سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما می‌شود و سبب می‌شود فرد کمتر دچار حساسیت شود.

2. بدنتان زخم است؟ خوش‌اخلاق باشید!

خوش‌رفتاری موجب می‌شود که زخم‌های بدنتان زودتر بهبود یابد. دکتر جانیت کیکلت، استاد روانپزشکی دانشگاه اوهایو معتقد است که رفتار خصمانه و خشونت‌آمیز، روند بهبود زخم‌ها و کبودشدگی‌ها را افزایش می‌دهد. اما خوش‌رفتاری و مثبت اندیشی موجب می‌شود که میزان واسطه شیمیایی سایتوکین در بدن افزایش یابد. سایتوکین موجب می‌شود که سلول‌هایی که برای ترمیم زخم یا هر نقطه آسیب‌دیده بدن نیاز هستند، در نواحی اطراف زخم، زود‌تر تکثیر شوند. بنابراین سعی کنید شاداب و سرحال باشید. دوستانتان را با یک دعوت برای شام یا ناهار غافلگیر کنید. به دیدن اقوام و خویشان‌تان بروید و سعی کنید به مردم کمک کنید. خواهید دید که در مدت کوتاهی خوب می‌شوید.

3. بیمارید؟ خوش‌بین باشید!

کنار گذاشتن بدبینی گاهی بیماری‌ شما را تا حد بسیاری بهبود می‌بخشد. نتایج تحقیقات نشان داده است افرادی که در تست‌های خوش‌بینی نمره خوبی گرفته‌اند 55 درصد کمتر از افرادی که همیشه احساس شکست و ناامیدی می‌کنند در معرض خطر مرگ به خاطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بنابراین سعی کنید در هر هفته فهرستی از افرادی که سپاس‌گزارشان هستید مانند دوستان، اقوام و... تهیه کنید. همچنین سعی کنید از ناراحتی و ناامیدی در خصوص نداشتن چیزهایی که هنوز به آنها دست‌ نیافته‌اید، خودداری کنید. تمرکز بر حس سپاس‌گزاری موجب می‌شود که نگاه مثبتی به زندگی داشته باشید.

4. دنبال تناسب‌اندامید؟ تصویرسازی کنید!

در ذهن خود تصویری از ورزش‌ها و نرمش‌ها را تداعی کنید تا روند بهبودتان سریع‌تر شود. دانشمندان دانشگاه کلیولند آمریکا معتقدند که تنها ساختن تصویری ذهنی از بلند کردن وزنه و یا وزنه‌برداری موجب می‌‌شود که ماهیچه‌های قوی‌تر داشته باشید و روند بهبودتان سریع‌تر شود. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه کلیولند مشخص شد مردانی که تنها در ذهن خود تصویری از ورزش و وزنه‌زدن برای عضله دوسربازو ساخته‌اند حجم ماهیچه‌ای آنها بدون اینکه حتی یک کیلوگرم وزنه زده باشند به اندازه 13 درصد افزایش یافته است. بنابراین هر روز برای 15 دقیقه در ذهن خود تصور کنید که ماهیچه آسیب‌دیده‌تان را نرمش می‌دهید. تمام جزییات ورزش را در ذهن خود تصویر کنید. هر فشاری را که به ماهیچه‌تان وارد می‌شود، در ذهن تصویر کنید. انبساط و انقباض ماهیچه‌تان را هم همین‌طور. این‌کار را انجام دهید و تاثیر آن را ببینید.

5. کارتان حساس است؟ موسیقی گوش کنید!

وقتی در جاده در حال رانندگی هستید و چشمان‌تان از فرط خستگی قرمز می‌شود، رادیوی اتومبیل‌تان را روشن می‌کنید. محققان ژاپنی معتقدند موسیقی گوش کردن زمانی‌که در حال انجام کارهای روزانه‌تان هستید، موجب می‌شود کمتر احساس خستگی کنید و کارتان را دقیق‌تر و با حوصله بیشتری انجام دهید.
موسیقی موجب می‌‌شود بدنتان به درخواست‌های استراحتی که از مغز صادر می‌شود، پاسخ دهد. همچنین موسیقی برخی احساسات بی‌حاصل و خستگی آفرین را در نطفه خفه می‌کند و موجب می‌شود بر سختی کارتان غلبه کنید. بنابراین هنگامی‌که فردای یک شب شلوغ و پر از مهمان در آشپزخانه مشغول شستشوی ظرف‌ها هستید ضبط‌صوت خانه خود را روشن کنید و با فراغ بال به کارتان ادامه دهید.
 
چهار شنبه 31 خرداد 1391برچسب:, :: 21:26 :: نويسنده : فرشته


 

با ویتامین D چربی بسوزانید + ویژگی های مهم این ویتامین

آیا یك برنامه غذایی عادی و روزمره می‌تواند پادزهری برای مشكل اضافه وزن در سراسر جهان باشد؟ با كمك ویتامین‌D می‌توان به این هدف دست یافت

2 سال قبل در دانشگاه «مینه سوتا» دكتر «شالمار‌سیبلی» در حال آزمایش این فرضیه بوده كه چطور كاهش كالری می‌تواند روی مسیرهای هورمونی تاثیرگذار باشد. تحقیقات او نشان داد، در افرادی كه در ابتدای مطالعه سطح ویتامین D آن‌ها كافی بوده بیشتر از افراد با سطح پایین ویتامین D وزن كم كرده‌اند؛ این در شرایطی بود كه مقدار كالری دریافتی هر 2 دسته یكسان بوده است. در واقع حتی یك افزایش ناچیز در پیش سازهای ویتامین D باعث شده بود شركت‌كنندگان در مطالعه 200 گرم بیشتر چربی بسوزانند.

پرسش اینجاست كه ویژگی مهم ویتامین D چیست؟ آیا نور خورشید و شیر ویتامین D دارند؟

شاید ندانید كه بسیاری از مردم دچار كمبود ویتامین D هستند بدون این‌كه خودشان از این مسئله اطلاع داشته باشند. واقعیت این است كه كمبود ویتامین D یكی از شایع‌ترین كمبودهایی است كه در بدن انسان ناشناخته باقی می‌ماند. این كمبود روی تمام سلول‌های بدن تاثیر منفی دارد از جمله روی سلول‌های چربی.


نکته : تركیب امگا3 و ویتامین D باعث كاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. سعی كنید ماهی‌های غیرپرورشی و وحشی را انتخاب كنید چون تا 25 درصد بیشتر ویتامین D دارند


آیا كمبود ویتامین D دارید؟
اگر هر یك از علائمی كه در مطلب می‌آید در مورد شما صدق می‌كند ممكن است دچار كمبود ویتامین D باشید. برای اطمینان از پزشك خود بخواهید در یك آزمایش مقدار 25-هیدروكسی ویتامین D را درخواست كند. این مقدار باید در هر میلی لیتر بیشتر از 40 نانوگرم باشد.

میانسال یا مسن هستید
هر چه سن بالاتر باشد ساخت ویتامین D برای پوست سخت‌تر است. در مطالعه دانشگاه بوستون 36 درصد از مردان و زنان زیر 30 سال كمبود ویتامین D داشتند اما این رقم در مورد افراد بالای 50 سال بیش از 42‌درصد بود.

پوست شما تیره است
رنگدانه ملانین در پوست شما به منزله یك ضدآفتاب طبیعی عمل كرده و جلوی اثرات مخرب اشعه ماورای بنفش را می‌گیرد. هر چه پوست شما تیره‌تر باشد مقدار این SPF طبیعی بیشتر بوده و پوست برای ساخت ویتامین D كار دشوارتری را پیش رو خواهد داشت.
BMI شما بالای 30 است
چاق بودن نیاز شما به ویتامین D را 2 تا 5 برابر افزایش می‌دهد. اگر مقدار ایندكس بالای 30 باشد آن وقت احتمال كمبود ویتامین D در مورد شما بسیار بالا خواهد بود. بنابراین سعی كنید بیشتر از غذاهای حاوی ویتامین D استفاده كنید.


فراتر از یك ویتامین
یكی از دلایلی كه ویتامین D به‌مدت طولانی مورد توجه محققان بوده این است كه این ماده صرفا یك ویتامین نیست بلكه یك هورمون نیز هست. هورمونی كه در بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیك بدن نقشی اساسی بر عهده دارد. به گفته محققان طی 20 سال گذشته گیرنده‌های ویتامین D در 40 بافت مختلف بدن كشف شده است از جمله در قلب، لوزالمعده، عضلات، سلول‌های سیستم ایمنی و مغز. در واقع كشف گیرنده‌های ویتامین D در سلول‌های روده به سال 1969 باز می‌گردد. بنابراین باید به ویتامین D نگاهی فراتر از یك ویتامین صرف داشت، مثلا مقدار كافی از ویتامین D می‌تواند معادل ورزش در كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مؤثر باشد. در مورد فشار خون ویتامین D می‌تواند باعث كاهش آن بیماری شود.

تحقیقات نشان داده، ویتامین D در مقابله با دیابت نیز موثر است. حالا به این سیاهه، كاهش خطر زوال عقل، مقابله با برخی انواع سرطان(مثل سرطان پروستات) و پیشگیری از سرماخوردگی را هم اضافه كنید. بنابراین جای تعجب ندارد اگر بگوییم ویتامین D می‌تواند پادزهری برای بسیاری از سموم باشد از جمله برای چاقی. حال با برخی از تاثیرات ویتامین D بیشتر آشنا می‌شویم.


1. كمتر می‌خورید، سیرتر می‌مانید
وقتی سطح ویتامین D بدن شما كافی باشد، بدن مقدار لپتین بیشتری آزاد خواهد كرد. لپتین هورمونی است كه حامل این پیام به مغز است: تو سیر شده‌ای، دیگر نخور. از سوی دیگر كمبود ویتامین D به معنی لپتین كمتر و افزایش هر چه بیشتر دور كمر است. نتایج تحقیقات دانشمندان استرالیایی نشان داده اشتهای افرادی كه موقع صبحانه مقدار زیادی ویتامین D و كلسیم می‌خورند به‌مدت 24 ساعت كاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین كمبود ویتامین D باعث مقاومت نسبت به انسولین شده كه نتیجه آن پرخوری و اضافه وزن است.

2. چربی كمتری ذخیره خواهید كرد
وقتی مقدار ویتامین D در خون شما كافی باشد، عملكرد سلول‌های چربی برای ذخیره چربی كندتر خواهد شد اما وقتی مقدار ویتامین D كم باشد سطح هورمون پاراتیروئید و كلسیترول افزایش یافته كه عواقب خوشایندی دربر ندارد. سطح بالای این هورمون‌ها بدن شما را تشویق می‌كند تا به‌جای سوزاندن چربی آن را ذخیره كند. نتایج تحقیقات دانشمندان نروژی نشان داده سطح بالای هورمون پاراتیروئید یك خطر بالقوه برای اضافه وزن به‌خصوص در مردان بالای 40 سال است.

3. شما چربی شكمی بیشتری خواهید سوزاند
ویتامین D به شما كمك می‌كند تا در سراسر بدن چربی بسوزانید ولی این ماده در كاهش مقدار چربی‌های شكم از بقیه مناطق موثرتر است. نتایج مطالعات صورت گرفته در دانشگاه مینه سوتا نشان داده، ویتامین D اساسا باعث چربی سوزی در ناحیه شكم می‌شود. توضیح این عملكرد این است كه ویتامین D در كنار كلسیم تولید كورتیزول را كاهش می‌دهند؛ كورتیزول هورمون استرس است كه باعث تجمع چربی در شكم می‌شود.

4. هم وزن كم می‌كنی، هم قلبت سلامت می‌ماند
نتیجه مطالعه دیگری نشان می‌دهد، رژیم غذایی غنی از مواد لبنی(یعنی مقدار زیادی كلسیم و ویتامین D) به افراد كمك می‌كند تا 70درصد بیشتر از افرادی كه همین مقدار كالری را از مواد دیگر دریافت كرده‌اند وزن كم كنند. علاوه بر این، مطالعه دیگری كه توسط دانشمندان آلمانی انجام شده نشان می‌دهد، سطح بالای ویتامین D در واقع با تشدید مزایای كاهش وزن، خطرات بیماری‌های قلبی- عروقی را نیز با كاهش مقدار ‌ترگلسیرید كاهش می‌دهد.


با خانواده ویتامین D آشنا شوید:

تخم‌مرغ
تخم‌مرغ مثل ماهی چرب حاوی ویتامین D، امگا3 و پروتئین است. تحقیقات دانشمندان دانشگاه سن لوئیس نشان داده، خوردن تخم‌مرغ موقع صبحانه تا 65 درصد باعث كاهش كالری دریافتی و كاهش كلی اشتها در طول روز می‌شود.

ماهی چرب
ماهی‌های چرب منبع غنی از ویتامین D هستند كه بهترین آن‌ها ماهی سالمون است. علاوه بر این ماهی‌های چرب، سطح بالایی از اسید چرب امگا3 دارند. تركیب امگا3 و ویتامین D باعث كاهش وزن و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود. سعی كنید ماهی‌های غیرپرورشی و وحشی را انتخاب كنید چون تا 25 درصد بیشتر ویتامین D دارند.

لبنیات
اغلب فرآورده‌های شیر غنی از كلسیم و ویتامین D هستند. در همین مطلب توضیح داده‌ایم كه كلسیم به كاهش ذخیره شدن چربی در بدن كمك می‌كند، همچنین لبنیات غنی از اسید آمینه لوسین است كه در تحریك عضله‌سازی و چربی‌سوزی نقشی اساسی بر عهده دارد. به‌دلیل همین تركیب ویتامین D و لوسین است كه منابع لبنی كلسیم، 2 برابر بیشتر از مكمل‌های كلسیم باعث كاهش وزن می‌شود.


مكمل‌های ویتامین
D
خوردن مكمل ایده خوبی است. در واقع برخی از متخصصان مقدار هزار تا 2 هزار واحد ویتامین D را به‌صورت مكمل در كنار یك رژیم غذایی غنی از ویتامین D روزانه پیشنهاد می‌كنند. این فرضیه بیشتر از دید هورمونی مورد حمایت متخصصان است. اگر شما اضافه وزن داشته باشید یعنی BMI شما بالای 25 باشد، به احتمال زیاد به مقدار بیشتری ویتامین D نیاز دارید. چربی بدن ویتامین D را به دام انداخته و مانع استفاده آن در بدن می‌شود. هر چه وزن شما بیشتر باشد مقدار بیشتری ویتامین D به دام افتاده و كمتر وارد جریان خون می‌شود. افراد چاق(با BMI بالای 30) 2 تا 5 برابر بیشتر از افراد لاغر ویتامین D احتیاج دارند. واضح است كه این مقدار ویتامین D باید با نظارت پزشك تجویز شود، چون ممكن است مضر باشد. هنوز متخصصان به‌طور دقیق مشخص نكرده‌اند كه اگر كسی اضافه وزن داشته باشد ولی چاق نباشد چقدر ویتامین D نیاز دارد ولی به گفته پروفسور هالیك این رقم احتمالا چیزی بین 2 تا 4 هزار واحد خواهد بود.

مشكلی كه در مورد خوردن مقدار زیادی قرص حاوی ویتامین D وجود دارد این است كه این فرم مصرف ویتامین D باعث چربی‌سوزی مطلوبی نمی‌شود. منابع غذایی ویتامین D معمولا سایر مواد‌غذایی مفید در كاهش وزن را هم در خود جای داده است.

نور خورشید و ویتامین D
حتما شنیده‌اید كه نور خورشید باعث تولید ویتامین D می‌شود. وقتی نور خورشید به پوست برخورد می‌كند كارخانه تولید ویتامین D در بدن فعال شده و فرمی از این ماده می‌سازد كه تا 2 برابر بیشتر در جریان خون دوام می‌آورد(در مقایسه با ویتامین D مكمل‌ها یا مواد‌غذایی.) تنها مشكل یك بیماری مهلك به نام سرطان پوست است. برای این‌كه در بدن ویتامین D به حد كافی ساخته شود لازم است فرد در اوج شدت نور آفتاب یعنی در ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر بدون ضد‌آفتاب در معرض نور خورشید قرار گیرد اما اگر سرطان را هم كنار بگذاریم مقدار ویتامین D تولید شده در بدن به واسطه تابش نور خورشید بستگی به موقعیت شما دارد. حتی زندگی در شهرهای پرنور نیز تضمینی بر ساخت مقدار كافی ویتامین D نیست چون آلودگی هوا جلوی رسیدن نور كافی به پوست را می‌گیرد.

سه شنبه 30 خرداد 1391برچسب:, :: 23:23 :: نويسنده : فرشته

شایع ترین علت مراجعه زنان به متخصص بیماری های زنان، عفونت های ناحیه واژن و با شیوع کمتر رحم و لوله هاست. این بیماران اغلب به دلیل علائم همراه و گاه تکرار این علائم یا طولانی شدن علائم مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ،  گروهی از این بیماری‌ها مانند سوزاک و سیفلیس و تبخال‌های تناسلی که معمولا عوارض و درمان‌های بیشتری دارند، صرفا از طریق تماس‌های جنسی منتقل می‌شوند اما آنچه مدنظر ماست گروهی از بیماری‌های عفونی هستند که اکثر خانم‌ها در طی زندگی، حداقل یک بار به یکی از آنها دچار شده و عوارض و درمان‌های ساده‌تری دارند. به التهاب و عفونت مجرای تناسلی، واژینیت می‌گویند.

جهت جلوگیری از عفونت تناسلی در زنان به نکات زیر توجه نمایید :

۱ـ پس از ادرار کردن و اجابت مزاج همیشه از سمت جلو به طرف عقب، توصیه بهداشتی برای جلوگیری از عفونت دستگاه تناسلی خانم ها خود را بشویید، این کار از رانده شدن باکتری های انتهای دستگاه گوارش به ناحیه ی تناسلی جلوگیری می کند.
۲ـ در طی روز لباس های زیر با جنس الیاف نخی به تن کنید. از پوشیدن لباس های تنگ مانند شلوار جین، جوارب شلواری و مایو به مدت طولانی اجتناب کنید. لباس های گشاد و راحت به تن کنید و برای شستشوی لباس های زیر خود شوینده های غیرمعطر و ملایم بکار ببرید.
۳ـ کاندوم ها و دیافراگم های از جنس لاتکس و ژل های اسپرم کش در برخی از زنان حساسیت و تحریک ایجاد می کنند، این افراد باید از سایر روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنند. همچنین در حین مقاربت از لغزنده کننده های محلول در آب غیر معطر استفاه کنید.
۴ـ لباس های زیر خود را حداقل هر یک روز در میان عوض کنید.
۵ـ از پودر تالک در اطراف ناحیه ی تناسلی استفاده نکنید، زیرا پودر تالک رطوبت را در خود نگه می دارد.
۶ـ در صورتی که از تامپون در دوران قاعدگی استفاده می کنید، حداکثر آن را هر سه تا چهار ساعت یک بار عوض کنید. پیش از گذاشتن تامپوت دست های خود را کاملاً بشویید. در طی خواب شبانه هیچ گاه از تامپون استفاده نکنید و به جای آن از نوارهای بهداشتی(پد) استفاده کنید.
۷ـ نوار بهداشتی را باید هر چهار تا شش ساعت یک بار(حداکثر هشت ساعت) عوض کرد. پیش از گذاشتن پد نیز دست های خود را با آب و صابون بشویید.
۸ـ از تامپون، نوارهای بهداشتی و دستمال توالت معطر استفاده نکنید.
۹ـ حین استحمام از صابون و شامپوهای غیرمعطر و ملایم استفاده کنید. از وان کف صابون نیز استفاده نکنید.
۱۰ـ همیشه نواحی تناسلی و اطراف آن را خشک و تمیز نگه دارید، رطوبت رشد میکروب ها را سرعت می بخشد.
۱۱ـ بطور منظم سطح خارجی نواحی تناسلی را با آب ولرم شستشو دهید. برای شستن نواحی تناسلی نیازی به استفاده از صابون نیست.
۱۲ـ هنگام شامپو کردن و آب کشیدن موها حین استحمام ، سر خود را به سمت جلو خم کنید تا شامپو با ناحیه ی تناسلی تماس نیابد.
۱۳ـ پس از استحمام با یک حوله ی نرم ناحیه تناسلی را به ملایمت خشک کنید. برای این کار می تواند از سشوار (با درجه ی باد سرد) نیز استفاده کنید.
۱۴ـ پس از استحمام ادرار کنید.
۱۵ـ هیچ گاه ادرار خود را نگه ندارید.
۱۶ـ از دوش مخصوص دستگاه تناسلی استفاده نکنید. چرا که این عمل ترشحات و باکتری های طبیعی و محافظ این ناحیه را می شوید.

دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 16:8 :: نويسنده : فرشته


 

 توصیه های مهم متخصصان برای پوست شما
 

با وجود شکل گرفتن روش‌های فراوان برای زیبایی و تاکیدهای فراوان متخصصان، هنوز هم گاهی اوقات خانم‌ها شب‌ها با آرایش می‌خوابند، از کرم‌های ضد‌آفتاب استفاده نمی‌کنند یا مراجعه سالانه خود به دکتر پوست را فراموش می‌کنند. برای همین ما از متخصصان مجرب پوست درخواست کردیم تا بهترین و مهم‌ترین نصایح و توصیه‌ها را برای داشتن پوستی زیبا، با ما درمیان بگذارند.
توصیه متخصصان برای پوست شما

لوسیون‌ها را در حمام بگذارید

پوست خود را پس از استحمام مرطوب کنید

احتمالا می‌دانید که حمام آب گرم چربی پوست را می‌گیرد. کرم‌های صورت و لوسیون‌های بدن جایگزین‌های بسیار خوبی برای این چربی از دست رفته هستند، البته به شرطی که به درستی آن‌ها را به کار ببریم اما شاید این کار بسیار خسته‌کننده باشد. یک راه حل ساده برای این مسئله وجود دارد، لوسیون بدن خود را در حمام قرار دهید. خواهید دید که پوست ظرف ۱۰ دقیقه پس از بستن دوش و اتمام استحمام، به محض این‌که رطوبت خود را از دست بدهد، استفاده از لوسیون را به شما یادآور خواهد شد. فرانسیسکا فیوسکو، دستیار بالینی متخصص پوست در دانشکده پزشکی ماونت سینای در نیویورک سیتی در این‌باره می‌گوید اگر کمی معطل کنید، رطوبت پوست شما شروع به تبخیر شدن می‌کند. بهتر است لوسیون‌هایی را انتخاب کنید که درپوش پرشی داشته باشند. قوطی‌هایی که در پمپی دارند اجازه می‌دهند آب وارد آن‌ها شود و این امر سبب به‌وجود‌آمدن باکتری‌ها در آن می‌شود.

ضد‌آفتاب به شکل اسپری

هر روز از ضد‌آفتاب استفاده کنید

همه دکترها بر به کارگیری روزانه ضد‌آفتابی با SPF حداقل ٣٠ و تجدید مرتب آن تاکید فراوانی دارند. بزرگ‌ترین چالش موجود این است که کرمی پیدا کنیم که به اندازه کافی محافظ پوست ما باشد و در عین حال احساس نکنیم لایه سنگینی مانند یک پتو روی پوست ما را پوشانده است. بهتر است به‌دنبال کرم‌هایی باشید که روی برچسب آن‌ها عبارت فاقد چربی (Oil Free) یا Sheer درج شده باشد. دکتر رائول هیرش، متخصص پوست در بوستون، می‌گوید به تازگی اسپری‌های مایعی هم به نام Shaka‌Shaka به بازار آمده که قبل از مصرف باید خوب آن را تکان داده و روی پوست اسپری کنیم البته برای برخی افراد این مانند یک بازی سرگرم‌کننده است. دکتر هیرش می‌گوید: «خانم‌هایی که از ضد‌آفتاب‌های معمول خود شکایت دارند، اکنون باید مطمئن شوند که با این اسپری‌ها آیا مقدار ضد‌آفتاب برای‌شان کافی است یا خیر؟»

آخرین کاری که طی روز باید انجام دهید

شب‌ها آرایش خود را پاک کنید

از زمانی که یک بچه دبیرستانی بودیم می‌دانستیم که لوازم آرایش می‌تواند با چربی پوست و آلودگی‌های موجود در هوا ترکیب شده و لایه‌ای از کثیفی را شکل ‌دهد که سبب به‌وجود آمدن جوش شوند طبق گفته زوئی درالئوس، متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه دوک، مواد آرایشی می‌توانند رادیکال‌های آزاد معلق در هوا را روی پوست شما به دام انداخته و آسیب‌های پوستی را به‌وجود آورند. شما یک روز طولانی را با آرایش روی پوست‌تان گذرانده‌اید و حالا که موقع استراحت شماست، فقط چند قدم کوتاه بردارید و خود را به دست‌شویی برسانید. به محض این‌که به خانه رسیدید صورت خود را بشویید و از شر آلودگی‌های سطح پوست خود رها شوید.هایدی والدورف، یک متخصص پوست در دانشکده پزشکی ماونت سینای، به بیماران خود توصیه می‌کند «اگر شب‌ها خیلی خسته هستید و حوصله شستن آرایش خود را ندارید، با یک دستمال آغشته به شیرپاک‌کن به آرامی پوست خود را پاک کنید و به ته مانده آن روی پوست‌تان نیز توجه نکنید زیرا این در واقع به‌عنوان مرطوب‌کننده عمل می‌کند.» پاتریشیا وکسلر، متخصص پوست در مرکز پزشکی ماونت سینای، توصیه می‌کند، صورت خود را با پاک کننده‌های فاقد چربی پاک کنید و همیشه یکی از آن‌ها را در کنار سایر لوازم آرایشی خود داشته باشید. ابتدا با کمی پنبه آغشته به شیرپاک کن آرایش چشم خود را پاک کنید و سپس راحت بخوابید.

عجله نکنید

به برنامه بهبود پوست خودتان اهمیت دهید

انتظار برای رویت نتایج درمان‌های پوستی می‌تواند آزمایش خوبی برای تعیین میزان صبر و شکیبایی شما باشد. دکتر دیوید بنک، متخصص امراض پوستی در دانشگاه کلمبیا و بیمارستان پروتستانی نیویورک، بیان داشت: «یک کرم ضد‌پیری خوب می‌تواند در مدت ۳ هفته تاثیر خود را نشان دهد، پس زود ناامید نشوید. این نکته در مورد روشن کننده‌های پوست و محصولات ضد‌جوش نیز صادق است.» دکتر بنک در ادامه افزود: «اما اگر در طول ۶‌هفته هیچ تغییری حاصل نشد، این محصول دیگر برای پوست شما مفید نخواهد بود و زمان آن است که آن را عوض کنید.»

باشگاه ورزشی تان را به دقت انتخاب کنید

پس از ورزش دوش بگیرید

اجازه ندهید به‌دلیل این‌که ورزش و تمرینات جدیدی را کشف کرده‌اید، پوست‌تان خراب شود. کارین گروسمن، سرپرست امراض پوستی در مرکز پزشکی سنت جان در سانتامونیکای کالیفرنیا، ابراز داشت؛ بسیاری از خانم‌ها برای انجام حرکات نرمشی و ورزش‌های کششی به سالن‌های ورزشی و باشگاه‌هایی می‌روند که اغلب آن‌ها محلی برای دوش گرفتن ندارند. در نتیجه بیشتر افراد که بلافاصله خود را نمی‌شویند، همگی دچار آکنه و حساسیت‌های پوستی می‌شوند. او همچنین تاکید می‌کند، لباس‌هایی که رطوبت را به‌خود جذب می‌کنند بپوشید و حتما پدهای استریدکس سالیسیلک اسید را در ساک ورزشی خود داشته باشید. اگر نمی‌توانید در باشگاه دوش بگیرید پس از اتمام کلاس صورت، پشت و بالاتنه خود را خشک کنید و یک تی‌شرت خشک و تمیز بپوشید. وقتی به خانه رسیدید هم خیلی سریع و بدون معطلی دوش بگیرید.

سالی یک بار

هر سال خال‌های خود را بررسی کنید

سالی یک بار بدن خود را توسط یک متخصص پوست بررسی کنید. این امری ضروری است حتی اگر هر ماه خودتان شخصا این کار را انجام می‌دهید. دکتر وکسلر می‌گوید: «ما همه برآمدگی‌ها و شکاف‌های پوست را بهتر از آنچه خودتان انجام می‌دهید، بررسی می‌کنیم.» برای آسودگی بیشتر زمان معینی را برای آزمایش‌ها و چک‌آپ‌های سالانه خود اعم از تست‌های جسمی، ماموگرافی و معاینات پوستی انتخاب کنید، مثلا قبل از تعطیلات سال نو یا پس از آن یا هنگامی که مدرسه فرزندتان باز شد. وکسلر اظهار داشت: «پیش از خارج شدن از مطب دکتر، برای معاینات سال آینده خود وقت بگیرید و برای یادآوری تاریخ آن را در گوشی تلفن همراه خود ثبت کنیدو از منشی دکتر هم بخواهید که آن را به شما یادآوری کند.»

پوست‌تان را نو کنید

انجام منظم لایه برداری پوست

هووارد سوبل، متخصص بیماری‌های پوستی در بیمارستان لینوکس هیل در نیویورک می‌گوید: «پوست یک نوزاد هر ۱۴ روز یک بار خودبه‌خود دوباره تازه می‌شود اما در ۳۰ سالگی، ۲۸ روز طول می‌کشد تا پوست دوباره نو شود. با توجه به این مدت زمان طولانی، سلول‌های پوست هم خشک می‌شوند و هم درخشندگی خود را از دست می‌دهند. مگر این‌که شما خودتان با روش‌های فیزیکی به وسیله لایه‌برداری فرآیند تازه‌سازی‌ پوست را انجام دهید.»

دکتر فیوسکو به بیماران خود استفاده از اسکراپ‌های ملایم صورت را توصیه می‌کند. این ماده چسبناک سلول‌های مرده باقی مانده روی پوست شما را در خود حل می‌کند. این کار را باید هر ۲ هفته یک بار انجام دهید. پس از استفاده از لایه‌بردارهای صورت، نگذارید باقی مانده آن هدر برود. به گفته دکتر والدورف، بهتر است اضافه آن را روی آرنج‌های خود بمالید. برای لایه برداری راحت‌تر و تاثیرگذارتر صورت، می‌توانید برای شست‌وشو از یک پاک‌کننده تخصصی استفاده کنید.

ناخن شما در بازکن نیست

با دست‌های خود مهربان باشید

از ناخن‌های خود به‌عنوان ابزار استفاده نکنید. دکتر گروسمن می‌گوید:
« باز‌کردن در جعبه و بسته‌های مختلف با ناخن‌ها سبب شکسته شدن و لایه لایه شدن آن‌ها می‌شود.» برای حفظ ناخن‌ها و پوست دست‌ها از خشکی، ژل‌های ضدعفونی‌کننده ضد‌باکتری را دور بیندازید و به جای آن از مرطوب‌کننده‌های مختلفی که وجود دارد استفاده کنید. این در مورد صابون‌ها هم صدق می‌کند؛ در خانه از کرم‌های مخصوص دست حاوی SPF استفاده کنید. دکتر گروسمن می‌گوید: «دست‌ها هم مانند صورت پوششی نداشته و نیاز به محافظت دارند.» این پزشک می‌گوید همیشه یک قوطی کرم حاوی SPF را در ماشین خود دارد. او می‌گوید: «حتی با داشتن اتومبیلی با شیشه‌های محافظ در برابر اشعه UV، اشعه‌های آسیب زننده به داخل سرایت می‌کنند و پوست دستان شما را پیر می‌کنند.»

با دوست موهای‌تان دوست باشید

برس‌های لوازم آرایشی خود را مرتب بشویید

ممکن است تا به حال متوجه نشده باشید که وقتی برس‌های خوب شما خراب می‌شوند چه اتفاقی می‌تواند رخ دهد؛ حالا ما به شما می‌گوییم: وقتی لوازم آرایشی با چربی‌های پوست روی برس‌های لوازم آرایش جمع شوند، محلی مناسب برای پرورش باکتری‌ها خواهند شد که باعث بروز ناراحتی‌های پوست می‌گردند. دکتر فیوسکو می‌گوید: «در شرایط ایده‌آل، شما موظفید هفته‌ای یک مرتبه برس‌های خود را بشویید اما برای خیلی‌ها این کار کمی مشکل است. در این صورت، حداقل ماهی یک بار آن‌ها را با صابون مایع یا شامپو بچه و آب ولرم بشویید (آب داغ می‌تواند باعث ریزش موهای برس شود.) سپس به‌ خوبی آن‌ها را آبکشی کرده، آب اضافی آن را بگیرید و دوباره آن‌ها را حالت داده و اجازه دهید کاملا خشک شوند. می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه از اسپری‌های ضد‌باکتریال مخصوص برس‌های آرایشی روی آن‌ها بپاشید و سپس با یک دستمال کاغذی تمیز آن‌ها را خشک کنید.»

دست نزن

به‌صورت خود دست نزنید

بله، فشار دادن جوش‌ها عملی وسوسه‌انگیز است اما دست مالیدن به پوست صورت با انگشتان، چربی و کثیفی‌های زیر منافذ پوست را روی سطح آن می‌آورد. با این وضعیت حتما انتظار دارید جوش هم نزنید؟! خود را در آینه‌هایی که بزرگنمایی می‌کنند نگاه نکنید و یادداشت دست نزن را همه جای خانه نصب کنید تا یادتان نرود به‌صورت خود دست نزنید. به جای فشار دادن جوش‌ها از اسباب‌بازی‌های فشاری برای سرگرم کردن خود استفاده کنید. به گفته ماکربن الکسیارس – آرمناکاس، متخصص پوست در دانشکده دانشگاه‌یل، وقتی که این عادت بد را ترک کردید، از کرم‌های هیدروکورتیزون که بدون نسخه هم می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید، استفاده کنید، البته بهتر است پیش از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. این کرم می‌تواند در کاهش التهاب و اثرات بلندمدت آن موثر باشد.

دو شنبه 29 خرداد 1391برچسب:, :: 1:12 :: نويسنده : فرشته


 

چند توصيه مفيد براي پيشگيري از عفونت ادراري

عفونت ادراري يك اصطلاح عمومي است كه به جايگزيني و رشد عامل بيماري‌زا مانند باكتري در كليه، مثانه و يا مجاري ادراري اطلاق مي‌شود.

به گزارش ايسنا، اين عامل بيماري‌زا متناسب با عضوي كه آلوده مي‌كند با عناوين "پيلونفريت" يا عفونت كليه، "سيستيت" يا عفونت مثانه و "اورتريت" يا عفونت پيشابراه ناميده مي‌شود البته در برخي موارد دو يا سه عضو همزمان به يك عامل بيماري‌زا آلوده مي‌شوند. عامل بيماري‌زا اغلب يك باكتري به ويژه از نوع باكتري‌ ايكولي است.

به گزارش سايت مركز تخصصي مايوكلينيك، علائم باليني در اين بيماري بستگي به عضوي دارد كه آلوده شده است اما شايع‌ترين علائم شامل سوزش ادرار، تكرر ادرار، احساس فوريت در دفع ادرار و گاه تب و بروز درد در پهلوها هستند. كشت ادرار اغلب مي‌تواند عامل بيماري‌زا را تشخيص دهد و نشان دهد كه چه دارويي براي درمان آن مناسب‌تر است.

پزشكان تاكيد كردند كه براي جواب صحيح آزمايش، بيمار نبايد قبل از اخذ نمونه براي تست از داروهاي آنتي بيوتيك استفاده كرده باشد.

به توصيه متخصصان مركز مايوكلينيك، براي پيشگيري از عفونت ادراري مي‌توان اقدامات زير را انجام داد:

- هيچگاه احساس دفع ادرار را ناديده نگيريد و سعي كنيد هر بار مثانه كاملا خالي شود.
- نوشيدن مقادير زيادي آب را فراموش نكنيد. روزانه حداقل هشت ليوان آب بنوشيد.

- بعد از اجابت مزاج، موضع را از جلو به عقب تميز كنيد تا از ورود باكتري‌هاي مدفوع به پيشابراه پيشگيري شود.
- رعايت بهداشت در اندام‌هاي توليدمثلي را جدي بگيريد.

- عصاره شاتوت بنوشيد. مطالعات نشان داده است كه آب عصاره شاتوت ميزان باكتريها را كاهش داده و از جايگزيني باكتري‌هاي جديد در دستگاه ادراري پيشگيري مي‌كند. البته اين بدان معني نيست كه نوشيدن عصاره شاتوت منجر به درمان عفونت ادراري مي‌شود چون در صورت ابتلا، حتما بايد به پزشك مراجعه كرده و آنتي بيوتيك مصرف كنيد.

- از به كار بردن فرآورده‌هاي بهداشتي براي تميز كردن دستگاه توليدمثلي، شامل اسپري يا پودر و نيز صابون‌هاي قوي، خودداري كنيد چون مواد فوق پيشابراه و ساير بخش‌هاي اين دستگاه را ملتهب مي‌كنند و محيط كشت مناسبي براي رشد باكتري‌ها بوجود مي‌آورند.

- حتما لباس‌هاي زير را از جنس نخي استفاده كنيد.


یک شنبه 28 خرداد 1391برچسب:, :: 12:31 :: نويسنده : فرشته

 

 

قبل از خواب مخلوط ٣ قاشق غذاخوری عسل و ١ قاشق چای خوری دارچین را روی جوش ها قرار دهید و روز بعد با آب ولرم بشویید. تکرار روزانه این کازیبایی و لطافت پوست صورت:


عسل طبیعی بهتر از هر ماده غذایی دیگر می تواند زیبایی را به صورت شما بازگردانده و یا آن را زیباتر از همیشه کند.

مصرف عسل برای زیباتر نمودن پوست صورت به دو روش می تواند باشد:
1-مصرف عسل طبیعی بصورت روزانه و دائمی
2-مصرف عسل طبیعی بصورت استفاده خارجی(استفاده موضعی روی پوست بصورت ماسک، مالیدن و...)

یک ماسک فوری برای صورت
این ماسک در حین اینکه به مواد ارزان قیمت ودر دسترس نیاز دارد اثری قوی وتاحدودی به دور از انتظار خواهد داشت.
مواد لازم: 40گرم عسل طبیعی 10گرم آب پیاز سفید

طرز تهیه: ابتدا عسل را بر روی حرارت بگذارید و در دمای پایین حدود 10 دقیقه آن را داغ نمایید. سپس آب پیاز را به آن اضافه نمایید وحدود 5دقیقه آنها را با هم هم بزنید.سپس حرارت را بسته وصبر کنید تا مواد حاضر سرد شوند .

طرز استفاده : به اندازه یک لایه نازک از ماسک را به
پوست صورت خود بزنید ونیم ساعت صبر کنید تا ماسک خشک شود .سپس با آب گرم صورتتان را بشویید واز اثر آن لذت ببرید.
ر به مدت ٢ هفته، جوش ها را از بین می برد


مواد لازم: 40گرم عسل طبيعي 10گرم آب پياز سفيد

طرز تهيه: ابتدا عسل را بر روي حرارت بگذاريد و در دماي پايين حدود 10دقيقه آن را داغ نماييد. سپس آب پياز را به آن

اضافه نماييد وحدود 5دقيقه آنها رابا هم هم بزنيد.سپس حرارت را بسته وصبر کنيد تا مواد حاضر سرد شوند .

طرز استفاده : به اندازه يک لايه نازک از ماسک را به پوست صورت خود بزنيد ونيم ساعت صبر کنيد تا ماسک خشک

شود .سپس با آب گرم صورتتان را بشوييد و از اثر آن لذ ت ببرید.

دو قاشق ماست و يك قاشق عسل را با هم مخلوط كنيد. اين مايع را به نحو ذكر شده روي پوست خود بگذاريد و بعد از 20-15 دقيقه شست‌وشو دهيد.

عسل علاوه بر خاصيت ضدعفوني باعث باز شدن منافذ پوست و خروج جوش‌هاي سرسياه خواهد شد. همچنين ماست با حفظ تعادل اسيدي پوست به شادابي آن و جلوگيري از جوش‌هاي چركي كمك خواهد كرد.

يك سفيده تخم‌مرغ را كاملا بزنيد. يك قاشق عسل، يك قاشق جوانه گندم و چند قطره گليسيرين و يكي، دو قطره آب ليموترش براي بهتر شدن عطر ماسك به آن اضافه كنيد. اين مايع به صورت مخلوط كرم رنگي در مي‌آيد كه اثرات فوق‌العاده‌اي در نرمي و لطافت پوست دارد.

مخلوط يك موز له شده و دو قاشق عسل، ماسك بسيار مناسبي جهت پوست‌هاي خشك است. در زمستان كه دست‌ها نيز اغلب پوسته‌پوسته و خشك مي‌شوند مي‌توانيد از اين ماسك براي دستان خود استفاده كنيد. همچنين اضافه كردن يك قاشق پودر جوانه گندم به اين ماسك اثر آن را بيشتر خواهد كرد.

خيار را با پوست رنده كنيد. دو عدد ليموترش را درون آن بچكانيد و يك قاشق عسل نيز به ماسك خود اضافه كنيد. مي‌توان از رنده شدن پوست ليموترش هم در اين ماسك استفاده كرد. خيار باعث سفتي پوست و جلوگيري از افتادگي، خنك‌كنندگي و كاهش چين و چروك مي‌شود.

سيب را بشوييد و همراه پوست رنده كنيد. يك قاشق عسل را روي آن بريزيد، كاملا مخلوط كنيد و به عنوان ماسك روي صورت بگذاريد. اين ماسك نيز اثرات نرم‌كنندگي و ضداكنه دارد.

 

موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل

اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.

 

پيوندها
  • فیلم آموزش زناشویی
  • فقط خدا
  • samadiet.ir
  • ردیاب خودرو

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سلامت جسم و روان و آدرس salamate60.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 21495
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1